Nej, vi gav den drygt 1h innan vi gav upp.. Den träffar inte alls.
Synd.
Alltså, jag brukar tycka det blir pannkaka när man gör en remake runt 5 år senare.
Nu har dom gjort en drygt 100 år senare, känns lite som att tåget gått då
Eller nej... nu talar jag om uppföljare märker jag Struntsamma, klart det blir skit ändå. Mycket sällan remakes blir bra.
Senast redigerad av Bartman777 2025-02-21 kl. 22:31.
Alltså, jag brukar tycka det blir pannkaka när man gör en remake runt 5 år senare.
Nu har dom gjort en drygt 100 år senare, känns lite som att tåget gått då
Eller nej... nu talar jag om uppföljare märker jag Struntsamma, klart det blir skit ändå. Mycket sällan remakes blir bra.
Hehe
Med tanke på filmerna han gjort tidigare (Eggers), så trodde jag det skulle bli rätt bra, men som sagt, det träffade tyvärr inte alls..
Och jag tror det finns risk att om man ser denna innan hans andra filmer, att de känns sämre än ha denna osedd.
Som att se en magiker misslyckas med sina tricks, det blir inte det samma sen. (Vad hård jag är besviken just nu..)
Skulle Coppolas Dracula från 1992 platsa i det sällskapet?
Vissa delar av denna film påminde faktiskt om Bram Stoker's Dracula, men i princip allt var sämre. Jag trodde faktiskt denna wokebefriade nyinspelning skulle bli något riktigt bra, men blev rejält besviken.
Jag tror problemet med denna film är att den aldrig riktigt lyfter, och att Orlok bara är ful men inte läskig. Synd för miljön är verkligen riktigt snygg.
Klappkass rulle. Jag hoppades att Eggers som gillar att hålla sig trogen till källmaterial inte skulle göra sin Draculahistoria till en kärleksfilm. Bram Stokers roman, första Nosferatu med Schreck, Dracula med Bela Lugosi, ingen av dessa hade ett uns av romantik i sig. Förförelse och begär, men inte gay romantik som Coppola och nu Eggers gjort sig skyldiga till.