Citat:
Och den beteckningen, är alltså så luddig så samma sak går att säga om könsceller.
varje kvinna föds med anlagen till ca 400 000 "potentiellt" ofödda liv" varje man med nån trillijon upphöjt till jag vet inte vad av "ofödda liv".
Det är DU här som behöver ta till just sån retoriska "luddigheter" för att överhuvudtaget få dina argument att gå ihop.
Jag behöver det inte, jag får ihop mina argument via att förhålla mig sakligt, till VERKLIGHETEN.
Du menar när just kvinnor "bestämmer godtyckligt" över befruktningar....så är det ett problem.
För det är fortsatt den sakliga verkligheten här Uven...Befruktningar, och mycket tidiga embryon i form av celler på delning av ca ett riskorn i storlek. (embryo i vecka 7).
Men när sånna som du ska bestämma över andras VERKLIGA kroppar, liv och trygghet, av slaget FÖDD, EXISTERANDE, VID LIV MÄNNISKA, lär kvinnor och födda barn, så är det inga problem alls.
Märkligt det där.
Som sagt problemet med att få resonemangen att hålla ihop är det endast du som har.
varje kvinna föds med anlagen till ca 400 000 "potentiellt" ofödda liv" varje man med nån trillijon upphöjt till jag vet inte vad av "ofödda liv".
Det är DU här som behöver ta till just sån retoriska "luddigheter" för att överhuvudtaget få dina argument att gå ihop.
Jag behöver det inte, jag får ihop mina argument via att förhålla mig sakligt, till VERKLIGHETEN.
Du menar när just kvinnor "bestämmer godtyckligt" över befruktningar....så är det ett problem.
För det är fortsatt den sakliga verkligheten här Uven...Befruktningar, och mycket tidiga embryon i form av celler på delning av ca ett riskorn i storlek. (embryo i vecka 7).
Men när sånna som du ska bestämma över andras VERKLIGA kroppar, liv och trygghet, av slaget FÖDD, EXISTERANDE, VID LIV MÄNNISKA, lär kvinnor och födda barn, så är det inga problem alls.
Märkligt det där.
Som sagt problemet med att få resonemangen att hålla ihop är det endast du som har.
Nej, inte det minsta luddigt. Att etablera förekomsten av graviditet är tämligen uppenbart och att det rör sig om ett mänskligt liv är också glasklart. Vad 17 skulle det annars vara?
Citat:
Unikt DNA är inte "liv". Vare sig i form av sin "unikhet" eller i form av att vara just DNA.
befruktningar, embryon, tidiga foster har ingen egen metabolism, utan den får sin näring från moderns metabolism via moderkakan.
Celler har sin egen metabolism, men en människa är nu inte samma sak som en cell. Lika lite som en bok är ett bibliotek, eller ett hus är en stad.... hoppas du någon gång klarar greppa detta.
befruktningar, embryon, tidiga foster har ingen egen metabolism, utan den får sin näring från moderns metabolism via moderkakan.
Celler har sin egen metabolism, men en människa är nu inte samma sak som en cell. Lika lite som en bok är ett bibliotek, eller ett hus är en stad.... hoppas du någon gång klarar greppa detta.
Du har en så märklig argumentationsordning. Verkligheten förhåller sig som så här: utan böcker finns det inget bibliotek. Utan hus finns det ingen stad. Utan mänskliga celler med metabolism och unikt DNA, så finns det ingen människa. Din märkliga religiösa uppfattning att ett människofoster tillkommer ur ingenting i vecka 12-13 någonstans saknar helt stöd i vetenskapen.
Citat:
Rättigheter avgörs av de stater/ samhällen/ institutioner som människor delar, ingår i.
Och i Sverige, Europa har alltså kvinnor rätten att själva bestämma om de ska vara gravida eller inte, de äger alltså rätt att bestämma över sina egna kroppar och liv.
Och i Sverige, Europa har alltså kvinnor rätten att själva bestämma om de ska vara gravida eller inte, de äger alltså rätt att bestämma över sina egna kroppar och liv.
Då kan svenska staten avskaffa den lagen och Vips! så är det ingen rättighet längre. Några pennstreck och ett klubbslag i Riksdagen. Det var inte mycket till rättighet.
