2025-01-05, 17:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tack det går bra. Mår alldeles toppen med mig själv och mitt liv. Hur mår du själv som sitter dagarna i ända och attackerar samhällets mest utsatta människor dagarna i ända kan man ju undra?

Jag frågade inte hur du mådde. Det är rätt så uppenbart hur du mår.
Du är nog mer aktiv än Adina och alla vi andra tillsammans i denna tråd.

Citat:
Det har jag jag inte alls gjort. Du verkar inte vara så läskunnig du.

Det är precis det du gjort. Vi andra säger vad personerna i fråga själva sagt. Sen kommer du och ska tolka vad dessa egentligen menade med det som sa/någon annan ursäkt för deras uttalande där de i 90% av ursäkterna är soc fel.

Citat:
Nej jag har sagt att det är traumatiserande för föräldrar att få sina barn tvångsomhändertagna och att socialtjänsten behandlar biologiska föräldrar rent bedrövligt. Varken mer eller mindre.

Då är man alltså traumatiserad redan innan det var tal om något LVU? Du är efterbliven.

Citat:
Nej det spelar ju ingen roll, eftersom det är dokumentationen och fakta som gäller om man ska uttala sig så nyanserat och korrekt som möjligt. Annars sitter man och spekulerar och skvallrar. Vad har skvaller med fakta att göra? Problemet med socialtjänstens arbete är att just skvaller omvandlas till fakta som ligger till grund för LVU-domar.

Dokumentation och fakta gäller bara ibland när du känner för det. Domar som är fakta nonchalerar, idiotförklarar och totalt förbiser du.

Citat:
Nej inte alls. Jag efterlyser dokumentation. I annat fall sitter man och just TROR saker om föräldrarna.

Nej det gör du inte. Du har fått massa underlag du tramsar bort med någon av dina korkade upprepningar. Såpass att man inte ens orkar diskutera med dig.

Citat:
Nej och det förvånar mig mig inte, eftersom ni vägrar inse hur sjuk LVU-processen är för de föräldrar som tvingas genomgå den.

Vad vet du om LVU-processen?

Citat:
Haha, och vad vet du egentligen? Jag har inte sett mycket faktabaserad information från din sida överhuvudtaget. Det enda du verkar bidra med är personangrepp, vilket vanligtvis är ett tecken på att argumenten har tagit slut.

Nä jag är här för att skvallra. Du är här för att vara autistisk.
2025-01-05, 17:39
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
PM fick barn när hon var nästan 40 år och hade innan dess inte jobbat särskilt mycket eftersom då liksom nu fått ideer om att bli eller göra det ena eller det andra , hon har mer eller mindre hela livet förlitat sig på att kunna bo och försörjas av sina föräldrar.

Nu är hon tydligen på längre besök hos en man trots eller pga att hennes mamma nyligen fått en infarkt , andra skulle stannat hemma och funnits till hands för sin förälder man delar bostad medan återhämtning sker
Jag förstår inte hur hon kan med att dra ifrån sin mamma i det här läget. Nu sitter hon live i nån mans kök och smaskar som fan, precis som BB när han äter, det är väldigt effektivt om man vill tappa mig som tittare haha.
Hon har sökt jobb som hudterapeut på Teneriffa och Kreta så nu får vi se hur det går. Jag har mina aningar.

BB ligger på ett sjukhus i Tyskland för att hans rygg har pajat, det är antagligen pga hans ex som var så hemsk säger han.
Hon lagade inte mat och städade och hennes barn sa att hon bara tänkte med f*ttan. Han fick iaf barnen att gå upp 20kg men hon var så otacksam för allt och svek honom och var otrogen mm.
2025-01-05, 17:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag frågade inte hur du mådde. Det är rätt så uppenbart hur du mår.
Du är nog mer aktiv än Adina och alla vi andra tillsammans i denna tråd.
Inte riktigt va?

Citat:
Det är precis det du gjort. Vi andra säger vad personerna i fråga själva sagt.
Vad har det med någon fakta att göra? För att förstå ett fall hos socialtjänsten kan man inte lyssna på enskilda och lösa fragment, utan man behöver ta sig igenom HELA dokumentationen. Att en förälder sagt eller gjort något är inte heller att betrakta som någon fakta i sammanhanget, utan en del av ett större sammanhang. Exempelvis ett LVU-mål

Citat:
Sen kommer du och ska tolka vad dessa egentligen menade med det som sa/någon annan ursäkt för deras uttalande där de i 90% av ursäkterna är soc fel.
Ibland kommer de med bra och relevant kritik mot socialtjänsten. Det är ungefär vad jag påpekat. Varken mer eller mindre.

