2025-01-07, 07:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Det är inte särskilt förvirrande då statistik är beroende av vad som mäts och inte mått mellan varandra.

Många våldtäkter mot barn sker över nätet och många våldtagna barn möter inte heller sina förbrytare ansikte mot ansikte av det skälet.
Det ger dock en dålig bild av Sverige då andra länder oftast endast använder våld för just våld.

Visst det görs mycket tvång över nätet men det är inte representativt för hur fiskarna gör mot gäddorna. Jag har inte sett en enda dump där gäddan pressat fiskaren, har du? Snarare tvärt om.
Citera
2025-01-07, 08:32
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Låter som du borde ta dig ett studiebesök in på Dirigentens häxjaktskanal. Gäddtråden är som ett kyrkligt symöte i jämförelse. På häxjaktskanalen får Dirigenten och Lustmörderskan helt fria händer. Då dom är både grundare och superadmins med handplockade moderötter.

Vettefaan om jag vill lägga tid på det Helt annan fråga men det får mig att fundera på vad folk tycker att man ska få säga på nätet. Jag är själv för yttrandefrihet så länge man inte inkräktar på andra individers frihet eller uppmanar till brott.
Citera
2025-01-07, 08:45
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Vi får hoppas att det snart hanteras såhär:
https://www.facebook.com/reel/977928094182959
...eller såhär:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/abdirahman-mohamoud-26-doms-for-barnvaldtakt/

Tror du de anhöriga i dessa exempel skadas mer eller mindre än gäddors anhöriga?

Det första exemplet är ju ett fall av brottsprovokation som jag förstår det, vet inte hur det som lett fram till gripandet har sett ut men jag anser inte att polisen (en del av det offentliga, staten) ska förmå folk (enskilda, medborgare) att begå brott för att sedan kunna gripa dem. Man kanske skulle kunna diskutera någon form av rättslig prövning före provokationen där en domstol eller åklagare får ta ställning till om brottsprovokation bör få användas i ett specifikt fall. Lite likt andra typer av åtgärder som jag har begränsad koll på hur de fungerar rent praktiskt.
Vad gäller de anhöriga så vet jag inte hur de som utför den där provokationen hanterar den frågan jämfört med dumpen, så jag har svårt att säga något om det. Däremot blir han ju tagen av polisen så jag antar att han lagförs, men där är ju det han gjort kriminaliserat, så han har begått ett faktiskt brott.

Det andra exemplet gäller en person som faktiskt har begått brott och blivit dömd för det, jag antar att det är därför expressen går ut med namn och bild. Finns det något annat skäl får du gärna dela med dig. Argumentet att varna allmänheten faller ju platt här eftersom han kommer sitta inne och sedan bli utvisad, så han lär väl knappast vara farlig för barn i Sverige.
De anhöriga i det exemplet drabbas förmodligen liknande de till folk som hängs ut på dumpen, vet dock inte om expressen kontaktar arbetsgivare, partner, föräldrar och grannar, men sen har de ju förmodligen större egen spridning än dumpen också. Vet inte hur det ser ut med enskilda individer som eventuellt eftersöker den killen heller.
Jag anser dock att det finns en viktig skillnad mellan att anklagas för något klandervärt eller begå ett försök till brott som inte kan fullbordas, jämfört med att ha begått ett faktiskt brott och blivit dömd för det.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-01-07 kl. 08:55.
Citera
2025-01-07, 09:37
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det äcklar mig att du anför detta som någon slags förmildrande omständighet. Fyfan vad du är äcklig i hur du resonerar.

Är det att du inte förstår vad Ankan-mannen menar eller är du inte kapabel till något annat än en ryggmärgsreflex?

Det är fortfarande ingen här som säger att folk ska begå övergrepp på barn. Det som sägs är att det finns omständigheter som sannolikt gör gäddan mer benägen att rättfärdiga för sig själv vad hen håller på med.

Jämför exempelvis om man blir bemött av "nej, jag vill inte, jag är oskuld, du är ful och äcklig" med "ja, jag vill, jag har gjort det förut, du är snygg och sexig". Om barnet samtidigt säger att hen är 14 så är det olagligt i båda fallen, jag tror inte att någon ifrågasätter gäddans ansvar. Du bör dock kunna förstå att gäddan i det andra fallet skulle ha lättare att försvara för sig själv varför hen åker och träffar barnet jämfört med i det första.
För de gäddor som är gravt störda sadister gör det förmodligen ingen skillnad, däremot kan det nog göra det för gäddorna som åtminstone tror gott om sig själva.

Det första hade dessutom varit olagligt även om hen var byxmyndig.

Det finns grader i helvetet.
Citera
2025-01-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det ger dock en dålig bild av Sverige då andra länder oftast endast använder våld för just våld.

Visst det görs mycket tvång över nätet men det är inte representativt för hur fiskarna gör mot gäddorna. Jag har inte sett en enda dump där gäddan pressat fiskaren, har du? Snarare tvärt om.
Jag har sett en jäkla massa sjuka chattar och människor som utan tvekan är mycket farliga.
Citera
2025-01-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det äcklar mig att du anför detta som någon slags förmildrande omständighet. Fyfan vad du är äcklig i hur du resonerar.
Det är du som är äcklig som förminskar de offer som dras in i buskage och gruppvåldtas av negrer.
Citera
2025-01-07, 10:56
Medlem
Hussefars avatar
Bara jag som inte kommer in på hemsidan just nu?
Citera
2025-01-07, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Konstapel Karlsson nu ska du sitta o spela kåt fjortis i 6 månader istället för att fånga bus som skjuter ihjäl varandra o säljer knark till 12 åringar. Känns rimligt 👍🏼

Jag har mer respekt för en förotsgangster än någon barnknullare.
De ger sig oftast på likasinnade och de vet att de får igen på samma sätt.

Medans barnknullare sitter och snyftar och gråter och skyller allt på andra
Citera
2025-01-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05

Du är allt en riktig liten ängel, du...
Citera
2025-01-07, 14:38
Avslutad
Älskar när riktiga mongos åker dit.

Oxen98 är min favorit hittills. Tror nog gäddparet Kramfors är tvåa på listan, inte så underhållande men är någon speciellt med detta par som roar mig. Ser så uppgivna ut och att hon kör mongostilen men nycklarna runt halsen.

Mössan var underhållande, han måste vara mongo.

Någon som vet några fler roliga mongos?

Ryktades på en podd jag brukade lyssna på förr i tiden att man i dumpens startgropar skulle ha hängt ut ett mongo som var så efterbliven att filmen togs ner efter påtryckningar, någon som har backup om det stämmer?
Citera
2025-01-07, 15:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag håller helt med dig här.
Värst är de som ger sig på de "svaga".
Citera
2025-01-07, 15:47
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller helt med dig här.
Värst är de som ger sig på de "svaga".

Med tanke på att det framkommit från flera håll att Dumpen Media Group AB använt sig av förortsbarn som mellanhänder för gäddpengar som forslats genom IK tex. Så är det fullt naturligt att ni skyddar barnterroristerna och höjer dom till skyarna för dom goda gärningarna dom gör för vår nation.

Låt oss inte förglömma att deras profet gillade ungt kött.
Senast redigerad av blompissare 2025-01-07 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in