2025-01-06, 23:36
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
jag har sett videon för länge sedan,pallar inte gå igenom alla hans filmer igen,men nån mer har säkert också sett den

Ingen "ansvarig" på Twitch hade haft denna konversation med en svensk klass C youtuber, så det hela faller på sin egen orimlighet.

Han måste prata om någon som skrivit på DM och "har kontakter" och det är väldigt enkelt lista ut vem. En av hans mods, som garanterat aldrig påstått ens så mycket.
Senast redigerad av Spritnota 2025-01-06 kl. 23:40.
Citera
2025-01-06, 23:54
Medlem
Spritnotas avatar
Är det relevant varför Chrippa blev bannad på Twitch?

Ja.

Nej, om det inte vore för att jag vill se _BEVIS_ på det som påstås, då jag är ganska säker på varför och det inte har med "sekten" att göra.

Jag sagt varför jag tror han är bannad.
Sekten har sagt "Rasks porrfilm". Chippa själv sagt något vagt om "massanmäld".

Bevisa det. Jag är relativt säker på att jag vet varför, bägge sidor ljuger.
Citera
2025-01-06, 23:58
Avstängd
Finnj-vels avatar
Citat:
jag har sett videon för länge sedan,pallar inte gå igenom alla hans filmer igen,men nån mer har säkert också sett den
Jag har också sett den, kan hitta det ganska snabbt, men du förstår väl att Rask ljuger? Han har även sagt att han har en direktkontakt hos polisen hahaha
Citera
2025-01-06, 23:59
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Nej, hon får inte besöka honom, men hon kan skriva hans nummer på påsen/ kassen. De har en ruta där man kan lämna påsen med t.ex kläder. Max 5 kg får det väga, så hon skulle kunna göra mera för honom när hon ändå vistas i samma land

Hur kommer det då sig att olok k fick sexy time .

Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Är det relevant varför Chrippa blev bannad på Twitch?

Ja.

Nej, om det inte vore för att jag vill se _BEVIS_ på det som påstås, då jag är ganska säker på varför och det inte har med "sekten" att göra.

Jag sagt varför jag tror han är bannad.
Sekten har sagt "Rasks porrfilm". Chippa själv sagt något vagt om "massanmäld".

Bevisa det. Jag är relativt säker på att jag vet varför, bägge sidor ljuger.

Okej? Och av vilken anledning var det då?
Citera
2025-01-07, 00:06
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag har redan sagt att det ENLIGT MIN TEORI beror på en kommentar han läste upp från chatten, om NilsLegend, som var rasistisk mot asiater.

Vilken, och mitt påstående om andra som bannats för samma ordval...

Jag väntar på att NÅGON sida ska backa och erkänna de ljuger. Mest Rask, just nu.

Du tror inte det blivit mer liv i luckan om så var fallet?
Citera
2025-01-07, 00:07
Medlem
Faxes avatar
Utreds det av polisen om Linnea har falskt anklagat Chrippa för misshandel, eller har det lagt ned helt?
Citera
2025-01-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Utreds det av polisen om Linnea har falskt anklagat Chrippa för misshandel, eller har det lagt ned helt?

Det har aldrig utretts. Precis allt talar för att hon blev misshandlad. Uppgifterna från polis, rättsläkare och åklagare är samstämmiga. Man utreder inte något som falsk anklagelse när allt tyder på att experterna har rätt.

Hade målsägande inte skyddat kräket hade han, återigen, dömts för misshandel.
Citera
2025-01-07, 00:40
Medlem
Spritnotas avatar
Jag har sugit på karamellen, men här kommer den.
Dagen Chrippa blev bannad på Twitch, vilket var många streams efter streamen om Rask, då läste han upp en kommentar om NilsLegend från sin chat som innehöll frasen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ching_chong
Läs vad som står på länken.

Kan man få ban pga det på Twitch?

Ja, det kan man. Vill ni ha bevis? Varsågoda: Här en upprörd dansk, efter att han skrivit det i en chat där streamern är från Grönland och har den typen av ögonlock som gör det går tro han är asiatisk. Så lite krävs.

https://x.com/Fredoxie_/status/1770934921168556473?t=L7qRr_o5uNqFy4jfdYRTUA&s=19

Twitch är ett amerikanskt företag. De skiter blankt i vad som är långsökt rasistiskt i nordiska länder. En av Nils mods var i Chrippas chat, han blev sur. Anmälde han så är det en nobrainer att Chrippa med sin historik blev bannad. Han streamade redan på nåder.
Citera
2025-01-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Det kan du aldrig veta även om du tror dig veta, det kallas för bias.

Dom där uppgifterna blev heller aldrig offentliga handlingar eftersom ingenting gick till åtal, så du sitter alltså och pratar som om du vet vad som hände när du omöjligen kan göra det 100%.

Bra att du inte är nämndeman, det vore ett hot mot rättssäkerheten

Att åklagaren återupptog utredningen efter att först lagt ner den när målsägande inte medverkade är väldigt talande. Åklagaren var helt säker på fällande dom om hon medverkat hela vägen. Tyvärr valde hon att skydda pojkvännen, trots att han redan har en dom för misshandel.

Vidare framgår en hel del i häktningspromemorian som är offentlig om experternas uppfattning, t ex:

Citat:
Hon kändes trovärdig. Hon gav intrycket ibland att det fanns mer att berätta men att hon förminskade vissa saker. Det kändes inte som [målsäganden] överdrev något och hon gav en röd tråd genom hela förhöret.

Citat:
Skador målsägande
De fotodokumenterade skadorna på målsägande var svåra att fånga på bild, men var framträdande i verkligheten, samt ökade i svullnad och rodnad under tiden jag talade med henne.
Senast redigerad av banal 2025-01-07 kl. 00:55.
Citera
2025-01-07, 06:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Jag har sett den filmen.
Rask kontaktade ansvarig för plattformen i Sverige.
Citera
2025-01-07, 06:41
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Ja. Påstår du att någon misshandlar en annan person falskt så är det förtal.

Det var C som påstod att L slog både honom och Lillen, likaså tvingade Lillen sova på en madrass på golvet och anklagade C för att vara mer tänd på Lillen än på honom. Kolla "Min sanning" med C på YT.

Det är förtal även om det är sant!
Citera
2025-01-07, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så man kan bli dömd för att påstå att man tror någon misshandlar en annan person?
Vem kommer bli dömd för att påstå att Linnea misshandlade chrippa? Jocke? Anjo?
Vem kommer bli dömd för att påstå att Linnea misshandlade lilla C? Anjo? Jocke?

Om det finns möjlighet att få folk dömda för att dem påstår att någon misshandlar någon annan, då är alla i förtalsgänget körda. Lika bra att dem erkänner och tar sitt straff, så slipper vi slösa skattepengar.

Vad är straffet för att påstå att någon misshandlar någon annan?

Ja, förtal handlar det om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in