2025-01-05, 08:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Nej, det är ju det jag inte förstår så förklara hur du tänker dig att Ryssland ska lägga upp anfallet mot Sverige som "är en liten del" av eventet? Vilka andra större delar består "eventet" av i ditt scenario? Och, vad är Nato så upptagna med enligt dig?

Det finns ju massa olika sätt de kan lägga upp anfallet på. Jag beskrev ju lite smått. Men mer går ju inte eftersom det skulle ju bli att mansplaina. Det vill man ju inte göra å ha någon slags von oben- attityd.

Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Och jo, du raljerar ofta och antar en von oben- attityd mot andra skribenter. Sluta med det så tas du nog mer på allvar....

Nä det tänker jag inte sluta med. Om du tar mig på allvar skiter jag fullständigt i. Mitt råd är att du läser mina inlägg och lär dig.

Var mer konkret. Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-01-05, 08:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Exakt vad kommer Nato att vara upptagna med om Ryzzen attackerar Sverige?

När ryzzen väl kommer så är det givetvis inte bara mot Sverige förstår du väl?

Då kommer ryzzen givetvis också att ha genomfört en riktig mobilisering och den armén är som natt och dag jämfört med den de använder i Ukraina.
Citera
2025-01-05, 08:30
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
När ryzzen väl kommer så är det givetvis inte bara mot Sverige förstår du väl?

Då kommer ryzzen givetvis också att ha genomfört en riktig mobilisering och den armén är som natt och dag jämfört med den de använder i Ukraina.

Men vid ett anfall mot ett flertal Nato länder så kommer ju HELA Nato att aktiveras för att slå tillbaka ryzzarna och vi blir en del av det gemensamma svaret - vi blir alltså inte lämnade ensamma, det hoppas jag du begriper.

Ryzzland är vida underlägset Nato när det gäller militär styrka - att ha en massa folk att skicka in i en köttkvarn är inte militär styrka.
Citera
2025-01-05, 08:35
Medlem
Ganonitos avatar
Det är regeringens våta dröm att kriga mot Ryssland. Tuffe Uffe fick aldrig leka krig vare sig hemma eller i skolan när han var liten så nu tar han igen det när han är vuxen. Han kommer dock inte själv delta i stridigheterna utan det överlämnar han till sina slavar, skattebetalarna. Han själv kommer väl fly till någon tropisk ö tillsammans med resten av landsförrädarna.
Citera
2025-01-05, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Ja redan nu går våra skattepengar till wallenberg då vi "skänker" pengar till ukraina så skänks dom till styrelsen för saab och bofors. De finns redan en affärsplan redo inför ett krig.

