2025-01-05, 13:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har inte läst särskilt många domar förutom det som lagts ut offentligt av antingen förälder själva eller av någon annan , föräldrar lämnar ut oändligt mycket info själva i lives eller på andra ställen om de är omedvetna om vad de säger eller inte fattar vad det de säger innebär är mycket oklart .
Återigen. Det är inte ALL information. För att kunna göra en så rättvis och nyanserad bedömning som utomstående så behöver man fortfarande tillgång till ALL dokumentation i socialtjänstens ärenden och den har bara socialtjänsten och eventuellt föräldrarna om de begärt ut journalerna och inget mörkats bakom sekretess, vilket ofta förekommer.

Citat:
En kvinna vars barn tagits lägger ut journaler lite överallt där det bla framkommer att barnet lider av allvarlig fetma i lågstadieålder ocb där mamman vägrar följa vårdplan om vägning osv samt håller dottern hemma mycket från skolan , hon ser omhändertagandet av barnet som något som gjorts för att mamman anmält grannar och andra till socialtjänsten
Ja fast det är fortfarande inte komplett dokumentation. Du bildar din uppfattning på fragment och fördomar om föräldrar som har problem med socialtjänsten. Men du har ingen aning om fallen egentligen eller hur det ligger till egentligen. Det vet sällan utomstående, utan tillgång till hela dokumentationen.
2025-01-05, 13:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nej

Jo hon är med all sannolikhet traumatiserad.
2025-01-05, 13:22
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo hon är med all sannolikhet traumatiserad.

Nu har du helt bytt samtalsämne från PM's 100 miljoner till dina fantasier om Fias trauma.
Du är som en autistisk version av det där jävla gemet som fanns i Microsoft Word, som dyker upp med helt irrelevanta saker stup i kvarten och är omöjlig att bara klicka bort.

Bara nej, nej till hela dig.
2025-01-05, 13:49
Medlem
Citat:
Återigen. Det är inte ALL information. För att kunna göra en så rättvis och nyanserad bedömning som utomstående så behöver man fortfarande tillgång till ALL dokumentation i socialtjänstens ärenden och den har bara socialtjänsten och eventuellt föräldrarna om de begärt ut journalerna och inget mörkats bakom sekretess, vilket ofta förekommer.

Ja fast det är fortfarande inte komplett dokumentation. Du bildar din uppfattning på fragment och fördomar om föräldrar som har problem med socialtjänsten. Men du har ingen aning om fallen egentligen eller hur det ligger till egentligen. Det vet sällan utomstående, utan tillgång till hela dokumentationen.
Mamman själv lägger ut dokument , videos där hon står och filmar grannar , långa videos där hon själv pratar om att läkare ex ljugit om att hon är paranoid för att i nästa ögonblick påstå att blivit förgiftad av en kopp kaffe och det med lvu beror på rasism
Föräldrar fattar tydligen inte att genom lägga upp bit efter bit så framträder en tämligen tydlig bild som inte stämmer med hur ett ärende framställs från början med att någon var lite ledsen på BB och då kom soc och omhändertog barnet
2025-01-05, 15:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Mamman själv lägger ut dokument , videos där hon står och filmar grannar , långa videos där hon själv pratar om att läkare ex ljugit om att hon är paranoid för att i nästa ögonblick påstå att blivit förgiftad av en kopp kaffe och det med lvu beror på rasism
Är det en fullständig dokumentation eller är det bara fragment av den fullständiga dokumentationen som socialtjänsten använt sig av?

Citat:
Föräldrar fattar tydligen inte att genom lägga upp bit efter bit så framträder en tämligen tydlig bild som inte stämmer med hur ett ärende framställs från början med att någon var lite ledsen på BB och då kom soc och omhändertog barnet
Hur kan du ha denna kunskap när du inte har tillgång till all dokumentation? Eller har du det? Det som verkar genomsyra ditt resonemang är en övertygelse om att du har särskilda insikter om föräldrar, trots att dina teorier saknar dokumenterat stöd och du enbart verkar basera dem på gissningar.
2025-01-05, 15:28
Medlem
Citat:
Jag förklarar vad som troligtvis har hänt trådens huvudperson och varför hon agerar som hon gör. Med stor sannolikhet är hon, precis som många andra föräldrar, svårt traumatiserad av socialtjänstens behandling.

