Citat:
Ursprungligen postat av
Charlie-White
Dom som har jobb man inte kan jobba hemifrån med då? Som måste gå upp tidigare och åka till arbetsplatsen?
Som alltså förlorar t.ex 2 timmar i resväg varje dag som inte är betald?
Har en vän som jobbar hemifrån. Han jobbar väll aktivt 2 timmar om dagen, resten av tiden spelar han datorspel.
Han får alltså betalt för att sitta och spela under arbetstid medan andra vänner står och sliter på byggen.
Byt jobb säger ni, men nån måste endå vara på den arbetsplatsen.
Nej, obligatorisk närvaro på alla jobb är mina 10 cent.
Hur kan din vän spela datorspel på arbetstid? Har han inget jobba att sköta?
Vad blir nyttan för dig om din vän sitter på kontoret 8 timmar om dagen?
Hybridarbete funkar givetvis inte för alla, men det är en jävla win win för både arbetsgivare och löntagare.
1. Den som arbetar hemma behöver inte skräpa sig i rusningstrafiken och gör därmed vardagen lättare för sin medmänniskor i trafiken.
2. Den som arbetar hemma äger sin arbetstid, vilket är det viktigaste som finns i arbetslivet. Man fördelar ut arbetstiden som man behagar under dygnet, förutom schemalagda möten mm då. Detta faktum, mina damer och herrar, att äga sin arbetstid, är den enda vägen till ett sunt arbetsliv. Det krävs såklart att du inte är en jävla idiot till slufurgus, utan en ambitiös och duktig person som alltid levererar i tid.
3. Den som arbetar hemma slipper störas av kollegor som undrar om man inte vill fika stupa i ett. Den som arbetar hemma blir därmed effektivare och kan zona in på sin uppgift mycket lättare och därmed utföra den snabbare.
Själv arbetar jag 45-55 hemma och på kontoret. Är jag förbannad eller har asmycket att göra så jobbar jag hemifrån. Torsdagar eller fredagar försöker jag ofta dra in till kontoret för att få med kollegor på långlunch eller AW.
Att ha möjligheten till att jobba hybrid har underlättat mitt privatliv något enormt. Det finns bara fördelar - för mig och för företaget.