2025-01-04, 07:24
Avslutad
NHL Skvaller!!

Nä detta är ju ändå flashback, så dags att diskutera riktigt skvaller.

Först ut Elias vs Miller.

https://nhltradetalk.com/former-canuck-speaks-on-j-t-miller-elias-pettersson-drama/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=former -canuck-speaks-on-j-t-miller-elias-pettersson-drama

Läste vad deras forne laglamrat sa om detta. Brad Richardsson.
Han säger att de ärxså olika i personligheter. J. T extrovert och säger vad han tänker och framför kritik rakt utan filter. EP, introvert tyst gillar inte kritik. Och här har det kört ihop sig tydligen. Funkar väl när allt flyter på, men nu när spelet låst sig så kommer frustrationen. Löser det sig eller skickar de någon?

Laine vs Columbus

Sen läste jag att Laine var helt utfryst i Columbus hela laget vände sig emot han, dett enligt Eliotte Friedman som är hyfsat trovärdig. Friedman totalsågade agerandet i Columbus och största kängan fick Zach Werenski.
https://www.habsfanatics.com/nhl-team/montreal-canadiens/insider-elliotte-friedman-shares-a-sad-revelation-about-canadiens-forward-patrik-laine
Citera
2025-01-04, 07:44
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
NHL Skvaller!!

Nä detta är ju ändå flashback, så dags att diskutera riktigt skvaller.

Först ut Elias vs Miller.

https://nhltradetalk.com/former-canuck-speaks-on-j-t-miller-elias-pettersson-drama/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=former -canuck-speaks-on-j-t-miller-elias-pettersson-drama

Läste vad deras forne laglamrat sa om detta. Brad Richardsson.
Han säger att de ärxså olika i personligheter. J. T extrovert och säger vad han tänker och framför kritik rakt utan filter. EP, introvert tyst gillar inte kritik. Och här har det kört ihop sig tydligen. Funkar väl när allt flyter på, men nu när spelet låst sig så kommer frustrationen. Löser det sig eller skickar de någon?

Laine vs Columbus

Sen läste jag att Laine var helt utfryst i Columbus hela laget vände sig emot han, dett enligt Eliotte Friedman som är hyfsat trovärdig. Friedman totalsågade agerandet i Columbus och största kängan fick Zach Werenski.
https://www.habsfanatics.com/nhl-team/montreal-canadiens/insider-elliotte-friedman-shares-a-sad-revelation-about-canadiens-forward-patrik-laine

Som tillägg till Laine vs Columbus.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/vgzJEm/columbus-skrotade-patrik-laines-hyllning-i-sista-minuten

Citat:
– Vi har inte gjort annat än att vara bra lagkamrater mot honom och vi har bara varit goda vänner mot honom. Att han smutskastar oss på det sättet tycker jag är helt oacceptabelt. Jag hoppas att han mår okej med vad han än går igenom i kväll, men han spelade inte klart matchen. Ett par smällar och … ja, jag vet inte vad som hände, men det är tråkigt, säger Werenski till The Athletic.

Såg den matchen, dom tryckte till honom varje chans dom fick.

Angående Vancouver och deras problem så kanske något drastiskt händer snart, dom går väl inte särskilt bra som det känns.

Nyqvist gjorde till och med mål mot dom inatt.
Citera
2025-01-04, 11:51
Avslutad
Tyckte lite synd om Ducks i natt som inte fick med sig poäng, matchen var oerhört jämn men Oilers har ju en viss tysk
Citera
2025-01-04, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tyckte lite synd om Ducks i natt som inte fick med sig poäng, matchen var oerhört jämn men Oilers har ju en viss tysk
Ja, de gjorde en bra match Ducks, men jäkligt nöjd att de står upp mot ett så bra lag som Oilers. Ekholm vilken klippa där bak! Och de har ju "några" tyngre spelare som avgör matcher så blev det även ikväll.
Gillar att kolla Oilers. Kastar inte iväg puckar utan adress. Skickliga som tusan individuellt.
Men nu laddar vi om. Frölunda väntar.
Citera
2025-01-04, 20:33
Medlem
Bartman777s avatar
Washington's coach gjorde en intressant challange för offside vid ett av Rangers mål.

De fick spola tillbaka tiden rätt långt enligt kommentatorerna, vilket Ray Ferraro tyckte var ett problem.
Han vill ha en gräns på 40-50 sekunder, för att få göra en challange.

