2025-01-16, 20:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det där jävla tuggandet av tandskydd ser man hela tiden. Rätt få som inte ägnar sig åt det.

Ja alla spelare i NHL lider av tourettes syndrom, eller något form av tvångsbeteende.

Ganska konstigt att det är okej att missbruka ett skydd så grymt mycket, men munskydd kanske är frivilligt.

Fast det ser inte klokt ut.
Citera
2025-01-16, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Same shit a little bit different name.

Nä där tycker jag nog Brady spelar en mer tuff och regelrätt hockey mot för bror i Florida som ger lite mer tjuvnyp.

Och det där konstant tuggandet av tandskyddet och ett helt känslolöst ansikte gör att jag föredrar Brady framför Matthew.
Farsan deras var mer fighter. Både Matt och och Brady är tuffa men av vad jag sett så är det mest spel för galleriet. Tycker jag då. De backar ju inte men om man kollar på hockeyfights.com så kan man inte kalla dem för enforcers.
Citera
2025-01-16, 21:24
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Farsan deras var mer fighter. Både Matt och och Brady är tuffa men av vad jag sett så är det mest spel för galleriet. Tycker jag då. De backar ju inte men om man kollar på hockeyfights.com så kan man inte kalla dem för enforcers.

Nej håller med, till och med David Gustafsson i Jets backar ju inte, även om han kanske skulle göra det..

Men tycker knappt det finns renodlade sluggers i dagens hockey, vet inte om det är det snabba tempot som litegrann tagit bort deras roll, dom hänger inte med och det fysiska spelet blir mer begränsat.

Har annars alltid gillat dom som både ser ut som ett råskinn och är ett råskinn.

Deslauriers tycker jag motsvarar kriterierna hyffsat bra.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-01-16 kl. 21:26.
Citera
2025-01-16, 21:36
Avslutad
Citat:
Nej håller med, till och med David Gustafsson i Jets backar ju inte, även om han kanske skulle göra det..

Men tycker knappt det finns renodlade sluggers i dagens hockey, vet inte om det är det snabba tempot som litegrann tagit bort deras roll, dom hänger inte med och det fysiska spelet blir mer begränsat.

Har annars alltid gillat dom som både ser ut som ett råskinn och är ett råskinn.

Jag ser rätt mycket på nhl och när jag snubblat in på en Phillymatch så ser jag ingen Deslauriers. Rempe och McIlrath och McDermid och Reaves likadant.

Vetefan, det är bara ibland man släpper lös tungviktarna och inte ens då händer det något alla gånger.

Det där verkar ha dött lite grann.
Citera
2025-01-16, 22:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Jag ser rätt mycket på nhl och när jag snubblat in på en Phillymatch så ser jag ingen Deslauriers. Rempe och McIlrath och McDermid och Reaves likadant.

Vetefan, det är bara ibland man släpper lös tungviktarna och inte ens då händer det något alla gånger.

Ja Rempe är varje fall ett ungblod som kommer med lite attitydsproblem på isen. Annars ser återväxten klen ut, av vad jag kan döma.

Tyvärr, då jag gillar kontrasten mellan gott och ont.
Citera
2025-01-16, 23:38
Medlem
Bartman777s avatar
Jag vill också ha mer fysiskt spel i hockeyn, mer fighter, mer hårda tacklingar och mer jävlaranamma.
Men som sagt, det har försvunnit till största del, tråkigt nog.
Citera
2025-01-17, 07:39
Avslutad
Vilken vändning av Oilers mot Avs
Citera
2025-01-17, 21:44
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vilken vändning av Oilers mot Avs
Ja, det var starkt. Oilers är otroligt bra när de väl vill och lyckas få fram energi hos de spelare som då och då dippar.
För övrigt spännande att se hur Klingberg faller in i uppställningen.
Citera
2025-01-17, 22:24
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Ja Rempe är varje fall ett ungblod som kommer med lite attitydsproblem på isen. Annars ser återväxten klen ut, av vad jag kan döma.

Tyvärr, då jag gillar kontrasten mellan gott och ont.

Ja det var längesen man såg en fajt som denna faktiskt

https://www.youtube.com/watch?v=aZXO4zLwNkA

Mer sånt
Citera
2025-01-18, 09:40
Avslutad
Klingberg hamnade i Oilers. Ja med en prislapp på 1,7 milj så är det ju ändå en bra affär tycker jag. 7 miljoner för han till Ducks var däremot ingen bra affär.
Citera
2025-01-18, 10:59
Medlem
Majsmannen2s avatar
Vad kul det var att se "Doby" i målet för Habs, jag tycker om hans stil, kändes väldigt följsam och med bra spelförståelse.

Nu har dom ju både Monty och denna grabben.

Och påtal om så målade Pittsburghs keeper och gjorde en assist dessutom.

Klingan hade jag glömt bort men är ju bra i sina bästa stunder, ska bli intressant att följa.

Jag gillar Bouchard och han är väl första pp uppställning men Kling borde få lite tid i en andra uppställning tycker jag.
Citera
2025-01-18, 14:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Klingberg hamnade i Oilers. Ja med en prislapp på 1,7 milj så är det ju ändå en bra affär tycker jag. 7 miljoner för han till Ducks var däremot ingen bra affär.
Citat:
Klingan hade jag glömt bort men är ju bra i sina bästa stunder, ska bli intressant att följa.

Jag gillar Bouchard och han är väl första pp uppställning men Kling borde få lite tid i en andra uppställning tycker jag.
Visst, de får honom billigt. Men är det bra för det? Vad ska de med en offensiv back på nedgång till?
Det Oilers behöver är väl ett stabilt försvar? Ja, jag räknar in målvakter i försvar.

Deras offensiv är det väl inget fel på? De uträttar väl rätt mycket framåt som lag?
Ska ytterligare en offensiv pjäs hjälpa dem att nå större framgångar? Jag tror inte det...

Förstår inte detta drag överhuvudtaget faktiskt. Men det är ju Oilers... de verkar ju fullständigt skita i defensiven och tro att bara de har tillräcklig offensiv så blir det SC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in