2025-01-04, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Flertalet gånger då jag gått på Thaimassage och fått frågan om ”extra tjänster” och tackat nej har de blivit sura och gett totalt oinspirerad massage och avslutat den 10-15 min innan betald timme.
Dessa massörer försörjer sig på det och är hycklare, sen vågar de inte säga sanningen självklart till poliser.
I hemlandet så är detta lagligt och de flesta jobbat med betydligt mer ingående sextjänster för småpengar mot avrunking här.
Vad bra då, då kan vi avskriva dom som tvingade offer då dom inte blivit tvingade till oönskad massage av någon maffia.

Självklart försörjer dom sig på dessa extra tjänster, men ingen tvingar dem. Vill du inte så kommer nästa kalle och slantar. Tror du dom bryr sig?
Citera
2025-01-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Foodhora?

Hahahaha! Klockrent!!
Citera
2025-01-04, 08:00
Medlem
Citat:
Flertalet gånger då jag gått på Thaimassage och fått frågan om ”extra tjänster” och tackat nej har de blivit sura och gett totalt oinspirerad massage och avslutat den 10-15 min innan betald timme.
Dessa massörer försörjer sig på det och är hycklare, sen vågar de inte säga sanningen självklart till poliser.
I hemlandet så är detta lagligt och de flesta jobbat med betydligt mer ingående sextjänster för småpengar mot avrunking här.

Så egentligen är det rena lyxen för dem att få komma till Sverige och utöva sitt yrke.
Det räcker att man drar en snabel för att kunderna ska vara nöjda. Man behöver inte uppoffra andra kroppsdelar, så som man hade behövt göra i hemlandet.
Citera
2025-01-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Har svårt att se att det gått åt många timmar.

Vad gäller Sverige så är det väl ett beslut som fattats, ett beslut av rutinkaraktär. Gissar att om man är misstänkt för ett brott med fängelse som möjligt utfall vid en fällande dom så blir man internationellt efterlyst ifall det finns misstankar om att man inte längre är kvar i landet. Borde inte ta en åklagare eller vem som nu fattar beslutet, många minuter att fatta ett beslut och sedan sköta det administrativa.

I världen sedan så behandlas inga uppgifter. De finns i systemen precis som nationella efterlysningar, information om innehav av körkort osv. Om den gode Dermot nu befinner sig på Irland och gör något som föranleder polisen att kolla upp hans identitet (kanske köra med en Guinness för mycket innanför västen) så kommer man då se att han är efterlyst av den svenska ordningsmakten. Inget mer än så.

Nja, idén är väl att han skall gripas och föras till Sverige? Kräver inte det arbete?
Senast redigerad av Varglig 2025-01-04 kl. 10:41.
Citera
2025-01-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Dermot finns i Drottningholm eftersom det är den enda platsen där det är bevisat att sex brottslingar har fått skydd.

En brottsling var det.
Citera
2025-01-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Korrekt. Det är en holme på Lovön.
Jag tvivlar på att han är där.

Tillika ett slott och det var nog där någon trodde han höll till. Vilket han givetvis inte gör. Och menas slottet ska det ju vara ”på Drottningholm”. 😊
Citera
2025-01-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nja, idén är väl att han skall gripas och föras till Sverige? Kräver inte det arbete?

Så funkar det inte. Ingen letar efter honom utomlands. Det enda den internationella efterlysningen innebär är det jag skrev. Fastnar han i en fartkontroll eller grips för något brott begånget där han är, kommer de se att han är efterlyst i Sverige. Om detta sker kommer det genereras arbete men inte annars.

Ingen lär f ö leta efter honom i Sverige heller.
Citera
2025-01-04, 11:06
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Så egentligen är det rena lyxen för dem att få komma till Sverige och utöva sitt yrke.
Det räcker att man drar en snabel för att kunderna ska vara nöjda. Man behöver inte uppoffra andra kroppsdelar, så som man hade behövt göra i hemlandet.
I Thailand tjänar de ca 30 sek i timmen på att massera plus ev dricks, att göra ett extra handjobb i Thailand ger dem ca 100 sek för besväret.

När de kommer till Sverige tjänar de såklart mycket bättre och klart som fan att de är införstådda med att om de vill tjäna mycket pengar att ta med hem är det "extra" som gäller, det finns säkert något stolpskott som tror de skall gräva guld utan "extra" men det är dem som inte lyssnat tillräckligt på arbetsbeskrivningen, ingen är tvingad att åka till Sverige utan de gör det för chansen att tjäna mer och ofta försöka hitta en svensk gubbe som skall ta hand om dem (finansiera en bättre tillvaro) och flytta till Sverige.

Med det sagt skall man också veta att de flesta som jobbar på salong är redan boende i Sverige och har valt att jobba på salong då de inte vill eller kan jobba på ett vanligt 7-16 jobb.
Det är ganska vanligt att de redan bor med en gubbe här men ändå säljer sig på salongerna för att få pengar till fester, lyx och spel.
Det är tjejer och kvinnor som redan är försörjda av en gubbe som är så naiv att han inte fattar vad som försigår på salongerna i Sverige utan tror att tjejen endast utför seriös massage.

Enligt egna empiriska efterforskningar skulle jag säga att det är nog 50/50 med tillresta arbetare som jobbar i salongerna och fast boende i Sverige med gubbe och familj.

Så tjafset med människohandel, tvång och utnyttjande kan ni lägga ner direkt! Det kan säkert förekomma i något enstaka fall men 99% av kvinnorna som säljer extra gör det för att de själva vill tjäna sina pengar på det sättet.

På salong i Stockholm kommer frågan i 90% av gångerna även om man själv inte har "hissat flaggan".

DC har varit naiv och oförsiktig när han lämnat alltför många spår efter sig.

Betala med kontanter som du haft i plånboken minst en vecka, walk in (boka ej med ditt eget nummer) och använd alias.
Ev bevis tas med och kastas långt från salongen, blir du påhoppad av blå neka i sten till allt utom vanlig massage.
Citera
2025-01-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Så funkar det inte. Ingen letar efter honom utomlands. Det enda den internationella efterlysningen innebär är det jag skrev. Fastnar han i en fartkontroll eller grips för något brott begånget där han är, kommer de se att han är efterlyst i Sverige. Om detta sker kommer det genereras arbete men inte annars.

Ingen lär f ö leta efter honom i Sverige heller.

Sverige har klagat på auktoritära stater som efterlyser människor för brott som vi tycker inte är brott och att det belastar Interpols arbete. Naturligtvis är ett enskilt ärende en flugskit men så kan man inte resonera. När vi efterlyser dansdomaren för detta strunt gör vi likadant och är med och belastar andra staters rättsväsende på samma vis.

Efterlysningens syfte är ett gripande, det leder till arbete internationellt.
Citera
2025-01-04, 11:16
Medlem
Med facit i hand har han ställt till det ordentligt.

Han hade förmodligen klarat sig med en rejäl bot samt ingen uthängning om han samarbetade med polisen.
Då hade man dessutom "trott" på honom kring att det är ett missbruk.

Nu ser han istället ut som en fegis som inte kan stå för det han gjort.
Man undrar vad familjen tycker om helvetet han utsätter dem för nu...
Citera
2025-01-04, 11:17
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
En brottsling var det.

Den misstänkte sexbrottslingen Patrick Sommerlath gömde sig på Drottningholm, varför skulle inte Dermot också checka in på Drottningholm?

Jag tror definitivt att Dermot finns på Drottningholm.
Citera
2025-01-04, 11:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Då kan ju de fortsätta med de i hemlandet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in