2025-01-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Det är "elitens" våta dröm att få till ett storkrig. Tänk vad mycket pengar "de" skulle tjäna och "depopulation plan" skrider i verket samtidigt. ALLT för kriget och ingenting för fredsförhandlingar eller deeskalering. Fin värld vi lever i eller?

Ja redan nu går våra skattepengar till wallenberg då vi "skänker" pengar till ukraina så skänks dom till styrelsen för saab och bofors. De finns redan en affärsplan redo inför ett krig.

Klart vi ville gå med i nato och alliera oss med usa. De är väl inarbetat i våra huvud att de är bättre an att vi fortsätter jobba med de vi är bra på nämligen diplomati.
Citera
2025-01-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Double check that please.

I moderntid... jeeeebuzzz

"År 1743 och 1744 invaderades Sverige av en rysk armé bestående av omkring 12 000 soldater" /google. Visst, detta var en stor militärstyrka, men det är viktigt att sätta det i perspektiv. Det är osannolikt att Ryssland skulle fokusera på att erövra Gotland, eftersom det är mer troligt att de skulle rikta sina ambitioner mot länder i Europa snarare än Norden. Om Ryssland skulle erövra hela Finland, skulle jag kunna förstå att skräckpropagandan får fäste. Men innan dess bör man vara försiktig med att dra alltför långtgående slutsatser."
Citera
2025-01-05, 00:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
VA??? VEM KUNDE ANAT DETTA???

jaaaa, vem. Det är med meningen att svenskarna skall offras vid ett krig. Jag blev kallad vatnik för min fredsretorik, för Sverige blir det första som stryker och går under. Folk har bra pantade, intryckta skallar.

Vilken "fredsretorik" avser du? Samma som i München 1938?

Om fred önskas är det inga problem att ordna. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att ge fan i att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer...
Citera
2025-01-05, 00:56
Medlem
llundberg57s avatar
Sverige vore väl lättare at invadera än Ukraina. Mindre land, inte alls lika starkt militärt, mesig befolkning som inte vill försvara landet.
Citera
2025-01-05, 03:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Hur tänker du att de tusentals soldater ska ta sig in i landet? Går de genom Finland så är Nato redan på plats långt innan de når Sverige.

Att de skulle lyckas gå i land från båtar kan du bara glömma, detta händer inte innan de har lyckats förstöra en väldigt stor del av Sveriges militär. Även då är Nato på plats sedan länge.

För det första så kommer NATO var fullt upptagna med andra saker när det brinner i knutarna. Det hoppas jag du förstår?

Sen undrar jag hur du tänker att Sverige ska klara av att hålla sina gränser när ryzzen (+ vänner) har klippt avloppen, förgiftat dricksvattnet i stora delar av Sverige, klippt elen, stört ut telefoni och internet. Under några dygn avlivat några i den militära toppen. Bombat ihjäl några toppolitiker och hela Sverige befinner sig i en apokalyps.

Då menar du att ryzzen inte skulle kunna segla iland med båtar lite här och lite där. De kommer till och början med att göra det helt tyst. Svensken kommer inte ens förstå att flera tusen är på svensk land innan de är försent.

Då tror du NATO skulle skicka sina resurser när de själva har fullt upp?

Möjligt att dansken skulle skicka några gubbar och kommentera det med att "ja ja, nu får vi rädda Sverige igen i vanlig ordning".

Dansken kan jag tänka mig vara i fullt krig i Stockholms skärgård och samtidigt skicka meddelande till svensken, "är ni sugna på att hjälpa till och hålla era egna gränser".
Citera
2025-01-05, 05:29
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Börjar bli tradition i januari, skrämma upp svenska folket.
Dokumentet som hänvisas till i trådstarten (Ds 2023:34) offentliggjordes redan december 2023. Någon kommer säkert göra ett nytt ”scoop” januari 2026 som huvudsakligen går ut på att citera samma rapport.
Citera
2025-01-05, 07:36
Bannlyst
Regeringen har planerat att stänga ner internet, elnätet och tömma folks pengar på kontona för att sen skylla att ryssen har gjort en cyberattack. Regeringar är de som är mest angelägna om att få bort kontanter. Tänk på det ni som röstar på denna galenskap.
1984
Citera
2025-01-05, 07:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För det första så kommer NATO var fullt upptagna med andra saker när det brinner i knutarna. Det hoppas jag du förstår?

