2025-02-21, 22:25
Medlem
Nej, vi gav den drygt 1h innan vi gav upp.. Den träffar inte alls.

Synd.
Citera
2025-02-21, 22:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Nej, vi gav den drygt 1h innan vi gav upp.. Den träffar inte alls.

Synd.
Alltså, jag brukar tycka det blir pannkaka när man gör en remake runt 5 år senare.
Nu har dom gjort en drygt 100 år senare, känns lite som att tåget gått då

Senast redigerad av Bartman777 2025-02-21 kl. 22:31.
Citera
2025-02-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alltså, jag brukar tycka det blir pannkaka när man gör en remake runt 5 år senare.
Nu har dom gjort en drygt 100 år senare, känns lite som att tåget gått då

Hehe

Med tanke på filmerna han gjort tidigare (Eggers), så trodde jag det skulle bli rätt bra, men som sagt, det träffade tyvärr inte alls..

Och jag tror det finns risk att om man ser denna innan hans andra filmer, att de känns sämre än ha denna osedd.
Som att se en magiker misslyckas med sina tricks, det blir inte det samma sen. (Vad hård jag är besviken just nu..)
Citera
2025-02-22, 12:41
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Skulle Coppolas Dracula från 1992 platsa i det sällskapet?

Vissa delar av denna film påminde faktiskt om Bram Stoker's Dracula, men i princip allt var sämre. Jag trodde faktiskt denna wokebefriade nyinspelning skulle bli något riktigt bra, men blev rejält besviken.
Citera
2025-02-24, 22:52
Medlem
Adelaides avatar
Jag tror problemet med denna film är att den aldrig riktigt lyfter, och att Orlok bara är ful men inte läskig. Synd för miljön är verkligen riktigt snygg.
Citera
2026-07-31, 22:50
Medlem
pickalulus avatar
Vi stängde av denna när Skarsgård kört sin löjliga effektdränkta dialekt i ett par minuter. Vilket jävla trams.
Citera
2026-07-31, 23:52
Medlem
Klappkass rulle. Jag hoppades att Eggers som gillar att hålla sig trogen till källmaterial inte skulle göra sin Draculahistoria till en kärleksfilm. Bram Stokers roman, första Nosferatu med Schreck, Dracula med Bela Lugosi, ingen av dessa hade ett uns av romantik i sig. Förförelse och begär, men inte gay romantik som Coppola och nu Eggers gjort sig skyldiga till.
Citera
2026-08-01, 00:13
Medlem
XtraXs avatar
Ska bli intressant att se om Werwulf kan toppa denna.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in