Det jag skriver är alltså helt i linje med trådens ämne.

Du har alltså läst all dokumentation?
2025-01-05, 15:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanmunter
Du har alltså läst all dokumentation?

Nej, det har jag inte. Jag sitter inte heller med förutfattade meningar, som vissa andra, utan att ha någon egentlig kännedom om vad som faktiskt har hänt.
2025-01-05, 15:39
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte. Jag sitter inte heller med förutfattade meningar, som vissa andra, utan att ha någon egentlig kännedom om vad som faktiskt har hänt.

Så du gissar utifrån dina egna premisser då.. Lite som alla andra.
Ändå gnäller du på alla andra som skriver. Som om du visste bättre.

Känns som en rätt märklig inställning.
2025-01-05, 15:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanmunter
Så du gissar utifrån dina egna premisser då.. Lite som alla andra.
Ändå gnäller du på alla andra som skriver. Som om du visste bättre.

Känns som en rätt märklig inställning.

Vad har du nu rökt? Det är inte jag som sitter och gissar. Jag påpekar att det är Adina som spekulerar om föräldrar dagarna i ända i denna tråd, utan att ha tillgång till den fullständiga dokumentationen.

Jag har också framfört att det är omöjligt att få en nyanserad bild i LVU-fall, eftersom de baseras på information som socialtjänsten ofta körsbärsplockar och i vissa fall manipulerar.
2025-01-05, 15:57
Medlem
Citat:
Är det en fullständig dokumentation eller är det bara fragment av den fullständiga dokumentationen som socialtjänsten använt sig av?

Hur kan du ha denna kunskap när du inte har tillgång till all dokumentation? Eller har du det? Det som verkar genomsyra ditt resonemang är en övertygelse om att du har särskilda insikter om föräldrar, trots att dina teorier saknar dokumenterat stöd och du enbart verkar basera dem på gissningar.
Historien blir en helt annan när föräldrarna utvidgar sin berättelse för varje gång de dyker upp och berättar sin historia , plötsligt har föräldern i åratal lidit av svår psykisk sjukdom och varit föremål för oro sedan den dag de gick på första kontroll hos mödravården , i somliga fall har föräldern som berättar förlorat vårdnad om tidigare barn..
2025-01-05, 16:08
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det här är bara ETT exempel. Jag syftar på ett generellt, allvarligt och extremt kostsamt problem för samhället, ett problem som framförallt orsakar lidande för barnen. Varför vill du utsätta barn för detta onödiga lidande?

Världen är betydligt större än TikTok. De flesta föräldrar som har problem med socialtjänsten spenderar inte sin tid där, utan kämpar för sina familjer under svåra omständigheter. Omständigheter som ofta förvärras i onödan på grund av socialtjänstens bristfälliga arbetsmetoder och ineffektiva system.

Haha du är så urbota korkad. Hur orkar du med dig själv?

Citat:
Jag förklarar vad som troligtvis har hänt trådens huvudperson och varför hon agerar som hon gör. Med stor sannolikhet är hon, precis som många andra föräldrar, svårt traumatiserad av socialtjänstens behandling.

Det jag skriver är alltså helt i linje med trådens ämne.

Du sitter och gissar/normaliserar alla olämpliga föräldrars beteende ja. Dina gissningar är däremot så urbota KORKADE att jag har svårt att tro att du själv ens tycker dom är rimliga.

Din utgångspunkt är ALLTID att en myndighet FÖRST gjorde föräldern ”sjuk” och att föräldraförmågan först DÄREFTER påverkats.
Sen är det bara rinse and repeat.
Spelar ingen roll hur många som berättar att så inte var fallet. Du är ÄNDÅ helt övertygad om att du har rätt som en riktig liten autismunge som inte har kapacitet att tänka ur andra perspektiv än ens eget.

Citat:
Sluta tro att du vet allt om föräldrarna och vad som har hänt bara för att du har läst domar. Det går inte att göra en rimlig och rättvis bedömning av vad som faktiskt skett enbart utifrån domar och socialtjänstens utredningar.

