Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Du skriver att hon ”kan vara en empatistörd personlighet”. Det håller jag inte med om, jag har sett henne visa empati många gånger. Men du förstår väl att hon inte mår bra? Man behöver inte vara psykolog för att förstå att en arbetslös person som mist vårdnaden om sina barn, blivit vräkt och hemlös och saknar socialt nätverk mår dåligt? Dessutom missbrukar hon alkohol. Hon behöver hjälp och vård.
Du däremot verkar vara empatistörd på riktigt.
Klart hon visar empati, men bara när det passar henne och hon vill att folk ska tycka synd om henne. Hon visar på ett ganska kalkylerande sätt hur hon skulle "ta lägenheten" från Hasan, vilket kräver ganska mycket tankeverksamhet egentligen, hon är inte så dum som många tror. Hon antastade även en tjej som öppnade sitt hem för henne innan hon fick sina pengar,. Det visar ju bara att hon kallt räknar med att kunna göra vad som helst UTAN att behöva ta konsekvenserna för sitt beteende. Mår hon dåligt? Ja, det gör hon nog, men mår hon så dåligt som hon vill få det att framstå? Skulle inte tro det. Hon började dessutom sitt etylmissbruk INNAN hon blev av med lägenheten. Jag vill dra mig till minnes att Pia började dricka mer frekvent första gången KF höll på att ta lägenheten för henne. Anledningen till att hon förlorade barnen var för att hon brister kraftigt i sitt föräldraskap och inte skämdes det minsta för att visa det för alla som ville bevittna spektaklet. Skulle även våga påstå att Pias "dåliga mående" började långt innan hon ens fick barn, men lyckades maskera det till den grad att hon hittade någon som tog henne till Sverige och få barn med.
Behöver hon hjälp? Ja, det gör hon nog, men den hjälpen som finns tillgänglig för henne tar hon inte emot.
Dessutom, OM du har så ont av vad folk skriver om henne, varför läser du ens då?