Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Vad bra att ni är experter på gravitation, hur fungerar det exempel i ett slutet rum med 10 meter tjock barriär av ex aluminium, hur uppstår gravitationen då om jag släpper en blyklump mot golvet?
Gravitationen är bevisad bortom allt tvivel, även om ingen kan förklara de minsta detaljerna, som du kräver. Ingen har i alla fall kommit i närheten av en annan förklaring, även om desperata FE:are försöker. Vi har gjort detta i åratal, och alla argument måste upprepas varje gång det dyker upp någon ny som har sett FE-videor och fått stjärnor i ögonen. Nu är det dags att sluta.
För ett tag sedan insåg jag att du återigen tittat på FE-filmer utan några invändningar och därmed konstaterat att alla flygplan söder om ekvatorn flyger norrut, t.ex. till San Francisco för att tanka. Jag nämnde då att det går direktflyg flera gånger i veckan mellan kontinenterna i söder, och att det är omöjligt att få det att passa med en platt jord. Sedan försvann du, som alla andra plattisar, men dök upp igen med gravitationen som tema för förmodligen tusende gången. Säkert och bra! Det är något som händer alla FE-are, och du är inget undantag. Varför ska vi diskutera gravitation på en platt jord, när något så enkelt som flygtider på södra halvklotet helt bevisar att jorden är rund?