2025-01-03, 19:59
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hela grejen med att spelare x har spelat för y därför är han inte välkommen hos oss blir så primitivt så himla enkelt. Hur många Blåvita stör sig på att Tobbe Hysén spelat för Dif eller att Glenn spelat i Gais?

Hur många gnagare stör sig på att Novakovic och Krister Nordin spelat i Dif?

Hur många gårdare stör sig på att Bosse Andersson, Kim & Tolle, Magnus Eriksson, Walker, Andreas Johansson spelat i AIK?

Det finns många många exempel och jag fattar att det är tabu men varje enskilt fall är unikt och Paulos Abraham satte inte direkt avtryck hos oss så varför ska jag hata snubben som bevisligen inte har nåt vidare klubbhjärta?

Hade det varit Quaison eller Bahoui med deras historia hade det varit nåt heeeelt annat men nu måste man fan ha lite perspektiv.
Ja jävlar vilken trött diskussion det där är. Finns så många exempel från alla håll och kanter. Nacka Skoglund som gick till Gnaget för en ny kostym och nya pjucks har dessutom spelat för Djurgårn. Alla vet att han är Bajens största och så är det med det?
Citera
2025-01-03, 20:58
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Fattar inte Baidoo vilja signa för jumbon i Championship, visst cashen kommer..Men seriöst inga bättre erbjudande???

18-20 miljoner till Elfsborg. Visst, Baidoo får väl en bättre lön än i Elfsborg och med löfte om speltid osv. Men är lite förvånad ändå, han borde kunnat gå till en vassare klubb.

https://www.bt.se/2025-01-03/klart-baidoo-lamnar-elfsborg-i-rekordaffar-fin-resa/
Citera
2025-01-03, 21:02
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
18-20 miljoner till Elfsborg. Visst, Baidoo får väl en bättre lön än i Elfsborg och med löfte om speltid osv. Men är lite förvånad ändå, han borde kunnat gå till en vassare klubb.

https://www.bt.se/2025-01-03/klart-baidoo-lamnar-elfsborg-i-rekordaffar-fin-resa/
Plymouth ska vara ganska soft att bo i, dessutom får man konstatera att Championship står i högre kurs än Allsvenskan även om det gäller en jumbo. Åker de ur bråkar han väl sig bort typ.

Citat:
Plymouth has been named the best city in Britain to live in, with London, Manchester and Birmingham among the worst, according to a new index. Bristol, Southampton and Swindon followed closely behind Plymouth in the rankings, which were compiled by consultancy firm PwC and measured economic performance and quality of life.
Citera
2025-01-04, 20:26
Medlem
GAIS värvar 16årig talang från Skärhamns IK i konkurrens med Blåvitt, Häcken och Ljungskile.

https://www.gais.se/nyheter/daniel-bengtsson-ar-klar-for-gais
Citera
2025-01-04, 21:02
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
GAIS värvar 16årig talang från Skärhamns IK i konkurrens med Blåvitt, Häcken och Ljungskile.

https://www.gais.se/nyheter/daniel-bengtsson-ar-klar-for-gais
Skärhamn i div 4… GAIS spänner musklerna.
Citera
2025-01-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

17 mål på 21 matcher av en 16-åring skojar man inte bort så enkelt även om det är div 4. Alltså på seniornivå.

Men också kul att vi faktiskt numera kan vara med och konkurrera om talangerna i Västsverige. Häcken brukar annars varit bra på att dammsuga marknaden på dom flesta talangerna i närområdet och sätta in i sin akademi.
Citera
2025-01-04, 22:58
Medlem
Citat:
GAIS har gjort en del fynd från småklubbar i Bohuslän genom åren. Oavsett är det väl inget fel om man får tag i någon talang på tillväxt. Är väl inte precis en startelvaspelare.
Citera
2025-01-04, 23:29
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Efterbliven kommentar. Vad säger att han inte kan lyckas?
Citera
2025-01-05, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nä, det tycker jag inte. Har man spelat ungdomsfotboll i en rival är detta inte att likställa med ha spelat seniorfotboll, och jag anser att HTFF är en förlängning av er ungdomsfotboll.
Själv känner jag mest för min FÖRSTA klubb än för det bättre laget som jag gick till.
Abraham kom väl från BP...?
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Enligt transfermarkt blev Groningen pålurad honom på ca 20 miljoner kr.
Tror det var mer, 2 mill Euro.
Citera
2025-01-05, 02:10
Medlem
Citat:
Divine Teah sålde vi till Slavia Prag för närmare 50 miljoner med bonusar, trots att han inte hunnit spela allsvenskt än.
Han var bra, men har för dåligt tålamod. Hans idealposition är samma som Besaras och Teah kan ju inte förvänta sig att bli startspelare istället för Besara...
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Fortfarande obegripligt att han presenterades som Maradona när han fick göra 9 minuter när serien redan var avgjord. Lite samma med Clemmensen som fick en ambitiös video utan att direkt motsvara det på plan den här säsongen.
Kanga var gratis.

Clemmensen värvades för att (till att börja med) bli AVBYTARE då Gul såldes...
Citera
2025-01-05, 07:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Själv känner jag mest för min FÖRSTA klubb än för det bättre laget som jag gick till. Abraham kom väl från BP...?
Ingen känner någon klubbtillhörighet till BP. BP är så känslomässigt neutralt som du kan komma, även om man kan ha tankar om deras styrelse och hur dom sköter sin akademi. Detta handlar om en spelare med AIK bakgrund, från "våra områden", som dessutom har/hade möjlighet att återvända och som om vi ska tro ryktena väljer Bajen. I mina ögon är detta horan Batan x10.

Hur som helst känner jag mig ganska färdig med denna diskussionen. Paulos i Bajen är judas och kommer behandlas därefter sen har jag respekt för att andra kan tycka annorlunda.
Senast redigerad av Teu 2025-01-05 kl. 07:39.
Citera
2025-01-05, 07:42
Medlem
Teus avatar
Vad ligger oddsen på att DIF gör en HTFF av FC Stockholm? Att det kommer ett farmarlag förr eller senare tar jag helt för givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in