Själv tycker jag det är urdumt.
Det måste ju rimligtvis vara tillåtet att göra en challange som har med senaste aktiva spelet att göra, oavsett hur långt tillbaka i tiden det är. Om domaren inte har blåst på 5 minuter för att ett lag är i anfallszon hela tiden - när har då Ray Ferraro tänkt att man som coach ska få göra sin challange för offside? Ska coachen kliva ut på isen och avbryta spelet eller?

Man måste ju rimligtvis ha rätt att utmana vad som helst i spelet från och med den senaste avblåsningen, oavsett tid som passerat.
Senast redigerad av Bartman777 2025-01-04 kl. 20:58.
Citera
2025-01-05, 14:11
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Enligt hockeyinsidern Elliotte Friedman har klubben börjat undersöka möjligheterna för att trejda superstjärnan Elias Pettersson, 26.

Citat:
– Jag ser tre möjliga utgångar av den här historien. Att ingen av dem blir trejdad, att båda blir sålda eller att en av dem får flytta, kommenterade Friedman

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/uppgifter-vancouver-kan-trejda-pettersson/

Jag ser gärna EP någon annanstans. Rangers vore kul om man får vara en drömmare.
Citera
2025-01-05, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/uppgifter-vancouver-kan-trejda-pettersson/

Jag ser gärna EP någon annanstans. Rangers vore kul om man får vara en drömmare.
Jodu nu har spekulationerna dragit igång bland många fans. Ser att på Ducks fan site funderas de om han skulle passa. Troligtvis stannar det vid spekulationer, men man vet aldrig.
Citera
2025-01-05, 14:57
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Jodu nu har spekulationerna dragit igång bland många fans. Ser att på Ducks fan site funderas de om han skulle passa. Troligtvis stannar det vid spekulationer, men man vet aldrig.

Med vilka hade du vilja se EP spela med i Ducks?

Har inte kollat så mycket på Ducks i år men det hade varit roligt att se EP med Terry och en pånyttfödd Zegras. Z är en personlig favorit sen JVM 20/21.
Citera
2025-01-05, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Med vilka hade du vilja se EP spela med i Ducks?

Har inte kollat så mycket på Ducks i år men det hade varit roligt att se EP med Terry och en pånyttfödd Zegras. Z är en personlig favorit sen JVM 20/21.
Jadu men en svensk kombo hade inte varit fel! Leo, EP och sen Terry på det hade varit häftigt. Z har haft det lite tufft de senaste säsongerna, mycket beroende på skador men var på G igen men åter på skadelistan. Just nu vill man bara ha han hel så han åter får ut sin fulla kapacitet.
Citera
2025-01-06, 10:52
Avslutad
Citat:

Skulle inte EP passa perfekt i Canes? Känns som om de saknar den där lilla extra pusselbiten för att nå hela vägen

Vad tror du?
Citera
2025-01-06, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Skulle inte EP passa perfekt i Canes? Känns som om de saknar den där lilla extra pusselbiten för att nå hela vägen

Vad tror du?
Ja att Canes behöver någon som lyfter när det är slutspel är då klart. De har varit en av toppkandidaterna och misslyckats i slutspelet. Så visst tror jag de behöver en sån spelare. Men EP vete fan. Jag hoppas jag har fel rörande han, men hittills har han inte imponerat när det blir press. Han är en grym spelare, så jag hoppas han kommer över detta. Tänker att det kanske hade passat bättre i ett lag där han slipper vara den som har störst ansvar i laget. Bekymret är hur undvika det med det kontraktet? Kolla skillnaden mot Nylander, spelar bara bättre ju mer det läggs på hans axlar.

Så nej, tror inte riktigt på Canes.
Toronto men det funkar inte med de pengarna. Oilers troligtvis inte där heller. Kvar har vi ett lag med utrymme i capen och då kommer pressen jag oroar mig för.

Moment 22.

Nä stanna i Canuck och låt han komma tillbaka sakta i gammal form tror jag mest på.
Citera
2025-01-06, 13:07
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Jadu men en svensk kombo hade inte varit fel! Leo, EP och sen Terry på det hade varit häftigt. Z har haft det lite tufft de senaste säsongerna, mycket beroende på skador men var på G igen men åter på skadelistan. Just nu vill man bara ha han hel så han åter får ut sin fulla kapacitet.

Aa, det låter som en trevlig kedja! Ja, håller med dig, både för hans, Ducks, publikens och ligans skull.

Blev helt såld i honom i JVM när han självsäkert sa (inför finalen mot Kanada) att de skulle gå ut och köra över Kanada och sedan gjorde just det. Han verkar vara en riktig sköning utanför isen.
Senast redigerad av stolenChevy 2025-01-06 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in