Klart vi ville gå med i nato och alliera oss med usa. De är väl inarbetat i våra huvud att de är bättre an att vi fortsätter jobba med de vi är bra på nämligen diplomati.
Ja, exakt. Diplomati och förhandlingar har men inte sett mycket av senaste decenniet. Bara krig och falskspel från Västs sida. Propagandan är total och de boende i väst värkar inte ha lärt sig någonting om hur propaganda och censur fungerar. Svensk vapenindustri går nu på högvarv, Elbit, Saab m.m och stora vinster är att vänta. Kolla bakgrunden på Pål Jonsson vart han gick sin utbildning och vem han arbetat för. Vilken lojalitet kan han ha gentemot Sverige? Förmodligen 0. Sverige skulle bli en perfekt plats att sätta igång ett storkrig på. Nu med 16 amerikanskt styrda baser i landet så blir det ju en succeé för DCA-Avtalet och USA. Fullständigt krossa Europa, Tyskland redan hårt sargat och nummer 2 är ju Sverige med våran framstående teknologi och elförsörjning. Adjö Sverige.
Citera
2025-01-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Ja, exakt. Diplomati och förhandlingar har men inte sett mycket av senaste decenniet. Bara krig och falskspel från Västs sida. Propagandan är total och de boende i väst värkar inte ha lärt sig någonting om hur propaganda och censur fungerar. Svensk vapenindustri går nu på högvarv, Elbit, Saab m.m och stora vinster är att vänta. Kolla bakgrunden på Pål Jonsson vart han gick sin utbildning och vem han arbetat för. Vilken lojalitet kan han ha gentemot Sverige? Förmodligen 0. Sverige skulle bli en perfekt plats att sätta igång ett storkrig på. Nu med 16 amerikanskt styrda baser i landet så blir det ju en succeé för DCA-Avtalet och USA. Fullständigt krossa Europa, Tyskland redan hårt sargat och nummer 2 är ju Sverige med våran framstående teknologi och elförsörjning. Adjö Sverige.
Ja. Det är alldeles utmärkt att vår försvarsindustri går mycket bra. Det genererar välstånd till vårt land.
Citera
2025-01-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är regeringens våta dröm att kriga mot Ryssland. Tuffe Uffe fick aldrig leka krig vare sig hemma eller i skolan när han var liten så nu tar han igen det när han är vuxen. Han kommer dock inte själv delta i stridigheterna utan det överlämnar han till sina slavar, skattebetalarna. Han själv kommer väl fly till någon tropisk ö tillsammans med resten av landsförrädarna.
Den ende som vill krig är Putin.

Sverige vill fred.
Citera
2025-01-05, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja. Det är alldeles utmärkt att vår försvarsindustri går mycket bra. Det genererar välstånd till vårt land.
Hoppas du driver. Detta elände förlänger bara lidandet för befolkningen på denna nu märkliga planet.
Bakslaget kommer för väst. Var säker på det. Jag tror dock inte Ryssland skulle stå för något hot alls om nu inte Nato med sitt fulspel provocerar fram en falsk påstådd attack där alla krigshetsare tar tillfället att attackera Rysslans. Det är väl det som planeras för Sweden.
Citera
2025-01-05, 09:30
Medlem
Citat:
Hoppas du driver. Detta elände förlänger bara lidandet för befolkningen på denna nu märkliga planet.
Bakslaget kommer för väst. Var säker på det. Jag tror dock inte Ryssland skulle stå för något hot alls om nu inte Nato med sitt fulspel provocerar fram en falsk påstådd attack där alla krigshetsare tar tillfället att attackera Rysslans. Det är väl det som planeras för Sweden.
Nej jag är fullständigt seriös.

Om inte Sverige tjänar pengar gör någon annan det.

Däremot tycker även jag illa om krig. Men det är ryssjävlarna som vill kriga.
Citera
2025-01-05, 09:31
Avslutad
Citat:
Den ende som vill krig är Putin.

Sverige vill fred.

Putin vill inte ha krig.
Sverige vill gärna sälja mer vapen och vill tjäna pengar så snabbt det är möjligt. Krigsindustrin med dess ledare vill ha krig för att "tjäna pengar". Befolkningen ska ju ändå minimerad så krig, pandemier och förstörelse står ju nu på agendan.
Citera
2025-01-05, 09:32
Avslutad
Citat:
Nej jag är fullständigt seriös.

Om inte Sverige tjänar pengar gör någon annan det.

Däremot tycker även jag illa om krig. Men det är ryssjävlarna som vill kriga.
Så tänker du.
Ryssland vill inte kriga. Kolla på lite andra nyhetskanaler och läs lite historia.
Citera
2025-01-05, 09:32
Medlem
Citat:
Putin vill inte ha krig.
Sverige vill gärna sälja mer vapen och vill tjäna pengar så snabbt det är möjligt. Krigsindustrin med dess ledare vill ha krig för att "tjäna pengar". Befolkningen ska ju ändå minimerad så krig, pandemier och förstörelse står ju nu på agendan.
Tro mig: Putin vill krig.

Ryssjävlarna hade haft en mycket bättre framtid om inte Putin startat kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in