Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Man skall vara medveten om att Musks "högersväng" är falsk. Han har alltid tidigare röstat vänster. Sprider nu totalt kaos på Twitter som skadar republikanerna. Han försöker infiltrera republikanerna med kaospolitik och även sprida den till det konservativa Texas.
Han är fortfarande vänster som låtsas vara höger. Använde en "nazistgroda" som symbol på sitt Twitter.
Varför
skall man det? Folk har väl rätt att ändra sig, och det är väl inte konstigt om Musk och andra gör det då världen är i ständig förändring och förutsättningarna ändras hela tiden. Eller måste man rösta på sossarna för att far och farfar alltid gjorde det?
Trump är inte ens tillsatt än och vad Musk kommer ha för inflytande vet vi inte än, det får tiden utvisa.
Vad gäller "nazistgrodan", så anser många i högern att vänstern är de nya "nazizterna".
Personligen avvaktar jag med att döma Musk tills jag har på fötterna, att kunna ändra sig politiskt ser jag enbart som positivt. Oavsett om det är för eller emot min personliga ståndpunkt. Folk som stagnerar är de man ska akta sig för.