Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det här är bara ETT exempel. Jag syftar på ett generellt, allvarligt och extremt kostsamt problem för samhället, ett problem som framförallt orsakar lidande för barnen. Varför vill du utsätta barn för detta onödiga lidande?
Världen är betydligt större än TikTok. De flesta föräldrar som har problem med socialtjänsten spenderar inte sin tid där, utan kämpar för sina familjer under svåra omständigheter. Omständigheter som ofta förvärras i onödan på grund av socialtjänstens bristfälliga arbetsmetoder och ineffektiva system.
Haha du är så urbota korkad. Hur orkar du med dig själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag förklarar vad som troligtvis har hänt trådens huvudperson och varför hon agerar som hon gör. Med stor sannolikhet är hon, precis som många andra föräldrar, svårt traumatiserad av socialtjänstens behandling.
Det jag skriver är alltså helt i linje med trådens ämne.
Du sitter och gissar/normaliserar alla olämpliga föräldrars beteende ja. Dina gissningar är däremot så urbota KORKADE att jag har svårt att tro att du själv ens tycker dom är rimliga.
Din utgångspunkt är ALLTID att en myndighet FÖRST gjorde föräldern ”sjuk” och att föräldraförmågan först DÄREFTER påverkats.
Sen är det bara rinse and repeat.
Spelar ingen roll hur många som berättar att så inte var fallet. Du är ÄNDÅ helt övertygad om att du har rätt som en riktig liten autismunge som inte har kapacitet att tänka ur andra perspektiv än ens eget.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Sluta tro att du vet allt om föräldrarna och vad som har hänt bara för att du har läst domar. Det går inte att göra en rimlig och rättvis bedömning av vad som faktiskt skett enbart utifrån domar och socialtjänstens utredningar.
Domarna baseras på det material som socialtjänsten valt att presentera för domstolen. DVS material som ofta är körsbärsplockat för att stödja deras egen version av händelserna. Det kan handla om saker som tagits ur sitt sammanhang, obekräftade uppgifter eller till och med manipulerade läkarutlåtanden. Utan tillgång till originalhandlingarna går det helt enkelt inte att veta vad som faktiskt står där eller hur korrekt informationen är. Det vet bara socialtjänsten, som gömt informationen bakom sekretess på sitt kontor.
Tro är allt du gör själv. Gå till kyrkan och tro istället. Gud själv orkar nog inte ens lyssna på dig.
Ingen bryr sig om dina upprepningar om domstolar. Alla har läst det redan och ingen har tagit åt sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Nu har du helt bytt samtalsämne från PM's 100 miljoner till dina fantasier om Fias trauma.
Du är som en autistisk version av det där jävla gemet som fanns i Microsoft Word, som dyker upp med helt irrelevanta saker stup i kvarten och är omöjlig att bara klicka bort.
Bara nej, nej till hela dig.
HAHAHAHA. Precis så!!!
Varken FU eller ”vi” vill ha Kurres hjälp. Ändock är han här och försvinner inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad har du nu rökt? Det är inte jag som sitter och gissar. Jag påpekar att det är Adina som spekulerar om föräldrar dagarna i ända i denna tråd, utan att ha tillgång till den fullständiga dokumentationen.
Jag har också framfört att det är omöjligt att få en nyanserad bild i LVU-fall, eftersom de baseras på information som socialtjänsten ofta körsbärsplockar och i vissa fall manipulerar.
Du både gissar, spekulerar och tror.
Du VET definitivt inte något i alla fall.