• 1
  • 2
2025-01-05, 18:58
Medlem
adddicts avatar
Godkväll kära flashbackare.

Jag har ett underligt problem med vätskeansamlig i kroppen som kommer under dagens gång, med det menar jag att jag vaknar riktigt slank och går och lägger mig rejält vätskefylld och pluffsig.
Vi pratar inte ödem för det drabbar inte fötterna eller benen utan bara överkroppen, alltså ansikte, bröstet och runt mest buken.
Har kollat njurar och status på diverse organ, kollat vitaminer, mineraler samt hormoner utan att något varit under det normala. Har även dragit ner på salt och kolhydrater utan att det ger något ger något positivt resultat.

Vad tror ni att det kan vara?
Citera
2025-01-05, 19:00
Medlem
adddicts avatar
I övrigt är jag frisk och tar bara Sertralin 100mg mot depression. 36 årig man som varken brukar alkohol eller droger (Ren i 2 år)
Citera
2025-01-05, 19:09
Medlem
Alkoholister brukar få problem att kroppen lagrar vätska efter långvarigt supande när levern börjar klappa ihop.

https://www.hopkinsmedicine.org/heal...seases/ascites
Senast redigerad av haremrum 2025-01-05 kl. 19:15.
Citera
2025-01-05, 19:11
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
I övrigt är jag frisk och tar bara Sertralin 100mg mot depression. 36 årig man som varken brukar alkohol eller droger (Ren i 2 år)
Du tar 100mg Sertralin du är långt ifrån frisk.
Citera
2025-01-05, 19:20
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Du tar 100mg Sertralin du är långt ifrån frisk.
Ja alltså sjuk i huvudet är jag men menar inte mentalt nu.
Citera
2025-01-05, 19:23
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Ja alltså sjuk i huvudet är jag men menar inte mentalt nu.

Bra svarat! Har du testat levern på något sätt, om du nu har lyckats sluta med alkoholen? Själv köpte jag droppar på ett naturapotek, de skulle hjälpa till att återställa levern på sikt.
Citera
2025-01-05, 19:24
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Alkoholister brukar få problem att kroppen lagrar vätska efter långvarigt supande när levern börjar klappa ihop.

https://www.hopkinsmedicine.org/heal...seases/ascites

Där ser man. Intressant! men enligt läkaren så såg mina leverprover bra ut.
Citera
2025-01-05, 19:26
Medlem
fittanstickerframs avatar
Har samma behöver justera armbandet på klockan för att det blir för tight på eftermiddagen
Citera
2025-01-05, 19:28
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Tror det är vanligt.
Är också sexig som fan när jag vaknar och nästintill plufsig när jag lägger mig.

Det ska nog vara så :-)
Citera
2025-01-05, 19:44
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666

Bra svarat! Har du testat levern på något sätt, om du nu har lyckats sluta med alkoholen? Själv köpte jag droppar på ett naturapotek, de skulle hjälpa till att återställa levern på sikt.
Ja jag har tagit diverse prover och levern såg bra ut. Det gjorde den dock inte för något år sen så den kan ju såklart fått sig en törn efter alla kubik bira man har hinkat. Vad heter dropparna förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Har samma behöver justera armbandet på klockan för att det blir för tight på eftermiddagen
Åfan, det problemet har inte jag men istället justeras skärpet då buken blir riktigt svulstig på eftermiddagen

Citat:
Ursprungligen postat av Knapptmyndig
Tror det är vanligt.
Är också sexig som fan när jag vaknar och nästintill plufsig när jag lägger mig.

Det ska nog vara så :-)
Haha. Så är det säkert. Tränar du nått?
Citera
2025-01-05, 19:49
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Haha. Så är det säkert. Tränar du nått?[/quote]

Nej. Inte gjort sen jag gick i grundskolan. Jag är välsignad med en smal och (i princip) underhållsfri kropp. Men den är trött och lite svullen på kvällen.
Citera
2025-01-05, 20:12
Medlem
Kan vara superior vena cava-syndrom (SVCS).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in