2025-01-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inget skriker stormakt så mycket som ett badkar svetsat på en motorcykel. @mertext
Inget skriker så mycket ekonomisk stormakt som 300% hypoteksränta och 21% styrränta @mertext
Citera
2025-01-02, 21:28
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ytterligare en okunnig. Vi har tagit det där om Donbas och minskavtalet samt att NATO ses som ett hot i Ukraina. Detsamma gör USA nära deras gräns då en annan stormakt kommer för nära och det såg vi under Kubakrisen. Tro du på sagorna du lärt dig.
Du är korkad, hur långt är det mellan ryskt och amerikanskt territorium?
Kennedy blev varse efter kubakrisen att Ryssland hade inte skit att komma med, långt ifrån materialet USA förfogade över. Ryssland är lögnernas moder, det har alla normalbegåvade fattat, tydligen har du inte det som krävs…….
Citera
2025-01-02, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
597 032 döda och skadade för det gågna året 2024 och då endast vid direkta kontaktlinjen, det vill säga exklusive döda och skadade utav långdistansvapen. Gnäll inte, ni ville detta!

Och ytterligare en halv miljon dödade ukrainare skulle motivera Ukraina att återuppta transitionen av rysk olja och gas?

Gör du dig inte väldigt efterbliven nu?
Senast redigerad av Specsavers65 2025-01-02 kl. 22:06.
Citera
2025-01-02, 21:32
Medlem
Silfverryggs avatar
Nya förhållningsregler från neo-stalinisten puttefnask.
Rysslands president Vladimir Putin undertecknade en lag om registrering av ryssar som lämnar landet. Detta rapporteras av Moscow Times. Registrering är en av de åtgärder som ingår i Rysslands strategi mot "extremister". Registret omfattar både deltagare i "extremistorganisationer" och personer som till exempel åker för att studera i "ovänliga" länder. Informationen blir tydlig på Putins order.
[...]
En definition av russofobi har lagts till. Det betyder per definition en "ovänlig, partisk eller fientlig" inställning till ryssar, det ryska språket eller den ryska kulturen. Det påstås att extremistorganisationer försöker främja utländska staters geopolitiska intressen. Enligt dokumentet är Ukraina en av källorna till "extremisthot". I dokumentet hävdas att Ukraina använder "ovänliga länder" för att föra ett hybridkrig mot Ryssland och sprida "russofobiskt tänkande".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e1564df6-d4a0-42c0-99de-b91510a46d10

Och ryssen ska nog inte yttra sig om hybridkrigsföring.
Och mitt numera standardsvar till alla ryssvänner och deras inlägg finns i min signatur.
Citera
2025-01-02, 21:33
Medlem
Citat:
597 032 döda och skadade för det gågna året 2024 och då endast vid direkta kontaktlinjen, det vill säga exklusive döda och skadade utav långdistansvapen. Gnäll inte, ni ville detta!

Medans Moskvas borgmästare avslöjade över 600 000 orcher svårt skadade och handikappade så räkna på det du hur många döda orcher det lär vara som ligger i Ukraina.
Citera
2025-01-02, 21:36
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men det finns väl ryska försäkringsbolag????

Nuu är det dags för putin att dra hem alla militärer o låta dom jobba med oljesanering.

kan det inte bli en bra brasa i krimsundet om några ryssar röker på?

Alla de stora försäkringsbolagen finns inom G7 länderna.
De är grunden för cost cap.
Länder och hamnar tar inte emot skepp som inte är försäkrade hos de stora försäkringsbolagen.
Citera
2025-01-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Nya förhållningsregler från neo-stalinisten puttefnask.
Rysslands president Vladimir Putin undertecknade en lag om registrering av ryssar som lämnar landet. Detta rapporteras av Moscow Times. Registrering är en av de åtgärder som ingår i Rysslands strategi mot "extremister". Registret omfattar både deltagare i "extremistorganisationer" och personer som till exempel åker för att studera i "ovänliga" länder. Informationen blir tydlig på Putins order.
[...]
En definition av russofobi har lagts till. Det betyder per definition en "ovänlig, partisk eller fientlig" inställning till ryssar, det ryska språket eller den ryska kulturen. Det påstås att extremistorganisationer försöker främja utländska staters geopolitiska intressen. Enligt dokumentet är Ukraina en av källorna till "extremisthot". I dokumentet hävdas att Ukraina använder "ovänliga länder" för att föra ett hybridkrig mot Ryssland och sprida "russofobiskt tänkande".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e1564df6-d4a0-42c0-99de-b91510a46d10

Och ryssen ska nog inte yttra sig om hybridkrigsföring.
Och mitt numera standardsvar till alla ryssvänner och deras inlägg finns i min signatur.
Putins politik har redan checkat alla kriterier för att betraktas att vara en fasciststat.

Den här typen av lagstadgande förstärker fascistdefinitionen.