Citat:
Försöker du hävda att du på något sätt har en politisk plan att ålägga män via motsvarande TVINGANDE lagar, att bli 50% ansvariga för alla barn de varit med om att skapa, som du önskar TVINGA kvinnor till?
Försöker du hävda att du INTE försvarar manlig ansvarslöshet...via att just ta upp detta som argument då män ska slippa avkrävas delad vårdnads ansvar för oönskade ungar de skapat?
Medan motsvarande "kvinnlig ansvarslöshet" enkom ska rendera kvinnor straff.
Försöker du hävda att du INTE försvarar manlig ansvarslöshet...via att just ta upp detta som argument då män ska slippa avkrävas delad vårdnads ansvar för oönskade ungar de skapat?
Medan motsvarande "kvinnlig ansvarslöshet" enkom ska rendera kvinnor straff.
Ingetdera. Till skillnad från Dig vill jag inte försöka åstadkomma det omöjliga. Jag försvarar inte manlig ansvarslöshet - tvärtom som framkommit. Emellertid kommer skyddet av barnen före Din millimeterrättvisa som redan skadat så mycket.
Citat:
Och samma skulle gälla i DITT samhälle, eftersom du varken har som "plan" att män ska tvingas till ansvar till vårdnad eller den verkliga kostanden för att ha barn.
Ohh no! i din "plan" ska ju allt sånt enkom drabba kvinnor.
Obekvämligheten med mänsklig reproduktion ska enkom vara kvinnors ansvar i din "härliga" framtid, förlåt baktid. Just för att det enkom är manlig sexuell bekvämlighet som är en prioriterad målsättning för konservatism av din sort.
Ohh no! i din "plan" ska ju allt sånt enkom drabba kvinnor.
Obekvämligheten med mänsklig reproduktion ska enkom vara kvinnors ansvar i din "härliga" framtid, förlåt baktid. Just för att det enkom är manlig sexuell bekvämlighet som är en prioriterad målsättning för konservatism av din sort.
Dylikt är blott svammel. Du vet mycket väl att jag på allehanda sätt vill framhålla och uppmuntra till kärnfamiljsbildning.
Citat:
Nej det finns bara statistik över hur tidigare generationer av invandring sett ut i Sverige och världen.
men så klart! är ju din fantasi mer "fakta i saken" än någon tidigare mätt statistisk data över hur människor de facto! faktiskt beter sig.
men så klart! är ju din fantasi mer "fakta i saken" än någon tidigare mätt statistisk data över hur människor de facto! faktiskt beter sig.
Du kunde förstås gömma Dig bakom begrepp som extrapolering, men istället svamlar Du och hemfaller åt den induktiva grisen.
Citat:
Nej du vill TVINGA kvinnor....och låta män slippa undan.
Alla dina lagförslag:
- Förbjuda fri aborträtt.
- Inte kräva vårdnadsansvar av fäder, bara av mödrar.
- Ta bort statens bidrag för barn som föds utanför äktenskap.
är riktade direkt mot kvinnor och endast kvinnor. Eftersom; de tär nu KVINNORS rättigheter och möjligheter i denna sak, du vill ta bort. Medan män ska få lov leva exakt så bekvämt de redan lever idag och bekvämare ändå. Eftersom du direkt ökar incitamenten och möjligheterna för män som grupp att utnyttja kvinnor.
Alla dina lagförslag:
- Förbjuda fri aborträtt.
- Inte kräva vårdnadsansvar av fäder, bara av mödrar.
- Ta bort statens bidrag för barn som föds utanför äktenskap.
är riktade direkt mot kvinnor och endast kvinnor. Eftersom; de tär nu KVINNORS rättigheter och möjligheter i denna sak, du vill ta bort. Medan män ska få lov leva exakt så bekvämt de redan lever idag och bekvämare ändå. Eftersom du direkt ökar incitamenten och möjligheterna för män som grupp att utnyttja kvinnor.
Nej, nu far Du med osanning. Jag avkräver vårdnadsansvar för båda föräldrarna, men inser att det i högre grad är barnets bästa om vissa män undantas. Jag vill ta bort barnbidraget från alla barn och istället införa familjeavdrag.