2025-01-06, 23:07
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Det är absolut olika på fängelser I Spanien, precis som det är i Sverige.
Nu hade C inte precis turen med sig att han får sitta på Fc.
Vakterna ( och fängelsedirektören) har figurerat i nyheterna om misshandel, korruption, och att de har sina egna lagar där.
Eftersom det inte är världens snällaste personal, tror jag inte på särbehandling för att C är svensk.
Däremot skulle han kunna betala sig till vissa förmåner.
L skulle ha möjlighet att komma med paket ( får innehålla kläder, böcker)
Inte för att C läser, men kan byta bort böcker mot annat.
Vad gäller de intagna beror det på om han är klassificerad till 1 eller 2.
Är han 1, spelar det ingen roll att han är svensk, snarare tvärtom. De flockas runt honom för att se vad han går för, vad kan de ta, hur kan de utnyttja honom.
Är han 2, kan de behandla honom som vem som helst. Ingen särbehandling för att han är svensk.
Beror ju på vem som sitter med honom

Finns det inte en regel som säger att du inte får ta emot besök av en misstänkt i samma förundersökning? Det jag talar om är enbart punkten att Linnéa skulle ha möjlighet att komma med paket. Via ombud eller post; ingen aning. Men jag tror inte hon får besöka honom i häktet oavsett land. Tror - jag vet inte. Men tror.
Citera
2025-01-06, 23:15
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Chrippas häktespolare https://www.instagram.com/reels/DEbNKmwJct2/

Hej, jag har inte glömt dig. Väntar på dina bevis om varför Chrippa blev bannad på Twitch.
Citera
2025-01-06, 23:15
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Finns det inte en regel som säger att du inte får ta emot besök av en misstänkt i samma förundersökning? Det jag talar om är enbart punkten att Linnéa skulle ha möjlighet att komma med paket. Via ombud eller post; ingen aning. Men jag tror inte hon får besöka honom i häktet oavsett land. Tror - jag vet inte. Men tror.
Nej, hon får inte besöka honom, men hon kan skriva hans nummer på påsen/ kassen. De har en ruta där man kan lämna påsen med t.ex kläder. Max 5 kg får det väga, så hon skulle kunna göra mera för honom när hon ändå vistas i samma land
Citera
2025-01-06, 23:17
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Nej, hon får inte besöka honom, men hon kan skriva hans nummer på påsen/ kassen. De har en ruta där man kan lämna påsen med t.ex kläder. Max 5 kg får det väga, så hon skulle kunna göra mera för honom när hon ändå vistas i samma land

Låter rimligt och kunnigt, jag tror på dig.
Citera
2025-01-06, 23:20
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Hej, jag har inte glömt dig. Väntar på dina bevis om varför Chrippa blev bannad på Twitch.
han blev bannad för att han spred rasks porrfilm.Rask skrev med en ansvarig där och han blev först avstängd ett tag för att sen bli bannad på livstid.
Citera
2025-01-06, 23:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Det kanske han gjorde men det tar absolut inte bort C & L ansvar.
Och nu åker L dit igen för att hävda att
Rask slagit Therese.
Ser ej så just ut för Linnea heller.
Polis och åklagare tycker dom har bra på fötterna
Så man kan bli dömd för att påstå att man tror någon misshandlar en annan person?
Vem kommer bli dömd för att påstå att Linnea misshandlade chrippa? Jocke? Anjo?
Vem kommer bli dömd för att påstå att Linnea misshandlade lilla C? Anjo? Jocke?

Om det finns möjlighet att få folk dömda för att dem påstår att någon misshandlar någon annan, då är alla i förtalsgänget körda. Lika bra att dem erkänner och tar sitt straff, så slipper vi slösa skattepengar.

Vad är straffet för att påstå att någon misshandlar någon annan?
Citera
2025-01-06, 23:23
Medlem
Är hans IG borta
Citera
2025-01-06, 23:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Är hans IG borta
Nej
Citera
2025-01-06, 23:26
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
han blev bannad för att han spred rasks porrfilm.Rask skrev med en ansvarig där och han blev först avstängd ett tag för att sen bli bannad på livstid.

Om Rask hade skrivit med ansvarig så hade han nämt det i en video så bara länka den då.

De alternativ du uppger som "ett tag" och "på livstid" existerar inte. 24 timmar, 7 dagar, 14 dagar osv.

Länka videon!
Citera
2025-01-06, 23:28
Medlem
Citat:

Den lösningen låter rimlig, men i dag på hennes stream lät det som om hon inte har nån kontakt med honom alls.
Citera
2025-01-06, 23:30
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Om Rask hade skrivit med ansvarig så hade han nämt det i en video så bara länka den då.

De alternativ du uppger som "ett tag" och "på livstid" existerar inte. 24 timmar, 7 dagar, 14 dagar osv.

Länka videon!
jag har sett videon för länge sedan,pallar inte gå igenom alla hans filmer igen,men nån mer har säkert också sett den
Citera
2025-01-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så man kan bli dömd för att påstå att man tror någon misshandlar en annan person?
Vem kommer bli dömd för att påstå att Linnea misshandlade chrippa? Jocke? Anjo?
Vem kommer bli dömd för att påstå att Linnea misshandlade lilla C? Anjo? Jocke?

Om det finns möjlighet att få folk dömda för att dem påstår att någon misshandlar någon annan, då är alla i förtalsgänget körda. Lika bra att dem erkänner och tar sitt straff, så slipper vi slösa skattepengar.

Vad är straffet för att påstå att någon misshandlar någon annan?

Ja. Påstår du att någon misshandlar en annan person falskt så är det förtal.

Det var C som påstod att L slog både honom och Lillen, likaså tvingade Lillen sova på en madrass på golvet och anklagade C för att vara mer tänd på Lillen än på honom. Kolla "Min sanning" med C på YT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in