Visst var det väl Mertext som i sin önskan om återgång till sovjetkommunism med enfas hävdade att ”Ryssland är inte fascistiskt”?
Citera
2025-01-02, 21:48
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Bara ta detta exempel på vad de bygger ihop utav stulna tvättmaskiner och fartkameror.

https://www.bitchute.com/video/gUpR0TUfZad8
Klickar aldrig på era länkar men det ryzzka badkaret samt era elsparkcyklar och golfbilar får jag fram med google
Citera
2025-01-02, 21:53
Medlem
Citat:
Bara ta detta exempel på vad de bygger ihop utav stulna tvättmaskiner och fartkameror.

https://www.bitchute.com/video/gUpR0TUfZad8
Nu är det ju så att bitchute är en känd högerextremistisk och nazistisk site vars uppgifter i stora delar är påhittande/extremtvinklade. Varför länkar du till en sådan fascistsite?
Citera
2025-01-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
fast det enda du gör i den här tråden är ju att ljuga, vinkla och desinformera.

Du är otroligt patetisk och saknar helt empati, du valde någon gång i ditt liv väg, stängde dig för att sovjet/ryssland kan göra fel och är nu vilse. Du kommer må bättre när du lämnat tråden

Hur går det med ryssarna som var fast och omringade i syrien, har någon hört något om dem?

Så en fråga till, finns det siffror på hur många som finns kvar i donetsk och andra områden som ryssen aktivt började kriga i 2014? hur mycket i procent har befolkningen minskat, om det finns sådana siffror?
Nej, det är mina menigsmotståndare som ljuger friskt här. Det är den enda anledningen jag är här för några måste stå emot dom. Jag är inte ensam i tråden för det finns några tappra själar kvar, sen har hela världen utanför väst som fattar vad detta går ut på. Även i USA ser det annorlunda ut och många är trött på tramset i Ukraina, NATO och världsherravälde. Som vanlig är vi i Europa alltid efter.

Min empati är det inget fel på därimot är er ensidig och det ser vi ofta vad det gäller Gaza och folket där. Alla länder gör fel då och då. Även Ukraina som istället för att slåss med rysktalande och Ryssland borde ha sammarbetat och tagit hand om sin sovjetindustri som nu har ruttnat bort. Ukraina hade kunnat bli ett mycket rikt land i Europa men kastade bort allt för råskinnen, oligarkerna och dess NATO-sjuka.

Exakt, alla med annan åsikt och ert perspektiv ska lämna tråden. Det är det som kallas yttrande och åsiktsfrihet, demokrati och västs värdegrund för tillfället.

Varför inte hoppa in i trådarna för Syrien så får du veta mer?

Nej, jag har inga färska siffror på det men många flyttade till Ryssland för Kievregimens soldater sköt så mycket granater på dom. Varför inte söka själv så kanske du lär dig något.
Citera
2025-01-02, 21:57
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Fria???? Vad i helvete gör ni då i Ukraina???? Satan vad du LJUGER. Om landet är fritt så kan de själv avgöra sin egen politik utan inblandning av rySSland.

Notera att klappträt inte vill kännas vid Primakovs doktrin.
Det är orsaken till att länder söker sig till Nato.
Citera
2025-01-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det är mina menigsmotståndare som ljuger friskt här. Det är den enda anledningen jag är här för några måste stå emot dom. Jag är inte ensam i tråden för det finns några tappra själar kvar, sen har hela världen utanför väst som fattar vad detta går ut på. Även i USA ser det annorlunda ut och många är trött på tramset i Ukraina, NATO och världsherravälde. Som vanlig är vi i Europa alltid efter.

Min empati är det inget fel på därimot är er ensidig och det ser vi ofta vad det gäller Gaza och folket där. Alla länder gör fel då och då. Även Ukraina som istället för att slåss med rysktalande och Ryssland borde ha sammarbetat och tagit hand om sin sovjetindustri som nu har ruttnat bort. Ukraina hade kunnat bli ett mycket rikt land i Europa men kastade bort allt för råskinnen, oligarkerna och dess NATO-sjuka.

Exakt, alla med annan åsikt och ert perspektiv ska lämna tråden. Det är det som kallas yttrande och åsiktsfrihet, demokrati och västs värdegrund för tillfället.

Varför inte hoppa in i trådarna för Syrien så får du veta mer?

Nej, jag har inga färska siffror på det men många flyttade till Ryssland för Kievregimens soldater sköt så mycket granater på dom. Varför inte söka själv så kanske du lär dig något.

Att medvetet fara med osanningar och ljuga som du gör är INTE yttrandefrihet. Det det ni ryssar inte fattar. Det är ohederligt, olagligt och äckligt att hitta på egna sanningar som du gör. Beträffande Syrien. Fantastiskt vad det hittas spår av ryska kemiska vapen och tortyrmetoder nu när de försvunnit från Syrien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in