Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-05, 15:57
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Skaffa status och karriär så kommer de självmant.
Räcker med en fet plånbok så kommer dom automatiskt.
Citera
2025-01-05, 16:00
Medlem
Någon hade en liknande tråd för någon månad sedan.
Om man är dålig på att läsa signaler bör man INTE försöka på något annat ställe än "träffatjejerställen".
Jag rekomenderar dansställen för där hör det till att fråga om en dans för att få igång kontakten.
Krogen är kanske lättare MEN där är oddsen dåliga för att man hittar någon bra.
INTE "inneställen" för där är det fakepersoner som mest är ute för att visa upp sig och klättra på sociala statusstegen.

LYSSNA. Om man fått öppningskontakt, behöver man bara fråga lite för att få igång samtalet. Vad beror på tjejtyp. Själv avskyr jag att prata "väder" = om ingenting, sådant nedlåter jag mig inte till.
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Brukar vara lätt att få kontakt med dem med BMI över 30 och sedan vissa supersnygga kvinnor som lever ett liv på rosa moln. Övriga är oftast extremt svåra, och jag har upplevt att de undviker kontakt eller situationer som skulle kunna leda någon vart.
De av de mycket snygga med humor, som är något att ha, är faktiskt bland de lättaste att få kontakt med om man vågar NYKTER, eftersom de är ofta ensamma för ofta har de ingen tjejkompis som vara i skuggan av dem.
T ex då det var inne med början på den här raggningsrepliken MODIFIERADE jag den till:
-Jag tycker du ser ut som en filmstjärna!
-Jaha (uttråkad av att ha hört den ofta).
-Ja, Kalle Anka
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
1. ⚠️ Lös inte tjejers problem när dem delar med sig av deras vardagsproblem. Försök nt muntligt lösa problemen(även om du haft samma problem tidigare och löst det, och tom kan lösningarna /orsakerna till det på expertnivå). ⚠️ detta är speciellt viktigt om det gäller sociala problem med människor, relationer, jobb, vardag

Lyssna istället och tyck synd om dem och berätta att du förstår dem, att de är duktiga good enough som kämpar på. Kvinnor vill bara ventilera, att någon lyssnar INTE lösning på problemen. Om hon har praktiska problem med iPhonen så kan du hjälpa henne och lösa problemet. Det blir stora pluspoäng då! Eller beställda kläder/skor från internet som inte kommit fram. Löser du dessa problemen blir de jätteglada!! Men lär nt henne hur man löser eller orsaken till problemet. Ta istället iPhone:en från hennes händer, fixa det, och säg sen att du gjorde det med magi😁 Då måste hon komma till dig varje gång hon har det här problemet!😉
Det där är en mycket stor skillnad mellan män och kvinnor, som jag vet om - men inte bryr mig om
annat än INTE prata om sådant i början.

T ex blev t o m en Scorpiontjej imponerad!!! då hon hade fått huvudvärk på ett dansställe och jag visste hur man kan kurera/reducera sådant då man inte har några hjälpmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Social status!
Kvinnor är Hypergamous. Läs på om Hypergami inom date:ing.
Kvinnor är hierarkiska (finns detta ordet?)😄
De sorterar in män i kategorier/hierarkier. Här har social status all betydelse!
Lustigt:
/Mitt tuffa jag låg bra till hos tjejer i en ganska stor del av ett län,
/men då jag flyttade till annan del av Sverige tyckte jag det var dags att skaffa mig fru, så mitt tuffa jag fick inte flytta med, bara den snälle. INGEN var intresserad utom någon panelhöna.
/Långt senare på ett dansställe berätta en kompis att det kommit en busslast från mitt gamla län. Från en annan del än där jag var känd, men omedvetet måste jag ha ändrat utstrålningen till den jag haft där, för det tog bara några minuter innan den snyggaste i det busslasset och bjöd upp mig. Det såg de, som hade nobbat mig där förrut. På danser efter det hade nobbarna blivit så intresserade att jag behövde fly in på toaletten för att få vila lite
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Fin dyr bil, dyr klocka, dyra finna kläder, mycket pengar på kontot, bostadsrätt i dom finna kvarteren! Lite enkelt förklat.
Påklistrad fasad bara!
Och sådant går kvinnor igång på, kvinnor ser en potensuel pappa till hennes framtida barn och familje försörjare i det.
Ofta är det ett rövhål med narcissistiska och psykopatiska drag som besitter den typen av status.
För att UNDVIKA att dra åt mig ytliga tjejer, som går för mycket efter sådant, då de frågade vad jag jobbade med svarade jag bara "distribution" som om jag var anställd, fastän det var mitt företag

Däremot hade jag på karisman påkopplad om jag sett någon intressant.
Citera
2025-01-05, 16:17
Jag tror inte jag är redo att hålla på med det här än.

Kanske blir så först när jag ska dö. Eller så dör jag utan fitta.

Då får det väl bli så. 😊
Citera
2025-01-05, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
En del är lite elaka mot dig här, men jag personligen menar inte att vara elak.

Däremot vill jag varna dig, kvinnor är inte godhjärtade. Ingen är det (utom möjligen din mamma). Det måste du känna till. Eftersom du verkar helt oerfaren. Men nästan alla kvinnor jobbar hårt på att framstå som godhjärtade. Skenet bedrar med andra ord.

Och för att ligga måste praktiskt taget alla män betala. Enda undantaget är män som är så vackra eller charmiga att de får ligga gratis, MEN även de förväntas börja betala för sex så småningom för kvinnor vill alltid ha något värdefullt i utbyte mot liggande. Betala betyder inte nödvändigtvis med pengar, utan ofta även med tjänster.

Lycka till om du måste ha med tjejer att göra, men jag rekommenderar starkt att du hittar andra intressen istället.

Du skrev att jag inte har talets gåva.
Vad menar du med det?
Citera
2025-01-05, 16:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Jag tror inte jag är redo att hålla på med det här än.

Kanske blir så först när jag ska dö. Eller så dör jag utan fitta.

Då får det väl bli så. 😊

Hur gammal är du då? Din ålder tack..
Citera
2025-01-05, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hur gammal är du då? Din ålder tack..

För stor outningsrisk om jag berättar, tyvärr.

Men jag ser ganska ung ut, som tur är. Heheh, det rimmar ju. 🙂
Citera
2025-01-05, 16:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
För stor outningsrisk om jag berättar, tyvärr.

Men jag ser ganska ung ut, som tur är. Heheh, det rimmar ju. 🙂

Om du lade ner lika mycket energi på att leta upp tjejer som du diskuterar här så borde du snart bli gift.
Citera
2025-01-05, 16:28
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag kämpar för rätte till dödshjälp, aktiv dödshjälp,som i Holland, Belgien och Nya Zeeland.

Hoppas det dels blir tillåtet, och även tillåtet för att jag vill slippa åldras.

Jag vill ha rätt till en dödlig spruta vid 50, om jag ser att jag också börjar se ut som 40-50.
Det är min rättighet.

Jag tycker mig ha läst detta förut, i en annan tråd. Det där du skriver låter inte riktigt psykiskt friskt. Har du funderat på att söka samtalshjälp?
Citera
2025-01-05, 16:30
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Om du lade ner lika mycket energi på att leta upp tjejer som du diskuterar här så borde du snart bli gift.

Jag vågar inte gå fram och säga "Tja, kan jag få ditt nummer?"
Jag är för rädd!

Tänk om hon hittar mig på jobbet, klagar hos arbetsgivaren. "Är du chef här?" Hon kanske hotar med polisen? "Han kom fram och raggade! Jag tyckte INTE om det! "
Citera
2025-01-05, 16:33
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.

Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.

Du pratar aldrig med tjejer utan du ligger bara med dem, och har du den attityden inpräntad i skallen är det väldigt lätt efter det.
Citera
2025-01-05, 16:35
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Du pratar aldrig med tjejer utan du ligger bara med dem, och har du den attityden inpräntad i skallen är det väldigt lätt efter det.

Men man måste ju låsa upp de på nåt vis först. Få de att vilja öppna pärleporten.
Citera
2025-01-05, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas

Ja jag var lärt mig det, att tjejer ligger man med. Varför folk blir ihop och gifter sig sen, om de inte vill ha barn, fet vet inte jag.
Jag kan förstå att man vill ha nån att dela livet med, ja.

Men bortsett från de sakerna då? Missar jag nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in