Citat:
Då är man alltså traumatiserad redan innan det var tal om något LVU? Du är efterbliven.
Nej men soc gör det värre än nödvändigt och sedan använder de den försämrade psykiska hälsan som ett argument för att behålla barnet.

Citat:
Dokumentation och fakta gäller bara ibland när du känner för det. Domar som är fakta nonchalerar, idiotförklarar och totalt förbiser du.
LVU-domar kan under inga omständigheter betraktas som fakta eftersom de baseras på en process som ofta innehåller selektiva och subjektiva bedömningar. Socialtjänsten, som tillhandahåller majoriteten av underlaget till domstolen, har stor makt över vilken information som lyfts fram. Detta innebär att vissa uppgifter kan framhävas medan andra tonas ned eller utelämnas helt, som exempelvis positiva uppgifter som talar till föräldrarnas fördel. Dessutom är det inte ovanligt att rapporter från socialtjänsten innehåller ogrundade antaganden eller tolkningar som inte verifierats tillräckligt. Denna snedvridning påverkar domstolens möjlighet att fatta välgrundade beslut.

Sekretessen förstärker problemet ännu mer, eftersom det begränsar insynen i processerna. Föräldrar och deras ombud har ofta inte fullständig tillgång till den dokumentation som används emot dem, vilket gör det svårt att bemöta felaktigheter eller vinklad/tillspetsad information. Samtidigt sker beslutsfattandet enligt en lägre lägre beviskrav än i brottmål, vilket innebär att domstolar kan fatta beslut baserat på sannolikheter (riskbedömningar) snarare än konkreta bevis. Detta påverkar rättssäkerheten ytterst negativt, särskilt i en situation där en parts version: socialtjänstens, ständigt väger tyngre än de biologiska föräldrarnas.

Citat:
Nej det gör du inte. Du har fått massa underlag du tramsar bort med någon av dina korkade upprepningar. Såpass att man inte ens orkar diskutera med dig.
Vilket underlag kan du länka till något konkret underlag med fullständig dokumentation?

Citat:
Vad vet du om LVU-processen?
Uppenbarligen mer än dig som tror att LVU-domar är att betrakta som fakta. Att du tror det avslöjar hur okunnig du själv är när det gäller LVU-processen. Men om det nu är fakta. Hur resonerar du då? Det skulle ju i praktiken innebära att allt en socialsekreterare påstår om en förälder eller barn är att betrakta som fakta. Vad är den sannolikheten med tanke på deras ytterst bristfälliga utbildning?

Citat:
Nä jag är här för att skvallra. Du är här för att vara autistisk.
Precis. Och skvaller är INTE fakta. Att efterfråga fakta är inte autistiskt. Det är nog så att du projicerar dina egna diagnoser på mig. Att uppträda aggressivt och komma med personangrepp vid minsta mothugg är inget normalt beteende. Kanske kan det vara din egen diagnos du försöker projicera på mig?
2025-01-05, 18:09
Medlem
Vad håller Null på med för lives?

Talböcker o nån djävla musik som inte nån vanlig människa gillar
2025-01-05, 18:59
Medlem
vajervevarens avatar
Fias galne granne i PM’s live, även LM, fullt dårhus.

Gillar hur LM jämt ska beklaga sig över hur de gör henne till en slav. Hon får ju pengar utan att jobba, är ju faktiskt exakta motsatsen till slaveri.
2025-01-05, 19:00
Avslutad
Citat:

Jag postade, tror det var en meta och några till, nationella/internationella, tunga pr-studier. Det besvarade kurreburre med att det var cherry-picking. Efter det klargjorde jag att jag aldrig mer kommer ge honom en enda källa till. Nu har han regelbundet visat upp att han dessutom har dåligt minne för nu bad han om forskning som visar upp något som är ungefär lika självklart som att jorden roterar runt sin egen axel.

Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Vad håller Null på med för lives?
Talböcker o nån djävla musik som inte nån vanlig människa gillar

Det är zone out där.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du är som en autistisk version av det där jävla gemet som fanns i Microsoft Word, som dyker upp med helt irrelevanta saker stup i kvarten och är omöjlig att bara klicka bort.

