• 2
  • 3
2024-12-23, 21:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Varfr brjades "Kan du vissla Johanna ?" Att sndas p julafton sen 1994 ?

Har sett den varje r och s men aldrig frsttt eller hajat varfr , inte direkt ngon sdr julknsla , eller bara kanske fr att man skall vara rdd om vilka man har i sin nrhet och omkring sig till julen.
Antar att SVT ger materialet s att den r billig eller till och med gratis att visa. Sen r nog tittarsiffrorna helt OK. Dr har du frklaringen: cost/benefit.
Citera
2024-12-23, 21:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Tnker p Dumpen 😂 morfar sker 2 barn
Det sger mer om dig n om filmen.
Citera
2024-12-23, 23:19
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoc
Du har missat att handlingen i filmen r precis den motsatta? grabben letar efter en morfar!

Ja jag vet. MEN det var en i tidigare inlgg som sagt den kan vridas t det hllet
Citera
2024-12-24, 00:19
Medlem
SexualCafes avatar
lskar den filmen, Ulf Stark r diskbnksrealismens Astrid Lindgren.
Tyvrr brukar jag missa den d sambon inte ftt in den vanan och av ngon anledning vgar jag inte sga att den r viktigt p jul.
Citera
2024-12-24, 01:17
Medlem
over9ks avatar
Deppig film. Vad hnde med den japanska filmen typ Shibi, om en ankunge som hade det svrt i brjan av livet? Den visades ngra jular, sg hellre den.
Citera
2024-12-26, 17:23
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Varfr brjades "Kan du vissla Johanna ?" Att sndas p julafton sen 1994 ?

Har sett den varje r och s men aldrig frsttt eller hajat varfr , inte direkt ngon sdr julknsla , eller bara kanske fr att man skall vara rdd om vilka man har i sin nrhet och omkring sig till julen.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Antar att SVT ger materialet s att den r billig eller till och med gratis att visa. Sen r nog tittarsiffrorna helt OK. Dr har du frklaringen: cost/benefit.
Enterprise r inne p rtt spr..

Har skt lite. Det r SVT som gjort filmen. Finns ocks en bok med samma namn som kom r 1992. Boken och manus skrevs parallellt av Ulf Stark.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kan_du..._Johanna_(bok)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kan_du...anna%3F_(film)
Citera
2025-01-05, 18:06
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexualCafe
lskar den filmen, Ulf Stark r diskbnksrealismens Astrid Lindgren.
Tyvrr brukar jag missa den d sambon inte ftt in den vanan och av ngon anledning vgar jag inte sga att den r viktigt p jul.
Vet inte vad sambon har med det att gra, skicka ut denne att diska istllet.
Citera
2025-01-05, 18:15
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Vet inte vad sambon har med det att gra, skicka ut denne att diska istllet.
Fast problemet r att vi isfall behver styra om julens schema. I r s blev det att julbastun kapade halva kalle anka och jag kom in i huset igen vid begravningen.
Citera
2025-01-05, 18:23
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Fast problemet r att vi isfall behver styra om julens schema. I r s blev det att julbastun kapade halva kalle anka och jag kom in i huset igen vid begravningen.
Ok, ska nog inte lgga mig i andras julfirande
Citera
2025-01-06, 12:48
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Ok, ska nog inte lgga mig i andras julfirande
Jo det tycker jag. Jag tror att vrlden blir lite bttre nr man har en dialog med andra om hur livet kan levas.

Man mste inte vara lyhrd, men det r en bra grund fr att utvecklas till en bttre mnniska.
Citera
2025-01-06, 14:13
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Jo det tycker jag. Jag tror att vrlden blir lite bttre nr man har en dialog med andra om hur livet kan levas.

Man mste inte vara lyhrd, men det r en bra grund fr att utvecklas till en bttre mnniska.
Egentligen r jag en stark anhngare av att det behvs en hel by fr att uppfostra barn. Allts ven generellt bttre att notera och kommentera saker n att bara vnda sig dig bort.
Men det finns ju grnser och s lnge folk r glada hller jag truten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in