2025-01-03, 15:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det där är dessvärre en så pass vanlig företeelse att det är svårt att inte skratta åt det idag. Men ja, det är naturligtvis inte okej det heller, men man förväntar sig mer från Bajen i detta avseende.

Hur känner du själv över att ni kontinuerligt värvar spelare med AIK bakgrund? Personligen hade jag tyckt det varit extremt jobbigt om allt vi hämtade in var besudlat av er.
Förstår att ni är irriterade, men det gör ju oss bajare ingenting, finns ingen anledning. Det är spelarna som ska attackeras om man anser att de gjort fel.
Citera
2025-01-03, 15:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förstår att ni är irriterade, men det gör ju oss bajare ingenting, finns ingen anledning. Det är spelarna som ska attackeras om man anser att de gjort fel.
Ja, det kanske bara är hos oss där vi tar in en spelares bakgrund i beaktan vid rekrytering. Jag tror nog få skulle protestera mot att både JWZ och Dovin är bättre målvakter än Nordfeldt, men jag hade likväl aldrig velat se någon av dessa hos Storebror. Jeahze hade varit en klar uppgradering för oss när han ryktades in förra eller förrförra säsongen, men återigen knappast någon spelare jag ville eller vill se i AIK.
Citera
2025-01-03, 16:01
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ja, det kanske bara är hos oss där vi tar in en spelares bakgrund i beaktan vid rekrytering. Jag tror nog få skulle protestera mot att både JWZ och Dovin är bättre målvakter än Nordfeldt, men jag hade likväl aldrig velat se någon av dessa hos Storebror. Jeahze hade varit en klar uppgradering för oss när han ryktades in förra eller förrförra säsongen, men återigen knappast någon spelare jag ville eller vill se i AIK.
Du är fan värre än cokehyena.
Citera
2025-01-03, 16:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Du är fan värre än cokehyena.
Jag är okej med detta.
Citera
2025-01-03, 16:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Jag är okej med detta.
Isherwood är väl rätt nära ändå?
Citera
2025-01-03, 16:42
Medlem
Fattar inte Baidoo vilja signa för jumbon i Championship, visst cashen kommer..Men seriöst inga bättre erbjudande???
Citera
2025-01-03, 16:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Vad menar du? Hans moderklubb är Fruängen.
Citera
2025-01-03, 17:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad menar du? Hans moderklubb är Fruängen.
Bajenland och vi har varit och luktat på honom
Citera
2025-01-03, 17:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Hade han haft en säsong i Bajen på bältet hade han naturligtvis varit persona non grata. Vi ska inte heller glömma säsongen i Blåvitt heller. Detta är såklart inte 100% haram, men när det kommer som ytterligare krydda är det för mig helt oförståeligt att ni ens är intresserade. Har ni sneglat på plastapa och tänkt "mmm let me get some of that"? DIF som AIK B och Bajen som AIK C eller?
Citera
2025-01-03, 18:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Hade han haft en säsong i Bajen på bältet hade han naturligtvis varit persona non grata. Vi ska inte heller glömma säsongen i Blåvitt heller. Detta är såklart inte 100% haram, men när det kommer som ytterligare krydda är det för mig helt oförståeligt att ni ens är intresserade. Har ni sneglat på plastapa och tänkt "mmm let me get some of that"? DIF som AIK B och Bajen som AIK C eller?
Abraham har BP som moderklubb och EN säsong med er, för att han är västerort har väl inte betydelse?
Citera
2025-01-03, 18:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Abraham har BP som moderklubb och EN säsong med er, för att han är västerort har väl inte betydelse?
Det har en betydelse, men betydelsen är inte avgörande? En säsong i seniorlaget räcker gott och väl för mig. Skriver han på för Bajen hoppas jag han träffas av blixten vid första träningen och att Simon Strand står brevid honom när det händer.
Citera
2025-01-03, 19:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Hela grejen med att spelare x har spelat för y därför är han inte välkommen hos oss blir så primitivt så himla enkelt. Hur många Blåvita stör sig på att Tobbe Hysén spelat för Dif eller att Glenn spelat i Gais?

Hur många gnagare stör sig på att Novakovic och Krister Nordin spelat i Dif?

Hur många gårdare stör sig på att Bosse Andersson, Kim & Tolle, Magnus Eriksson, Walker, Andreas Johansson spelat i AIK?

Det finns många många exempel och jag fattar att det är tabu men varje enskilt fall är unikt och Paulos Abraham satte inte direkt avtryck hos oss så varför ska jag hata snubben som bevisligen inte har nåt vidare klubbhjärta?

Hade det varit Quaison eller Bahoui med deras historia hade det varit nåt heeeelt annat men nu måste man fan ha lite perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in