Hahaha! Ja just det, guldstjärna till den som bestämde sig för att avliva det där pissirriterande gemet

Citat:
Det har varit flera som de senaste åren dömts för övergrepp men domarna har inte blivit 6 månader utan mellan 4,5 till 6,5 år , Fs uppgifter gällande siffror är som vanligt felaktiga lite som när PM säger att hon och sonen kostat 100 miljoner för samhället och att de kunnat få de pengarna istället och leva gott

Palms relation till matematik och statistik verkar vara värsta tänkbara. Det är en sak att vara kass på att räkna men här talar vi även om att det saknas uppfattning om vad som är logiskt och rimligt.

Citat:
Är en relativt ny diagnos förstår jag som och något som det tidigare mest menat gällt för barn som uppvisar trots långt utöver de där vanliga och som avviker från den sk trotsåldern . F går i baklås så fort någon har annan åsikt än henne även vid snåsaker , hon har ju även sagt att hon vägrade inordna sig i skolan om hon tyckte något annat .

Angående Palms beteende och trotssyndrom (psykiatrisk diagnos) har jag tidigare postat vad forskning säger om olika drag av rättshaverism(begrepp som beskriver psykologiskt beteendemönster). Trotssyndrom har till sin beskrivning funnits sedan tidigt 1900-tal men skrevs in som diagnos först under 80-talet. Därefter har beskrivningen reviderats i olika etapper. Den största skillnaden mellan trotssyndrom och rättshaverism är att den förstnämnda är en barn/ungdoms-diagnos och den förstnämnda är ett begrepp som används på vuxna. I övrigt finns det många gemensamma nämnare mellan trotssyndrom och rättshaverism, och när det gäller rättshaverism så är det i regel ett beteendemönster som funnits i individens hela liv. Det diskuteras inom psykologin att rättshaverism kan vara utvecklat kroniskt trotssyndom pga bristande stöd/behandling i barn/ungdomsår, personlighetsdrag och specifika livshändelser.
2025-01-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jag förstår inte hur hon kan med att dra ifrån sin mamma i det här läget. Nu sitter hon live i nån mans kök och smaskar som fan, precis som BB när han äter, det är väldigt effektivt om man vill tappa mig som tittare haha.
Hon har sökt jobb som hudterapeut på Teneriffa och Kreta så nu får vi se hur det går. Jag har mina aningar.

BB ligger på ett sjukhus i Tyskland för att hans rygg har pajat, det är antagligen pga hans ex som var så hemsk säger han.
Hon lagade inte mat och städade och hennes barn sa att hon bara tänkte med f*ttan. Han fick iaf barnen att gå upp 20kg men hon var så otacksam för allt och svek honom och var otrogen mm.
PM kanske smider planer gällande bussar för nog var busschauffören på samma ställe som hon är på
2025-01-05, 19:14
Avslutad
Citat:

Gillar hur LM jämt ska beklaga sig över hur de gör henne till en slav. Hon får ju pengar utan att jobba, är ju faktiskt exakta motsatsen till slaveri.

Granne?
2025-01-05, 19:17
Medlem
Citat:

Hon som anmält mängder av människor till soc , tar med sig kanin så att den får bada på badplatser, vägrar svara i telefon , vägrar att följa plan från vården gällande barnets allvarliga fetma, inte orkar ta dottern till skolan för att dottern är trött sedan diverse märkligheter som att barnet inte kände till vanliga tv- program eller musik förutom typ abba dessutom kunde barnet inte umgås med andra barn på fritiden eftersom behövde vara hemma och sköta kaninen
2025-01-05, 19:24
Medlem
Citat:
Hon som anmält mängder av människor till soc , tar med sig kanin så att den får bada på badplatser, vägrar svara i telefon , vägrar att följa plan från vården gällande barnets allvarliga fetma, inte orkar ta dottern till skolan för att dottern är trött sedan diverse märkligheter som att barnet inte kände till vanliga tv- program eller musik förutom typ abba dessutom kunde barnet inte umgås med andra barn på fritiden eftersom behövde vara hemma och sköta kaninen

"Grannen" är väl hon som hade anförande innan F på ÅEV s möte en gång?
2025-01-05, 19:26
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Granne?

Ja hon som också brukar dyka upp på EÅV’s nämndmöten.
2025-01-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
"Grannen" är väl hon som hade anförande innan F på ÅEV s möte en gång?
Ja

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in