2025-01-06, 20:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och det kom efter att journalisten Sweet publicerat en undersökning som ansågs visa att Musk har (eller inte har) ett dubbelkonto med Dittmans namn.

https://thespectator.com/topic/real-...-account-fiji/

Sweet blev dessutom bannad 30 dagar från X.

Eller något åt det hållet.

Förbundskansler Scholz kallar Musk ett troll. Det är väl det snällaste man kan säga. Han verkar närma sig psykos 😁 Det börjar bli jobbigt att hänga med i alla svängar.

Och detta är alltså världens rikaste person med en central roll i USA:s tillträdande administration. Det råder ingen tvekan om att mörka krafter och dolda nätverk försöker ta makten från demokratiskt valda regeringar genom att sprida kaos. Musk är den främste av apokalypsens demoniska ryttare.
Ja Starmer, Farage, Scholz, Welt, Kekius, Dittman...

Mycket nu. Mm psykos funderar jag också på. Eller han håller på och manipulerar oss alla... för sin egen agenda - supreme ruler of earth and solar system.

Är det någon som har en hållhake på Musk (jag tvivlar starkt på att Trump har det längre)? Eller är han helt autonom? :-/
Citera
2025-01-07, 05:50
Citat:
Han försöker ju svänga helt nu. Från Kalifornien woke till Texas konservativ. Röstade alltid Dem men nu Trump etc. Musk är genomfalsk och dyrkar som sagt bara sig själv och pengar

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...kqixw&usqp=CAU

https://twitter.com/MissCiku/status/...BcYBlwSoQ&s=19

Detta påpekades av många när Musk låtsades upprörd av den "okristna" OS-invigningen.

Baronessan Rothschild med Bahometsmycke 😁

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...W-q9g&usqp=CAU
Vid vilken ålder behöver man stagnera, tycker du? Det är väl bara positivt att man inte är sämre än att man kan ändra sig?
Citera
2025-01-07, 06:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Vid vilken ålder behöver man stagnera, tycker du? Det är väl bara positivt att man inte är sämre än att man kan ändra sig?
Man skall vara medveten om att Musks "högersväng" är falsk. Han har alltid tidigare röstat vänster (Obama, Clinton, Biden). Sprider nu totalt kaos på Twitter som skadar republikanerna. Han försöker infiltrera republikanerna med kaospolitik och även sprida den till det konservativa Texas.

Han är fortfarande vänster som nu låtsas vara höger. Använde en "nazistgroda" som symbol på sitt Twitter.
Senast redigerad av wwr 2025-01-07 kl. 06:21.
Citera
2025-01-07, 06:28
Citat:
Man skall vara medveten om att Musks "högersväng" är falsk. Han har alltid tidigare röstat vänster. Sprider nu totalt kaos på Twitter som skadar republikanerna. Han försöker infiltrera republikanerna med kaospolitik och även sprida den till det konservativa Texas.

Han är fortfarande vänster som låtsas vara höger. Använde en "nazistgroda" som symbol på sitt Twitter.
Varför skall man det? Folk har väl rätt att ändra sig, och det är väl inte konstigt om Musk och andra gör det då världen är i ständig förändring och förutsättningarna ändras hela tiden. Eller måste man rösta på sossarna för att far och farfar alltid gjorde det?

Trump är inte ens tillsatt än och vad Musk kommer ha för inflytande vet vi inte än, det får tiden utvisa.

Vad gäller "nazistgrodan", så anser många i högern att vänstern är de nya "nazizterna".

Personligen avvaktar jag med att döma Musk tills jag har på fötterna, att kunna ändra sig politiskt ser jag enbart som positivt. Oavsett om det är för eller emot min personliga ståndpunkt. Folk som stagnerar är de man ska akta sig för.
Citera
2025-01-07, 06:35
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Varför skall man det? Folk har väl rätt att ändra sig, och det är väl inte konstigt om Musk och andra gör det då världen är i ständig förändring och förutsättningarna ändras hela tiden. Eller måste man rösta på sossarna för att far och farfar alltid gjorde det?

Trump är inte ens tillsatt än och vad Musk kommer ha för inflytande vet vi inte än, det får tiden utvisa.

Vad gäller "nazistgrodan", så anser många i högern att vänstern är de nya "nazizterna".