Sen undrar jag hur du tänker att Sverige ska klara av att hålla sina gränser när ryzzen (+ vänner) har klippt avloppen, förgiftat dricksvattnet i stora delar av Sverige, klippt elen, stört ut telefoni och internet. Under några dygn avlivat några i den militära toppen. Bombat ihjäl några toppolitiker och hela Sverige befinner sig i en apokalyps.

Då menar du att ryzzen inte skulle kunna segla iland med båtar lite här och lite där. De kommer till och början med att göra det helt tyst. Svensken kommer inte ens förstå att flera tusen är på svensk land innan de är försent.

Möjligt att dansken skulle skicka några gubbar och kommentera det med att "ja ja, nu får vi rädda Sverige igen i vanlig ordning".

Dansken kan jag tänka mig vara i fullt krig i Stockholms skärgård och samtidigt skicka meddelande till svensken, "är ni sugna på att hjälpa till och hålla era egna gränser".

Oj så du raljerar och spelar viktigpetter

Du vet att Sverige är Nato? Ok, då vill jag veta vad det är Nato skulle vara så upptagna med på annat håll om Ryssland anfaller dess norra flank?

Tell me...?
Citera
2025-01-05, 07:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Oj så du raljerar och spelar viktigpetter

Du vet att Sverige är Nato? Ok, då vill jag veta vad det är Nato skulle vara så upptagna med på annat håll om Ryssland anfaller dess norra flank?

Tell me...?

Du förstår väl att när ryzzen anfaller så har de stöd på ett eller annat sätt och Sverige kommer naturligtvis inte vara det enda man ger sig på. Det kommer bara vara en liten del av hela eventet.

Ja varken raljerar eller spelar viktigpetter. Vad är det för trams.
Citera
2025-01-05, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Ja redan nu går våra skattepengar till wallenberg då vi "skänker" pengar till ukraina så skänks dom till styrelsen för saab och bofors. De finns redan en affärsplan redo inför ett krig.

Klart vi ville gå med i nato och alliera oss med usa. De är väl inarbetat i våra huvud att de är bättre an att vi fortsätter jobba med de vi är bra på nämligen diplomati.
Pengamaskin en Ukraina. Zelenskjy blev nyss påkommen med att försöka muta sig in i Nato. Till en kostnad av 80miljarder kr av "biståndet" han fått.

Ukraina är enbart en pjäs Usa/Israel använder för att demolera Europa. Våra politiker trodde på allvar att vi skulle få vara med och leka där..

Naiva amatörer är det snällaste man kan kalla dom..
Citera
2025-01-05, 08:06
Avstängd
Citat:
Du förstår väl att när ryzzen anfaller så har de stöd på ett eller annat sätt och Sverige kommer naturligtvis inte vara det enda man ger sig på. Det kommer bara vara en liten del av hela eventet.

Ja varken raljerar eller spelar viktigpetter. Vad är det för trams.

Nej, det är ju det jag inte förstår så förklara hur du tänker dig att Ryssland ska lägga upp anfallet mot Sverige som "är en liten del" av eventet? Vilka andra större delar består "eventet" av i ditt scenario? Och, vad är Nato så upptagna med enligt dig?

Och jo, du raljerar ofta och antar en von oben- attityd mot andra skribenter. Sluta med det så tas du nog mer på allvar....
Citera
2025-01-05, 08:15
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:

Exakt vad kommer Nato att vara upptagna med om Ryzzen attackerar Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in