2025-01-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Exakt. Trots det CB har berättat så fortsätter en stor del av dessa ”debattörer” att hänvisa till arkitekten. Man är inte intresserad av de människor som levde ett likadant liv som BO själv. Varför? Är en människa ett sämre vittne för att personen har varit missbrukare? Förresten hade väl arkitekten själv rätt ordentliga problem med spriten.

Vad tänker du om vittnet som berättar om att han ska ha sett en ledsen C i närheten av Solnabron på midsommar kl 6:00?

Det görs skillnad på folk och folk ja ....

Jag vet inte... Lite konstigt att dela ut tidningar på midsommar men i övrigt är det väl ett intressant vittnesmål.

Stockholm är ju stendött på midsommar, så man minns väl de få personer man möter....

Platsen (Solnabron) är trovärdig också

Solnabron gick för övrigt över Eugeniavägen....
Man kunde gå från bron till Eugeniavägen, via en trappa, om jag fattat rätt.
Citera
2025-01-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det görs skillnad på folk och folk ja ....

Jag vet inte... Lite konstigt att dela ut tidningar på midsommar men i övrigt är det väl ett intressant vittnesmål.

Stockholm är ju stendött på midsommar, så man minns väl de få personer man möter....

Platsen (Solnabron) är trovärdig också

Solnabron gick för övrigt över Eugeniavägen....
Man kunde gå från bron till Eugeniavägen, via en trappa, om jag fattat rätt.

Och på midsommar hade Vinof & Co partaj där nere, har han själv berättat.

Om man ser till kvarlevornas skick. Skulle BO rimligtvis kunnat avlida kring midsommar, eller är detta för sent om man ser till kvarlevornas skick?
Citera
2025-01-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Och på midsommar hade Vinof & Co partaj där nere, har han själv berättat.

Om man ser till kvarlevornas skick. Skulle BO rimligtvis kunnat avlida kring midsommar, eller är detta för sent om man ser till kvarlevornas skick?

Ja så är det. Vinof sa att det var midsommarfest på Eugeniavägen 25 på sommaren 1984.
Vilket bör innebära att hela rövargänget var samlat.

Intressant vittnesmål: midsommar + Solnabron + kvinna som liknade da Costa som grät.

Jättesvårt att säga om midsommar var för sent.
Jag tror inte det. Kvarlevorna kan ha legat i vatten eller varit utsatta för solljus eller annan värme, det kan ha hänt saker som påskyndade förruttnelsen...
Citera
2025-01-04, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Mer om styckmordet i DN idag:

https://www.dn.se/kultur/lakaren-jag-hade-aldrig-hort-talas-om-catrine-da-costa/

Men refererar till intervjun som Bildningskomplexet gjorde med Allgén för nåt halvår sedan
https://poddtoppen.se/podcast/1494535659/bildningskomplexet

[/indent]

Så sorgligt angående TA:s dotter, som han inte haft kontakt med på alla dessa år:

– Men hon kommer aldrig att ha lämnat mig, för hon finns i mitt hjärta.
Citera
2025-01-04, 16:29
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det mamman påstår att flickan sagts som använts i rättegången . Är det sådant som finns på banden eller är banden bara extramaterial och det "göttaste" är sånt barnet påstås sagts då bandspelaren inte varit på?
Det finns inget på banden som styrker det mamman påstår flickan sagt. I vart fall har ingen hävdat det.
Citera
2025-01-04, 16:39
Medlem
Bigpoxs avatar
Angående mammans förmåga att tolka vad som sägs finns det en episod som återges i kammarrättens dom. Mamman påstår att Thomas har förmedlat en kontakt mellan en studiekamrat och Teet. Studiekamrater vittnar och förklarar att Thomas inte alls har att göra med kontakten han fick med Teet.
Citera
2025-01-04, 18:53
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alydar
Så sorgligt angående TA:s dotter, som han inte haft kontakt med på alla dessa år:

– Men hon kommer aldrig att ha lämnat mig, för hon finns i mitt hjärta.
Ja det är sorgligt och också lite illavarslande att hon inte på något sätt ville medverka i dokumentären. Det kan vara så illa att hon levt så länge i den här livslögnen så att det är svårt för henne att ta kontakt med pappan, men om hon skulle kunna förmå sig till att ta steget så är det en upprättelse (för båda) som inte går att värdera i pengar.
Citera
2025-01-04, 19:56
Medlem
Jag vill be tusen gånger om ursäkt och rätta till ett misstag.

Det var Marianne Ahrne och inte Rigmor Roberts som skrev det olycksaliga inlägget om Claes Burger på en blogg.

Det var Ahrne som hade kontakt med Olle Torge.

Inte Rigmor Roberts!

Mea culpa.
Citera
2025-01-04, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det är sorgligt och också lite illavarslande att hon inte på något sätt ville medverka i dokumentären. Det kan vara så illa att hon levt så länge i den här livslögnen så att det är svårt för henne att ta kontakt med pappan, men om hon skulle kunna förmå sig till att ta steget så är det en upprättelse (för båda) som inte går att värdera i pengar.

Blev hon tillfrågad om att vara med i dokumentären? Mamman vet jag sade nej men dottern har jag inte hört nämnas tidigare. Tyvärr tror jag att det har gått för lång tid för att far och dotter ska kunna hitta tillbaka till varandra igen. Ändå fint att att han har kvar minnet av henne i hjärtat.
Citera
2025-01-04, 22:13
Medlem
Citat:
Blev hon tillfrågad om att vara med i dokumentären? Mamman vet jag sade nej men dottern har jag inte hört nämnas tidigare. Tyvärr tror jag att det har gått för lång tid för att far och dotter ska kunna hitta tillbaka till varandra igen. Ändå fint att att han har kvar minnet av henne i hjärtat.

I eftertexterna till avsnitt 3:

Rösten på ”Mamman” är ändrad

Vi har varit i kontakt med Thomas Allgéns nu vuxna dotter och erbjudit henne att ta del av vår research. Hon har tackat nej.

Fotohandlaren är avliden. Hans hustru har fått frågan om att vara med i den här dokumentären. Hon har inte återkommit.
Citera
2025-01-04, 22:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Har för mig att jag sett eller läst det nånstans men nu blir jag lite osäker. För själva fallet kunde hon ju inte bidra med något även om hon var något slags "huvudvittne" när det begav sig.

Edit 1: Det stod i eftertexterna (del 3) att "den nu vuxna dottern erbjudits att ta del av researchen men att hon tackat nej".

Edit 2: Ser nu att jag var tvåa på den bollen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2025-01-04 kl. 22:59.
Citera
2025-01-04, 22:33
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocomplies
I eftertexterna till avsnitt 3:

Rösten på ”Mamman” är ändrad

Vi har varit i kontakt med Thomas Allgéns nu vuxna dotter och erbjudit henne att ta del av vår research. Hon har tackat nej.

Fotohandlaren är avliden. Hans hustru har fått frågan om att vara med i den här dokumentären. Hon har inte återkommit.
Synd, de kunde vunnit mycket på att kommentera dokumentären, och kanske rätat ut ett eller annat frågetecken. Anledningen till att de inte ställer upp vet väl bara de själva, men jag tror att de känner skam och inte vill förknippas med med en rättssakndal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in