Citat:
Ursprungligen postat av
abiz2
Hur tänker du att de tusentals soldater ska ta sig in i landet? Går de genom Finland så är Nato redan på plats långt innan de når Sverige.
Att de skulle lyckas gå i land från båtar kan du bara glömma, detta händer inte innan de har lyckats förstöra en väldigt stor del av Sveriges militär. Även då är Nato på plats sedan länge.
För det första så kommer NATO var fullt upptagna med andra saker när det brinner i knutarna. Det hoppas jag du förstår?
Sen undrar jag hur du tänker att Sverige ska klara av att hålla sina gränser när ryzzen (+ vänner) har klippt avloppen, förgiftat dricksvattnet i stora delar av Sverige, klippt elen, stört ut telefoni och internet. Under några dygn avlivat några i den militära toppen. Bombat ihjäl några toppolitiker och hela Sverige befinner sig i en apokalyps.
Då menar du att ryzzen inte skulle kunna segla iland med båtar lite här och lite där. De kommer till och början med att göra det helt tyst. Svensken kommer inte ens förstå att flera tusen är på svensk land innan de är försent.
Då tror du NATO skulle skicka sina resurser när de själva har fullt upp?
Möjligt att dansken skulle skicka några gubbar och kommentera det med att "ja ja, nu får vi rädda Sverige igen i vanlig ordning".
Dansken kan jag tänka mig vara i fullt krig i Stockholms skärgård och samtidigt skicka meddelande till svensken, "är ni sugna på att hjälpa till och hålla era egna gränser".