2024-08-13, 08:20
Medlem
Kasabianss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Avsnitt 700. Jimmy Woolke var med igen. Senaste gången var 19 maj 2022 sa de. Johannes och Mathie var också med, men Johan hade något problem med sin rygg och var inte med.

Stora nyheten är att Jimmy numera har en dotter som är lite mer än 1 år gammal. Fint att höra! Svenskarna behöver föda fler barn för att inte bli folkutbytta.

Jimmy är 38 år, hans sambo Matilda Wallin är 31 år. Hoppas att de skaffar fler barn!

Dock är de inte gifta, och det är fel att skaffa barn utanför äktenskapet. Johannes har tydligen nyss gift sig. Så jag hoppas att även Jimmy gifter sig snart för att göra rätt.

Kul för Jimmy! Framgick det vad han gör annars nuförtiden? Jobb etc?
Citera
2024-08-15, 11:53
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasabians
Kul för Jimmy! Framgick det vad han gör annars nuförtiden? Jobb etc?

Han jobbar på destilleriet tillhörande baren han började jobba på när han slutade med podden. Han var barchef där ett tag på vikariat för den ordinarie var tjänsteledig. Sen när den personen kom tillbaks och Jimmy skulle få barn började han istället jobba som nån slags allt i allo/admin gubbe på destilleriet dagtid.
Citera
2024-08-15, 18:52
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Han jobbar på destilleriet tillhörande baren han började jobba på när han slutade med podden. Han var barchef där ett tag på vikariat för den ordinarie var tjänsteledig. Sen när den personen kom tillbaks och Jimmy skulle få barn började han istället jobba som nån slags allt i allo/admin gubbe på destilleriet dagtid.
Kul att det verkar gå bra för Jimmy, han känns som en fin kille med hjärtat på rätt ställe!
Citera
2024-09-03, 23:17
Medlem
Genom alla år så har det lagts vissa ledtrådar och återkommande skämt i podden som jag misstänker grundar sig i sanning. Anledningen till varför Mathie inte har skaffat barn än är att han inte kan komma under sex.
Citera
2024-12-06, 12:00
Medlem
Run3s avatar
I senaste avsnittet (717) så pratar Johan om att sett Arcane (en tvserie baserad på Leage of Legends tydligen). Han hade binch-kollat igenom den, och beskrev att han aldrig känt sig så tom efter att ha sett en tvserie. Nu har han även börjat spela League of Legends och bad folk i podden att adda honom.

Är inte Johan nästan 40 år gammal? Känns lite märkligt att då snöa in sig på ett spel för barn?
Citera
2024-12-09, 22:19
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderstadion82
Genom alla år så har det lagts vissa ledtrådar och återkommande skämt i podden som jag misstänker grundar sig i sanning. Anledningen till varför Mathie inte har skaffat barn än är att han inte kan komma under sex.

Om så var fallet verkar det ha lossnat nu iaf.
Citera
2024-12-21, 17:20
Medlem
frantiks avatar
Bara för att Woolke skulle vara med på julavsnittet så jag gick upp till premium igen.

Värt det, avsnittet kunde lika gärna vara inspelat för 10 år sen. Lika bra som back in the days!
Citera
2025-01-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Om så var fallet verkar det ha lossnat nu iaf.
Ja, i senaste plusavsnittet pratar han om att han kommer bli pappa i år. Har han tagit upp det i tidigare avsnitt? Jag verkar ha missat det
Citera
2025-01-08, 15:09
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Ja, i senaste plusavsnittet pratar han om att han kommer bli pappa i år. Har han tagit upp det i tidigare avsnitt? Jag verkar ha missat det

Tror det tas upp första gången i julavsnittet med Woolke. Men de är för att de hade förinspelat lite avsnitt som släpptes innan. Han la ut det på instagram 5/12.
Citera
2025-02-02, 00:11
Medlem
Jag kan inte sluta lyssna nu efter alla dessa år. Men avsnitten har inte samma energi som förut. Nu gissar de om vad OpenAI, ett privat företag, kommer göra i framtiden. De pratar om AI som ett objekt, som om det inte är individuella företag som tävlar i att tjäna pengar som allt annat.

Samtigt som det sakta men säkert går in att ChatGPT inte har alla svar. Och Elon Musk kanske är lite högerextrem för hans pappa blev miljardär på en emeraldgruva i apartheidens Sydafrika. Men det tar sådan tid för dom. Jag orkar inte höra om högersnurran mer med AI, Joe Rogan och Elon Musk. Jag kan inte sluta lyssna nu efter alla dessa år.
Citera
2025-04-14, 21:28
Medlem
Run3s avatar
I ett avsnitt nyligen.

Johan är lyrisk över att ha hittat en nytt roligt dataspel. "No Man's Sky" heter det. Han berättar om hur man flyger runt i rymden och upptäcker planeter. Han har varit på en planet där det t.o.m. bor levande hus! Han säger till Mathie att även han måste testa spelet!

Mathie, som snart ska ha barn, klämmer fram ett: Eh, javisst, det låter ju kul..!
Citera
2025-04-15, 13:59
Medlem
TFK har verkligen en jättefin poddstudio, hyr de ut den till andra poddar? Eller har de verkligen tillräckligt många premiumlyssnare för att gå runt med 2,5 heltidsanställda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in