2025-01-06, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Har du någon lista eller?

Formel 1?
Hockey kanske?
Bästa kockarna?
Ryttare?
Kemister?
Matematiker?
Mäklare?
Fotbollsspelare?
Programmerare?
Schackspelare?
Dykare?

NÅGOT?! BARA TIO SAKER

Inget?!

Vänligen motbevisa vad jag säger. Nämn tio, BARA TIO SAKER behöver du komma på.

Tick tack tick tack.
10 saker som kräver mycket finmotorik och fingerfärdighet. Det var precis det jag syftade på.
Citera
2025-01-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
10 saker som kräver mycket finmotorik och fingerfärdighet. Det var precis det jag syftade på.

Berätta då? Vilka?

Fingerfärdighet?! Finmotorik?! Det finns sporter för sådant också, där just finmotorik är avgörande.

Jag väntar, nämn dessa.
Citera
2025-01-06, 20:56
Bannlyst
Citat:
Berätta då? Vilka?

Fingerfärdighet?! Finmotorik?! Det finns sporter för sådant också, där just finmotorik är avgörande.

Jag väntar, nämn dessa.
Jag pratar om egenskaper. Inte sporter. Du är lite för inriktad på tävlandet.

Men kan slå vad om att jag kan sy vad som helst snyggare än dig
Citera
2025-01-06, 20:59
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om egenskaper. Inte sporter. Du är lite för inriktad på tävlandet.

Men kan slå vad om att jag kan sy vad som helst snyggare än dig

Det finns ju en direkt koppling mellan androgennivåer och finmotorik? Män har c:a 10-50ggr högre androgena hormoner än kvinnor?

Vad har du för belägg för att kvinnor - som grupp - DE FACTO har "bättre finmotorik" än män?

Om så vore fallet skulle kvinnor fullständigt dominera i sporter där finmotorik är avgörande. Men det gör dom inte, precis som i alla andra sporter.

Varför är världens mest framgångsrika kläddesigners män?
Varför är män bättre på kvinnor - som grupp - där fysiken inte har någon avgörande roll alls?

TILL OCH MED NÄR DET KOMMER TILL BAKVERK OCH MAT där kvinnor som grupp har en tendens att syssla med det mycket oftare än män - dominerar män. De bästa kockarna är män, de bästa mest välkända bagarna är män.

Är allt en slump, tror du?
Citera
2025-01-06, 21:00
Bannlyst
Citat:
Det finns ju en direkt koppling mellan androgennivåer och finmotorik? Män har c:a 10-50ggr högre androgena hormoner än kvinnor?

Vad har du för belägg för att kvinnor - som grupp - DE FACTO har "bättre finmotorik" än män?

Om så vore fallet skulle kvinnor fullständigt dominera i sporter där finmotorik är avgörande. Men det gör dom inte, precis som i alla andra sporter.

Varför är världens mest framgångsrika kläddesigners män?
Varför är män bättre på kvinnor - som grupp - där fysiken inte har någon avgörande roll alls?

TILL OCH MED NÄR DET KOMMER TILL BAKVERK OCH MAT där kvinnor som grupp har en tendens att syssla med det mycket oftare än män - dominerar män. De bästa kockarna är män, de bästa mest välkända bagarna är män.

Är allt en slump, tror du?
Ja du, ta en tjej och en kille som aldrig någonsin har sytt. Vem kommer göra jobbet snyggast vid första tillfället? Tänk så istället.
Citera
2025-01-06, 21:02
Medlem
zombie-nations avatar
Bara att säga att man ska konkurrera är manligt. Så kanske kan man vara bäst på att göra saker som inte kräver listor på vad man är bäst på? Kvinnor samarbetar bättre, men samtidigt samarbetar de ännu bättre om det finns män med.

Dyspraxi är vanligare hos män.

Våld är vanligare att män utövar, och mottar.

Kvinnor har ofta inte samma uppblåsta egon att de kan allt.

Kvinnor kan skriva deckare.
Citera
2025-01-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ja du, ta en tjej och en kille som aldrig någonsin har sytt. Vem kommer göra jobbet snyggast vid första tillfället? Tänk så istället.

Jag bestrider inget av detta.

Jag är 100% enig med att kvinnor har en naturlig tendens att vara mer intresserade - och således motiverade - av vissa ting, däribland att sy, baka etc.

Kvinnan skulle med största sannolikhet fokusera mycket bättre och finna det hela mycket roligare. Killen skulle halvgäspa, knappt bry sig och göra ett horribelt arbete.

Om du dock tar valfri kvinna och valfri kille. De får 2 år på sig att excellera i detta ämne, att bli så bra och nördig som möjligt inom det, för att slutligen tävla mot varandra där vinnaren gick hem med 5 mille, så är jag säker på att killen skulle ta hem det.

Om så inte är fallet, på grund av det snåla urvalet, så skulle resultatet helt klart vara så med ett större urval, låt säga 50 killar och 50 kvinnor.

Jag söker frenetiskt just nu efter studier som tydligt påvisar att kvinnor har BÄTTRE finmotorik än män och jag kan inte hitta en enda.

Finmotorik är avgörande inom vissa yrken och män har en tendens att vara av absolut majoritet i dessa.

Återigen, jag tror inte kvinnor är bättre än något på män, när män ger sig fan på det, som grupp.

Jag vill heller inte att kvinnor ska bry sig om det, för tävlan och konkurrans inom sånt är inte en kvinnlig egenskap och bör inte värdesättas efter detta som män av naturen gör.

Det kvinnliga är något fint, varmt och omhändertagande. Jag anser att de inte bör tävla mot män eller ens bry sig om det.
Citera
2025-01-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Bara att säga att man ska konkurrera är manligt. Så kanske kan man vara bäst på att göra saker som inte kräver listor på vad man är bäst på? Kvinnor samarbetar bättre,
'

Nej, kvinnor samarbetar absolut inte bättre, vilket kan ses i princip varenda lag sport där taktikerna ofta går helt åt helvete fel och samarbetet är totalt värdelöst.

Citat:

Jaha?

Citat:
Jaha? Det har inget med saken att göra. Detta är fullt naturligt och förväntat, har alltid varit så och kommer alltid vara så.

Citat:

Narcissism är väldigt vanligt hos just kvinnor. Egocentriskt tänk är vanligare bland kvinnor.

Citat:

Det kan dom säkert, men de mest framgångsrika deckarförfattarna är män.
Citera
2025-01-06, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Bara att säga att man ska konkurrera är manligt. Så kanske kan man vara bäst på att göra saker som inte kräver listor på vad man är bäst på? Kvinnor samarbetar bättre, men samtidigt samarbetar de ännu bättre om det finns män med.

Ja det var just det jag tänkte. Vem sjutton har sagt att man ska konkurrera om saker? Jag konkurrerar ogärna, eftersom jag är den jag är med de egenskaperna jag har
Citera
2025-01-06, 21:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Det kan dom säkert, men de mest framgångsrika deckarförfattarna är män.

Bad AI lista dem:

Golden Age of Detective Fiction (1920s–1940s)
Agatha Christie (1890–1976)
Arthur Conan Doyle (1859–1930)
Dorothy L. Sayers (1893–1957)
G.K. Chesterton (1874–1936)
Raymond Chandler (1888–1959)
Dashiell Hammett (1894–1961)
Georges Simenon (1903–1989)
Modern Masters (Post-1950s)
Patricia Highsmith (1921–1995)
P.D. James (1920–2014)
Ruth Rendell (1930–2015)
John le Carré (1931–2020)
Contemporary Giants
Gillian Flynn (b. 1971)
Michael Connelly (b. 1956)
Jo Nesbø (b. 1960)
Tana French (b. 1973)
Global Influence
Stieg Larsson (1954–2004)
Keigo Higashino (b. 1958)
Andrea Camilleri (1925–2019)

Är nästan hälften kvinnor, plus att nästan ingen slår Christie som kvinna och Doyle som man.

Älskar Highsmith, Rendell och Christie.

Kvinnor har ofta ett språk som passar bättre. Mäns och kvinnors språk är bra men passar till olika saker. Kvinnor har mer psykologisk spänning. Dessutom anses deckare vara en kvinnlig form nuförtiden.
Citera
2025-01-06, 21:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Narcissism är väldigt vanligt hos just kvinnor. Egocentriskt tänk är vanligare bland kvinnor.

Narcissism märks mer hos kvinnor därför att kvinnor inte ska kaxa sig. Många tror inte att deras manliga chef är narcissist. För han är ju man ursäktas det med. Har mött så många att jag kan säga att båda är lika vanliga. Narcissister är hemska, och ibland finns könad narcissism.
Citera
2025-01-06, 21:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jaha? Det har inget med saken att göra. Detta är fullt naturligt och förväntat, har alltid varit så och kommer alltid vara så.

Män är mer naturligt våldsamma så då kan de inte anses sämre på att inte använda våld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in