2025-01-02, 18:12
  #10501
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
När skedde det här påstådda dödshoten mot Jocke och hans familj?

På vilket sätt?

innan skyddet det hände ju en del saker då, men allt de fick ju polisen ta hand om.
Vi får se vad som händer kring detta i framtiden.
Citera
2025-01-02, 18:18
  #10502
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
innan skyddet det hände ju en del saker då, men allt de fick ju polisen ta hand om.
Vi får se vad som händer kring detta i framtiden.

Ok, du vet alltså inte.
Citera
2025-01-02, 18:22
  #10503
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ok, du vet alltså inte.

Jag kör en Goldie helt enkelt, du får väl ta del av det Jocke sa den dagen så har du svar på dina frågor.
Citera
2025-01-02, 18:25
  #10504
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag kör en Goldie helt enkelt, du får väl ta del av det Jocke sa den dagen så har du svar på dina frågor.

Vilken dag?
Citera
2025-01-02, 18:37
  #10505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men inga bevis läggs ju upp i tråden om vad Jocke blir anklagad för.
Jag behöver inte läsa på jag litar på det Jocke säger, men tanke på hur hans bror har uttryckt sig så är jag inte förvånad att polisen agerar men tanke på vilka hans bror sa att han beblandade sig med.

Vad är det du vill ha bevis för? Om du, Joakim eller era andra kompisar sitter och påstår att Joakim har polisbeskydd då är det er som bevisbördan ligger på, vi andra kan inte bevisa att något inte existerar.

Att ett enskild hot inte kan bli grov kvinnofridskränkning hittar du bevis på i den lagen, där står det väldigt tydligt vad som krävs för att en sådan dom ska utdelas. Men du litar väl som vanligt mer på den store Joakim Lundell än svensk lagstiftning?

Att Joakim, Jonna, Lisen, Anjo, Angelica och book vittnat om Julias bristfälliga föräldraskap finns det självklart också bevis på, eftersom det ligger uppe på internet till allmän beskådan. Hade de inte gått ut med den informationen hade ingen vetat om det, det ligger bara på dom och ingen annan.

Så vad är det som jag påstått som det inte finns några bevis för?





__________
Citera
2025-01-02, 19:05
  #10506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag menade bevis över lag i denna tråd.
Men jag tänker inte ge er några bevis i dagsläget då det är utredningar som pågår.

Vi får väl se vad som händer kring Julia, jag vet bara att det finns flera anmälningar om detta.

Jag är säker på att socialtjänsten & förvaltningsrätten kommer ta ett bra beslut i detta, där får man bara lita på dom.

Huruvida det finns eller funnits ett polisskydd är ingenting som man behöver vänta på några utredningar för att bevisa. Beslutet ska finnas skriftligt så det hade bara varit att lägga upp om man hade haft ett sådant.

Spelar heller egentligen ingen roll vad utredningar skulle säga senare, problemet är att man pratar om ett hot som att det skulle vara grov kvinnofridskränkning, vilket det omöjligt kan vara enligt svensk lagstiftning. