Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Jag jobbar.

Jag har gått igenom mycket för att få det jobbet.

Jag är bara rädd att om jag raggar på en tjej -

Hon hittar mig, på jobbet.

"Han raggade på mig"
Hon uppskattade inte det.

Jag vill inte få sparken för helvete.
😔

Varför vill du prata med tjejer? De är fruktansvärt tråkiga, och använder bara prat i syfte att manipulera dig. Med all respekt, men med tanke på hur du skriver här så kommer du aldrig kunna prata dig till att få ligga med en tjej. För det krävs en smula"talets gåva" och det har inte du.

Vill du ligga, så spara pengar och res till Danmark eller Tyskland på semester, besök ett red light district, och ligg med lite horor. Använd alltid kondom, och slicka dom aldrig på fittan (sjukdomar du vet). När du gjort detta några gånger så inser du kanske att en hand tralla är i princip lika bra men jäkligt mycket billigare!
Citera
2025-01-05, 14:44
Medlem
RFTs avatar
Du har fått en hel del goda råd.
Men också en del som du ska ta med inte bara en nypa salt, utan hålla dig från och inte följa.

Ta vara på de goda råden men räkna inte med att det ska hända något ”direkt”.

Det är som ”Lahavana” skrev; nitlott 100 ggr, men den hundra första gången…

Öva på att kommunicera och åter kommunicera.
Men börja inte prata med folk helt omotiverat. Det måste vara i ett naturligt sammanhang. På gymet pratar du träning, på biblioteket pratar du böcker, på bussen pratar du väder och arbete.

Glöm krogen.
Fokusera alltså på andra ställen. På t ex gymet har ni ju redan från start ett gemensamt samtalsämne. Det har ni inte på krogen.

Lyssna på vad hon säger och inte minst HUR hon säger det. Tar hon upp tråden och fortsätter på den, eller får du bara ett kort artigt svar. Om hon tar upp tråden, då har du ju alla möjligheter att fortsätta samtalet nästa gång ni båda är där, om det t ex är gymet.

Och detta är nog de bästa råd jag kan ge dig här på Flashback: Låt det ta tid.

———————————
M v h RFT (fd parterapeut/familjerådgivare)
Senast redigerad av RFT 2025-01-05 kl. 14:50.
Citera
2025-01-05, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Varför vill du prata med tjejer? De är fruktansvärt tråkiga, och använder bara prat i syfte att manipulera dig. Med all respekt, men med tanke på hur du skriver här så kommer du aldrig kunna prata dig till att få ligga med en tjej. För det krävs en smula"talets gåva" och det har inte du.

Vill du ligga, så spara pengar och res till Danmark eller Tyskland på semester, besök ett red light district, och ligg med lite horor. Använd alltid kondom, och slicka dom aldrig på fittan (sjukdomar du vet). När du gjort detta några gånger så inser du kanske att en hand tralla är i princip lika bra men jäkligt mycket billigare!

Hatar sexköpare. Vidriga avskum, må de brinna i helvetet.

Man måste prata med en tjej för att få ligga. Men jag håller med om att de är lite halvtrista.
Citera
2025-01-05, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du har fått en hel del goda råd.
Men också en del som du ska ta med inte bara en nypa salt, utan hålla dig från och inte följa.

Ta vara på de goda råden men räkna inte med att det ska hända något ”direkt”.

Det är som ”Lahavana” skrev; nitlott 100 ggr, men den hundra första gången…

Öva på att kommunicera och åter kommunicera.
Men börja inte prata med folk helt omotiverat. Det måste vara i ett naturligt sammanhang. På gymet pratar du träning, på biblioteket pratar du böcker, på bussen pratar du väder och arbete.

Glöm krogen.
Fokusera alltså på andra ställen. På t ex gymet har ni ju redan från start ett gemensamt samtalsämne. Det har ni inte på krogen.

Lyssna på vad hon säger och inte minst HUR hon säger det. Tar hon upp tråden och fortsätter på den, eller får du bara ett kort artigt svar. Om hon tar upp tråden, då har du ju alla möjligheter att fortsätta samtalet nästa gång ni båda är där, om det t ex är gymet.

Och detta är nog de bästa råd jag kan ge dig här på Flashback: Låt det ta tid.

———————————
M v h RFT (fd parterapeut/familjerådgivare)

Man bygger upp en stabil grund.
Sen går man fram och haffar nån.

Jag har faktiskt fått det tipset innan "Tja, kan jag få ditt nummer?" Lugnt och avslappnat kroppsspråk och ett leende som visar att man inte vill göra skada.

Den repliken kanske bara leder till ett 🤣 Då får det bli så. 🙂 Jag kan bara vara den jag är, jag kan inget annat. 😀
Citera
2025-01-05, 15:00
Citat:
Varför vill du prata med tjejer? De är fruktansvärt tråkiga, och använder bara prat i syfte att manipulera dig. Med all respekt, men med tanke på hur du skriver här så kommer du aldrig kunna prata dig till att få ligga med en tjej. För det krävs en smula"talets gåva" och det har inte du!

Och varför anser min bäste herre att jag inte har "talets gåva"?

Menar du att jag är dålig på kvicka kommentarer, och att prata på ett kul, rappt sätt?
Citera
2025-01-05, 15:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Människor födda på 70-talet är så otroligt jävla dryga.

Som den där jävla Pinoputchin.

Det kan väl knappast vara sjuttiotalisternas fel att du inte får ligga? Jag har ett gott råd till dig mannen, sluta lägga energi på att avsky andra och lär dig att älska dig själv istället. Uppskatta dig själv och inse ditt eget värde. Då kommer du att få en quinna tillslut!
Citera
2025-01-05, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det kan väl knappast vara sjuttiotalisternas fel att du inte får ligga? Jag har ett gott råd till dig mannen, sluta lägga energi på att avsky andra och lär dig att älska dig själv istället. Uppskatta dig själv och inse ditt eget värde. Då kommer du att få en quinna tillslut!

Många födda på 70-talet är väldigt, väldigt dryga och tycks inte ha förståelse för hur besvärligt livet kan vara ibland för yngre människor.
Citera
2025-01-05, 15:16
Medlem
Citat:
Hatar sexköpare. Vidriga avskum, må de brinna i helvetet.

Man måste prata med en tjej för att få ligga. Men jag håller med om att de är lite halvtrista.

En del är lite elaka mot dig här, men jag personligen menar inte att vara elak.

Däremot vill jag varna dig, kvinnor är inte godhjärtade. Ingen är det (utom möjligen din mamma). Det måste du känna till. Eftersom du verkar helt oerfaren. Men nästan alla kvinnor jobbar hårt på att framstå som godhjärtade. Skenet bedrar med andra ord.

Och för att ligga måste praktiskt taget alla män betala. Enda undantaget är män som är så vackra eller charmiga att de får ligga gratis, MEN även de förväntas börja betala för sex så småningom för kvinnor vill alltid ha något värdefullt i utbyte mot liggande. Betala betyder inte nödvändigtvis med pengar, utan ofta även med tjänster.

Lycka till om du måste ha med tjejer att göra, men jag rekommenderar starkt att du hittar andra intressen istället.
Citera
2025-01-05, 15:17
Citat:

Däremot vill jag varna dig, kvinnor är inte godhjärtade. Ingen är det (utom möjligen din mamma). Det måste du känna till. Eftersom du verkar helt oerfaren. Men nästan alla kvinnor jobbar hårt på att framstå som godhjärtade. Skenet bedrar med andra ord.

Och för att ligga måste praktiskt taget alla män betala. Enda undantaget är män som är så vackra eller charmiga att de får ligga gratis, MEN även de förväntas börja betala för sex så småningom för kvinnor vill alltid ha något värdefullt i utbyte mot liggande. Betala betyder inte nödvändigtvis med pengar, utan ofta även med tjänster.

Lycka till om du måste ha med tjejer att göra, men jag rekommenderar starkt att du hittar andra intressen istället.

Betala betyder inte pengar, nej, utan egenskaper? T.ex. trygghet.
Citera
2025-01-05, 15:31
X
Citera
2025-01-05, 15:37
Det här dök upp
https://youtu.be/5dCkTHQaWaw?si=wcAyRMPSqQ1iF0sn

How to approach girls in 180 seconds

Tror ni det här är vettigt? Jag tror det är iscensatt
Senast redigerad av Hgt7rrifc 2025-01-05 kl. 15:40.
Citera
2025-01-05, 15:56
Citat:

Tänk såhär.

De allra flesta människor idag har tillkommit genom sex.
Jag vet att våldtäkt, okunskap, religion, abortförbud osv funnits med i bilden i många, många fall, men inte i samtliga.

Det är så många som lyckas.
Jag vill vara en av de.

Men det måste få ta sin tid, ja.
Tjejer är inte alltid så snälla, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här