MM, en "kalkulerende sosial streber".
Ikke akkurat en flatterende beskrivelse, men det ser jo ut til at hun er nettopp det;-en kalkulerende sosial streber.
Desverre for henne så har det, takket være hennes sønn, ikke gått helt etter planen.
For en betydelig del av det norske folk er hun i ferd med å bli medårsak til monarkiets fall.
Askepott sin sko ser ikke ut til å ha passet hennes fot allikevel.
Lurer på hvem Se og Hør’s kilder er. Må vel være en av gutta på hytta som var blakk?
«Ifølge Se og Hørs kilder skal nemlig en av mennene som var til stede i hytta ha ringt til kronprinsessen og fortalt at hennes sønn var tatt av politiet.»
«Da skal Mette-Marit ha gitt beskjed om at hun ønsket å få vite alt som hadde skjedd under pågripelsen.
Stille fra Slottet
Se og Hør har vært i kontakt med Slottet, som ikke har besvart våre spørsmål til denne saken. Se og Hør har også spurt Oslo-politiet om de er kjent med dette, og hva de mener om denne kontakten.»https://www.seher.no/kongelig/mette-...e-alt/82447257
Du bruker kongehusets egne sider for å underbygge påstanden om at familien var livsviktige personer under 2. verdenskrig?
De var jo ikke det. De var gallionsfigurer som forlot landet under krigen.
Haakon den 7. rolle var først og fremst symbolsk
«Kongefamilien kunne ledet samfunnsdebatten. I stedet fikk vi bare vage uttalelser.»
«Stillheten kan tolkes som at familiens privatliv veier tyngre enn samfunnsansvaret som følger med deres posisjon.
De kunne sagt noe som dette: «Vi tar sterkt avstand fra rus og vold i nære relasjoner og oppfordrer alle som er utsatt for overgrep, til å søke hjelp. Vi støtter Marius som vår sønn, men vi anerkjenner at alvorlige påstander må behandles grundig.» En slik uttalelse ville vist at de både tar samfunnsansvar og forstår alvoret i saken.
Dette er en tapt mulighet – en sjanse til å vise solidaritet med dem som rammes av vold, overgrep og psykiske problemer. Jeg ønsker meg ledere som våger å bruke stemmen sin til å fremme viktige saker. Derfor håper jeg at kongefamilien i fremtiden kan bruke sin plattform til å lede samfunnsdebatten, ikke bare representere den.«
Spoiler, her er resten, da jeg tror det er betalingsartikkel.
«Jeg har fulgt saken rundt Marius Borg Høiby med stor interesse – ikke bare fordi han er en del av kongefamilien eller fordi saken har fått enorm medieoppmerksomhet. Jeg har fulgt den fordi jeg, som ung jente, blir sterkt berørt når andre unge jenter velger å bli værende i relasjoner der grensene er tydelig overskredet.
Derfor var jeg spent på det årlige programmet «Året med kongefamilien». Dette var en anledning for kongefamilien til å sette ord på alvorlige temaer som psykisk helse, vold i nære relasjoner og overgrep. Men i stedet fikk vi bare vage uttalelser: «Dette er Marius’ historie» og «Vi må overlate dette til rettsvesenet.
For meg og mange andre ligger problemet her. Kongefamilien har en unik posisjon og et ansvar for å bruke plattformen sin til å fremme samfunnsdebatter som kan bryte tabuer og skape endring. Hvordan kan de da velge å si så lite, så vagt, om en sak som berører så mange?
Jeg forstår at de ønsker å beskytte sin sønn i en vanskelig tid. Men det finnes en forskjell mellom privat støtte og offentlig kommunikasjon. Når de velger å forbli tause, mister de en mulighet til å bruke sin plattform til å fremme åpenhet om vold, rus og psykisk helse. Stillheten kan tolkes som at familiens privatliv veier tyngre enn samfunnsansvaret som følger med deres posisjon.
De kunne sagt noe som dette: «Vi tar sterkt avstand fra rus og vold i nære relasjoner og oppfordrer alle som er utsatt for overgrep, til å søke hjelp. Vi støtter Marius som vår sønn, men vi anerkjenner at alvorlige påstander må behandles grundig.» En slik uttalelse ville vist at de både tar samfunnsansvar og forstår alvoret i saken.
Dette er en tapt mulighet – en sjanse til å vise solidaritet med dem som rammes av vold, overgrep og psykiske problemer. Jeg ønsker meg ledere som våger å bruke stemmen sin til å fremme viktige saker. Derfor håper jeg at kongefamilien i fremtiden kan bruke sin plattform til å lede samfunnsdebatten, ikke bare representere den.«
Senast redigerad av Kanuttene 2025-01-02 kl. 23:33.
VG har i dag en lang og grundig artikkel om kokainligaen i Oslo-området, som har smuglet store mengder kokain til landet. Den tidligere fotballspilleren Fredrik Gulsvik er omtalt i artikkelen. Gulsvik er som kjent venn med Marius Borg Høiby. I denne kriminelle ligaen, er det en som omtales som "Ammerud-mannen". Og hvem er forsvareren hans? Øyvind Bratlien, som også er Høibys advokat. Mulig Bratlien møter seg selv i døra etterhvert, hvis Høiby begynner å forklare hvor hans kokain kommer fra.....
Ja, det er en meget god artikkel!👍🫶
Bratlien er ingen dumming. Jeg tenkte det samme da jeg leste den, at her må det jo bli dobbeltroller, bukken som skal passe havresekken.
I mellomtiden er vår kommende dronning (?) opptatt av å lange ut mot pressen.
VG har i dag en lang og grundig artikkel om kokainligaen i Oslo-området, som har smuglet store mengder kokain til landet. Den tidligere fotballspilleren Fredrik Gulsvik er omtalt i artikkelen. Gulsvik er som kjent venn med Marius Borg Høiby. I denne kriminelle ligaen, er det en som omtales som "Ammerud-mannen". Og hvem er forsvareren hans? Øyvind Bratlien, som også er Høibys advokat. Mulig Bratlien møter seg selv i døra etterhvert, hvis Høiby begynner å forklare hvor hans kokain kommer fra.....
Det ser ut for meg som at det er den nylig omtalte Ammerudmannen i VG.
Er åpen for at jeg kan ta feil.
Hvis ikke, er det vel litt spes hvis de er i Marius omgangskrets.
Senast redigerad av Kanuttene 2025-01-03 kl. 02:54.
Det är inte många i den norska kungafamiljen som är friska eller funktionsdugliga. Fuskprinsen är helt ur spår och borde dömas till fängelse. Mette-Marit är ju sjuk på riktigt och föräldrarna till kronprinsen är gamla och senila.
Lika bra att lägga ner norska kungahuset, det är ju en pajasfamilj utav guds nåde.
Vem är mest pinsam för det norska kungahuset, Mette-Marius eller shamanen Bög-Durek? Skulle inte bli förvånad om det kommer fram att de suger av varandra...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!