Domarna baseras på det material som socialtjänsten valt att presentera för domstolen. DVS material som ofta är körsbärsplockat för att stödja deras egen version av händelserna. Det kan handla om saker som tagits ur sitt sammanhang, obekräftade uppgifter eller till och med manipulerade läkarutlåtanden. Utan tillgång till originalhandlingarna går det helt enkelt inte att veta vad som faktiskt står där eller hur korrekt informationen är. Det vet bara socialtjänsten, som gömt informationen bakom sekretess på sitt kontor.

Tro är allt du gör själv. Gå till kyrkan och tro istället. Gud själv orkar nog inte ens lyssna på dig.

Ingen bryr sig om dina upprepningar om domstolar. Alla har läst det redan och ingen har tagit åt sig.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nu har du helt bytt samtalsämne från PM's 100 miljoner till dina fantasier om Fias trauma.
Du är som en autistisk version av det där jävla gemet som fanns i Microsoft Word, som dyker upp med helt irrelevanta saker stup i kvarten och är omöjlig att bara klicka bort.

Bara nej, nej till hela dig.

HAHAHAHA. Precis så!!!

Varken FU eller ”vi” vill ha Kurres hjälp. Ändock är han här och försvinner inte.

Citat:
Vad har du nu rökt? Det är inte jag som sitter och gissar. Jag påpekar att det är Adina som spekulerar om föräldrar dagarna i ända i denna tråd, utan att ha tillgång till den fullständiga dokumentationen.

Jag har också framfört att det är omöjligt att få en nyanserad bild i LVU-fall, eftersom de baseras på information som socialtjänsten ofta körsbärsplockar och i vissa fall manipulerar.

Du både gissar, spekulerar och tror.
Du VET definitivt inte något i alla fall.
2025-01-05, 16:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Haha du är så urbota korkad. Hur orkar du med dig själv?
Tack det går bra. Mår alldeles toppen med mig själv och mitt liv. Hur mår du själv som sitter dagarna i ända och attackerar samhällets mest utsatta människor dagarna i ända kan man ju undra?

Citat:
Du sitter och gissar/normaliserar alla olämpliga föräldrars beteende ja. Dina gissningar är däremot så urbota KORKADE att jag har svårt att tro att du själv ens tycker dom är rimliga.
Det har jag jag inte alls gjort. Du verkar inte vara så läskunnig du.

Citat:
Din utgångspunkt är ALLTID att en myndighet FÖRST gjorde föräldern ”sjuk” och att föräldraförmågan först DÄREFTER påverkats.
Sen är det bara rinse and repeat.
Nej jag har sagt att det är traumatiserande för föräldrar att få sina barn tvångsomhändertagna och att socialtjänsten behandlar biologiska föräldrar rent bedrövligt. Varken mer eller mindre.

Citat:
Spelar ingen roll hur många som berättar att så inte var fallet. Du är ÄNDÅ helt övertygad om att du har rätt som en riktig liten autismunge som inte har kapacitet att tänka ur andra perspektiv än ens eget.
Nej det spelar ju ingen roll, eftersom det är dokumentationen och fakta som gäller om man ska uttala sig så nyanserat och korrekt som möjligt. Annars sitter man och spekulerar och skvallrar. Vad har skvaller med fakta att göra? Problemet med socialtjänstens arbete är att just skvaller omvandlas till fakta som ligger till grund för LVU-domar.

Citat:
Tro är allt du gör själv. Gå till kyrkan och tro istället. Gud själv orkar nog inte ens lyssna på dig.
Nej inte alls. Jag efterlyser dokumentation. I annat fall sitter man och just TROR saker om föräldrarna.

Citat:
Ingen bryr sig om dina upprepningar om domstolar. Alla har läst det redan och ingen har tagit åt sig.
Nej och det förvånar mig mig inte, eftersom ni vägrar inse hur sjuk LVU-processen är för de föräldrar som tvingas genomgå den.

Citat:
HAHAHAHA. Precis så!!!

Varken FU eller ”vi” vill ha Kurres hjälp. Ändock är han här och försvinner inte.

Citat:
Du både gissar, spekulerar och tror.
Du VET definitivt inte något i alla fall.
Haha, och vad vet du egentligen? Jag har inte sett mycket faktabaserad information från din sida överhuvudtaget. Det enda du verkar bidra med är personangrepp, vilket vanligtvis är ett tecken på att argumenten har tagit slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in