Personligen avvaktar jag med att döma Musk tills jag har på fötterna, att kunna ändra sig politiskt ser jag enbart som positivt. Oavsett om det är för eller emot min personliga ståndpunkt. Folk som stagnerar är de man ska akta sig för.
Musk har redan visat så mycket av sin "högerpolitik" att det går bra att bilda sig en uppfattning om den.

Läs vad många postare skriver i denna tråd, jag länkar till ett av mina inlägg. Hans kaos skadar högerpolitiken.

(FB) Elon Musk: Nigel Farage borde avgå, han har inte vad som krävs

Att använda en bild (grodan) som klassats som hatsymbol som profilbild visar att han vill skada sin rörelse.

http://www.snowleopard.info/global/w...us_maximus.jpg

Han talar där om att han spelar ett dataspel som han själv medger att han blivit utkastad ur för fusk. Men han förnekar fusket.

Han gör bort sig själv. Han skämmer medvetet ut sin egen rörelse
Citera
2025-01-07, 06:55
Citat:
Musk har redan visat så mycket av sin "högerpolitik" att det går bra att bilda sig en uppfattning om den.

Läs vad många postare skriver i denna tråd, jag länkar till ett av mina inlägg. Hans kaos skadar högerpolitiken.

Att använda en bild (grodan) som klassats som hatsymbol som profilbild visar att han vill skada sin rörelse.

Han talar där om att han spelar ett dataspel som han själv medger att han blivit utkastad ur för fusk. Men han förnekar fusket.

Håller med om att han rör om i grytan. Vi får se vad det leder till.

Är själv lite ambivalent till Musk, men av andra orsaker än de du nämner.
Citera
2025-01-07, 08:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

"infiltrera republikanerna" skriver du... vad tror du är Musks agenda? Hans mål?

Själv blir jag inte klok på honom. Jag tror det är en del av hans taktik. Men jag fattar inte vad hans mål är.
Senast redigerad av Madagascar 2025-01-07 kl. 08:38.
Citera
2025-01-07, 10:08
Medlem
Elon Musk har politiska ambitioner fast det är osäkert om han kommer att bilda en egen politisk rörelse men hans engagemang tyder på att han vill påverka politiken på en global nivå.
Citera
2025-01-07, 11:36
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Man skall vara medveten om att Musks "högersväng" är falsk. Han har alltid tidigare röstat vänster (Obama, Clinton, Biden). Sprider nu totalt kaos på Twitter som skadar republikanerna. Han försöker infiltrera republikanerna med kaospolitik och även sprida den till det konservativa Texas.

Han är fortfarande vänster som nu låtsas vara höger. Använde en "nazistgroda" som symbol på sitt Twitter.
De flesta anser tvärtom att han tidigare låtsas vara demokrat för att "passa in". T o m Musks pappa sa det nyligen i en intervju med Expressen.
Citera
2025-01-07, 11:46
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
De flesta anser tvärtom att han tidigare låtsas vara demokrat för att "passa in". T o m Musks pappa sa det nyligen i en intervju med Expressen.
Det låter mer troligt. Han hade nog inte fått köpa Twitter om de visste då vad de vet nu t ex.
Citera
2025-01-07, 11:48
En intressant man som håller sig i bakgrunden av både Musk och Trump är Peter Thiel. Konservativ liberal och betydligt mer långsiktig planerande "arkitekt"-typ än både Musk och Trump.
Minns många kopplingar mellan Thiel och Musk även längre tillbaka i tiden.

Allmän fakta:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peter_Thiel

Intressant radiodokumentär:
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2490938
Citera
2025-01-07, 11:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Men han gör ju idiotgrejor nu. Identifierar sig med en nazigroda. Ryssarna krigar med Starlink och när Ukraina skall anfalla stänger han av det. Nu senast stödde han Tommy Robinsson, typisk extremhöger, kopplad till infowars. Musk har blivit klassisk extremhöger som vill bryta sönder våra samhällen genom konflikt med muslimer. Och kopplar sig mer till nassar/Tyskland genom AfD. Även Robinsson har stött tysk politisk organisation.

Musk är nere på AfS-nivå. Bryta sönder samhället genom konflikt mellan kristna och muslimer. Klassisk judeagenda fast då mellan judar och muslimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in