2025-01-07, 13:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Förlängde med ett år bara. För att hålla spelaren nöjd över hösten eftersom man inte ville släppa honom i somras.
Borde man inte försökt sälja tidigare om han inte vill göra en vettig förlängning?
Citera
2025-01-07, 13:50
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det tror jag definitivt. Vi verkar dock gå miste om islänningen från Vikingur. Lät annars lovande med 190+ med bra fötter. Är svag för stora sexor med bra passningsfötter generellt, typ Sadiku fast ännu större.

Japp, jag tyckte den islänningen hade passat oss som hand i handske. Men förstår att inte ens Hjelmberg kan mäta kuk med polackerna.
Citera
2025-01-07, 13:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Borde man inte försökt sälja tidigare om han inte vill göra en vettig förlängning?

Vi behövde ju spelaren och så mycket kunde man nog inte få. Inte lätt att sälja spelare +25 år för bra peng om det inte är något väldigt speciellt fall.
Citera
2025-01-07, 14:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Vi behövde ju spelaren och så mycket kunde man nog inte få. Inte lätt att sälja spelare +25 år för bra peng om det inte är något väldigt speciellt fall.
Trodde ni hade mer långsiktig strategi, ni har ju stålar för det.
Citera
2025-01-07, 14:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Trodde ni hade mer långsiktig strategi, ni har ju stålar för det.

Vi hade nog fått höja lönen enormt mycket om vi skulle fått behålla honom längre och kunnat sälja honom dyrare. Har ju haft expertskatt.
Citera
2025-01-07, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Går i linje med vad jag tror om Aiks ekonomi, att spelare måste säljas så till den milda grad att man nu sänker priset med 40%.

Tippar ju Aik utanför topp 5 MED Pittas i laget...
Du har missat höstsäsongen som var ? AIK var det bästa laget under höstsäsongen och då hade man inte modesto under den stora delen.
Citera
2025-01-07, 14:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Vi hade nog fått höja lönen enormt mycket om vi skulle fått behålla honom längre och kunnat sälja honom dyrare. Har ju haft expertskatt.
Det är ju förutsättningar ni vetat om hela tiden.
Citera
2025-01-07, 14:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Du har missat höstsäsongen som var ? AIK var det bästa laget under höstsäsongen och då hade man inte modesto under den stora delen.
Säger du att höstsäsongens poängsnitt kommer spegla poängsnittet 2025 på något sätt? För isf är jag högst tveksam till det.
Citera
2025-01-07, 14:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det är ju förutsättningar ni vetat om hela tiden.

Japp, har inte varit så mycket att göra något åt. Alternativet hade varit att sälja honom redan sommaren 2023, men vi hade ändå inte fått så stora pengar för honom. 15-20 miljoner kanske och då kunde vi likaväl utnyttja hans sportsliga kompetens tiden ut istället.

...
Vi ska vara nära Emmanuel Ekong. Aldrig sett honom spela, men vad jag läst mig till låter det som en ersättare till Taha Ali, som jag tror lämnar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-ekong-pa-vag-till-mff/
Senast redigerad av mishima 2025-01-07 kl. 14:32.
Citera
2025-01-07, 14:36
Medlem
bananjuices avatar
Ska bli riktigt spännande att se Malmös trupp nästa år faktiskt. Känns som det är mycket rotation på g? Har för dålig koll på andra lag överhuvudtaget men får för mig att det är rätt tunga pjäser ut. Bra val att få en förlängning med AC på plats, fan vad bra han kom tillbaka.
Citera
2025-01-07, 14:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Japp, har inte varit så mycket att göra något åt. Alternativet hade varit att sälja honom redan sommaren 2023, men vi hade ändå inte fått så stora pengar för honom. 15-20 miljoner kanske och då kunde vi likaväl utnyttja hans sportsliga kompetens tiden ut istället.

...
Vi ska vara nära Emmanuel Ekong. Aldrig sett honom spela, men vad jag läst mig till låter det som en ersättare till Taha Ali, som jag tror lämnar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-ekong-pa-vag-till-mff/
15 miljoner för ett och ett halvt år + lön är ändå rätt stora pengar tycker jag när man kunnat ersätta honom för likvärdig peng och då få en yngre spelare med högre potential.
Citera
2025-01-07, 14:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
15 miljoner för ett och ett halvt år + lön är ändå rätt stora pengar tycker jag när man kunnat ersätta honom för likvärdig peng och då få en yngre spelare med högre potential.

Fast jag är tveksam till att det skulle ha varit rätt att chansa. Ingen aning om ersättaren skulle vara lika bra. Nu fick vi istället njuta av spelaren så länge det bara gick. Det är jag glad för. Vi behöver ju inte sälja.

Knepigt med kanonspelare som är lite till åren. Svårt attt få samma kvalité med samma peng som man släpper dem för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in