Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Jag frågade inte hur du mådde. Det är rätt så uppenbart hur du mår.
Du är nog mer aktiv än Adina och alla vi andra tillsammans i denna tråd.
Inte riktigt va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Det är precis det du gjort. Vi andra säger vad personerna i fråga själva sagt.
Vad har det med någon fakta att göra? För att förstå ett fall hos socialtjänsten kan man inte lyssna på enskilda och lösa fragment, utan man behöver ta sig igenom HELA dokumentationen. Att en förälder sagt eller gjort något är inte heller att betrakta som någon fakta i sammanhanget, utan en del av ett större sammanhang. Exempelvis ett LVU-mål
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Sen kommer du och ska tolka vad dessa egentligen menade med det som sa/någon annan ursäkt för deras uttalande där de i 90% av ursäkterna är soc fel.
Ibland kommer de med bra och relevant kritik mot socialtjänsten. Det är ungefär vad jag påpekat. Varken mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Då är man alltså traumatiserad redan innan det var tal om något LVU? Du är efterbliven.
Nej men soc gör det värre än nödvändigt och sedan använder de den försämrade psykiska hälsan som ett argument för att behålla barnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Dokumentation och fakta gäller bara ibland när du känner för det. Domar som är fakta nonchalerar, idiotförklarar och totalt förbiser du.
LVU-domar kan under inga omständigheter betraktas som fakta eftersom de baseras på en process som ofta innehåller selektiva och subjektiva bedömningar. Socialtjänsten, som tillhandahåller majoriteten av underlaget till domstolen, har stor makt över vilken information som lyfts fram. Detta innebär att vissa uppgifter kan framhävas medan andra tonas ned eller utelämnas helt, som exempelvis positiva uppgifter som talar till föräldrarnas fördel. Dessutom är det inte ovanligt att rapporter från socialtjänsten innehåller ogrundade antaganden eller tolkningar som inte verifierats tillräckligt. Denna snedvridning påverkar domstolens möjlighet att fatta välgrundade beslut.
Sekretessen förstärker problemet ännu mer, eftersom det begränsar insynen i processerna. Föräldrar och deras ombud har ofta inte fullständig tillgång till den dokumentation som används emot dem, vilket gör det svårt att bemöta felaktigheter eller vinklad/tillspetsad information. Samtidigt sker beslutsfattandet enligt en lägre lägre beviskrav än i brottmål, vilket innebär att domstolar kan fatta beslut baserat på sannolikheter (riskbedömningar) snarare än konkreta bevis. Detta påverkar rättssäkerheten ytterst negativt, särskilt i en situation där en parts version: socialtjänstens, ständigt väger tyngre än de biologiska föräldrarnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nej det gör du inte. Du har fått massa underlag du tramsar bort med någon av dina korkade upprepningar. Såpass att man inte ens orkar diskutera med dig.
Vilket underlag kan du länka till något konkret underlag med fullständig dokumentation?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Vad vet du om LVU-processen?
Uppenbarligen mer än dig som tror att LVU-domar är att betrakta som fakta. Att du tror det avslöjar hur okunnig du själv är när det gäller LVU-processen. Men om det nu är fakta. Hur resonerar du då? Det skulle ju i praktiken innebära att allt en socialsekreterare påstår om en förälder eller barn är att betrakta som fakta. Vad är den sannolikheten med tanke på deras ytterst bristfälliga utbildning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nä jag är här för att skvallra. Du är här för att vara autistisk.
Precis. Och skvaller är INTE fakta. Att efterfråga fakta är inte autistiskt. Det är nog så att du projicerar dina egna diagnoser på mig. Att uppträda aggressivt och komma med personangrepp vid minsta mothugg är inget normalt beteende. Kanske kan det vara din egen diagnos du försöker projicera på mig?