2025-01-03, 06:53
Medlem
Sverigepremiär idag !

En rätt spoilerfri intervju med Lily-Rosé Depp om hur glad hon blev att få rollen och hur mycket kroppstönjande tillför.

https://youtu.be/3EgBBZs8unM?si=19XMK4ygmzym_1mJ

Tillägg: SvD såg jag var nöjda och gav en fyra i betyg.
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2025-01-03 kl. 07:12. Anledning: Ett betyg
Citera
2025-01-04, 01:08
Medlem
fernebos avatar
Såg den i eftermiddags och blev lite smått besviken. Lite för drömsk och dyster hela vägen igenom. Till skillnad mot Eggers tidigare filmer, så saknade den också riktigt minnesvärda scener. Visst var den väl snygg, men jag hade ändå förväntat mig mer. Herzogs 70-tals version är i så fall betydligt mer minnesvärd.

Ändå 3/5
Citera
2025-01-04, 20:45
Medlem
Vandammess avatar
Dracula åter igen! Ingen nytt på tapeten!
Väldigt suggestiv Eggers-uppbyggnad men tyvärr faller det ganska platt mot slutet.
Plus för det visuella, ljud och miljö.
Minus för Depps dotter som överspelar och bitvis förstör delar av filmen. Energin och budgeten mer eller mindre försvinner mot slutet.
Dessutom löjligt utseende på Bill Skarsgård som ser ut som en gammal gubbpitt och kör nån Trasylvansksvensk brytning. Komiskt är bara förnamnet. Tempot är också aningen segt vilket gör att man bitvis nästan somnade i biografen.

Svag 3:a av 5 och då är jag snäll
Citera
2025-01-04, 20:58
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Väldigt suggestiv Eggers-uppbyggnad men tyvärr faller det ganska platt mot slutet.
Minus för Depps dotter som överspelar och bitvis förstör delar av filmen. Energin och budgeten mer eller mindre försvinner mot slutet.
Dessutom löjligt utseende på Bill Skarsgård som ser ut som en gammal gubbpitt och kör nån Trasylvansksvensk brytning. Komiskt är bara förnamnet. Tempot är också aningen segt vilket gör att man bitvis nästan somnade i biografen.

Läste precis gamereactors recension, vem ska man tro på.

Först och främst är många av de viktigaste aspekterna av filmen mer än stabila. Lily-Rose Depp gör en minst sagt magnifik rollprestation som Ellen, och hennes närvaro är både oändligt fysisk och fantastiskt närvarande.
Citera
2025-01-05, 13:41
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Läste precis gamereactors recension, vem ska man tro på.

Först och främst är många av de viktigaste aspekterna av filmen mer än stabila. Lily-Rose Depp gör en minst sagt magnifik rollprestation som Ellen, och hennes närvaro är både oändligt fysisk och fantastiskt närvarande.

Du ska tro på mig som har någon slags standard
Citera
2025-01-05, 13:46
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Du ska tro på mig som har någon slags standard

Återkommer när jag sett filmen, du är nog inte helt ute och cyklar...
Citera
2025-01-05, 22:15
Medlem
TrixieDixies avatar
Citat:

Är brytningen väldigt distraherande? Själv såg jag den på bio med spansk dubbning, så då blev det ju en helt annan röst. Ingen brytning vad jag kunde notera, utan mer än slags befallande monsterröst.
Citera
2025-01-05, 23:44
Medlem
Såg den ikväll , väldigt bra film från kanske top 5 bästa regissörer som arbetar idag . Vi måste skydda robert eggers till varje pris. Väldigt uppfriskande se en film gjort för vuxna med story och omgivning som huvudroll och inte effekter och annat löjligt
Citera
2025-01-06, 09:31
Medlem
Rofers avatar
Eggers förtroende har återvänt efter fiaskot med The Northman. Det enda negativa var väl egentligen Bill Skarsgårds svengelska. Och såklart att alla talade engelska, i Tyskland. Varför inte bara förlägga filmens handling i London? Och anlita någon med äkta rumänsk brytning eller vad man nu vill åt.
Depp gjorde för övrigt en svinbra roll, och folk som tycker annorlunda ser väl på för mycket tecknat.
Citera
2025-01-06, 11:06
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixieDixie
Är brytningen väldigt distraherande? Själv såg jag den på bio med spansk dubbning, så då blev det ju en helt annan röst. Ingen brytning vad jag kunde notera, utan mer än slags befallande monsterröst.
Dubbning är verkligen helt värdelös eftersom det tar bort så mycket av den ursprungliga rösten som hör samman med skådespelarens insats.

Jag gillade förövrigt filmen och Eggers förblir en av vår tids mest intressanta regissörer.
Citera
2025-01-06, 21:56
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixieDixie

Ja vi skrattade åt den i mitt sällskap
Citera
2025-01-07, 02:47
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ja vi skrattade åt den i mitt sällskap

Tyckte han lät som Nandor i ”What We Do in the Shadows”. Fast det är ju å andra sidan en komediserie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in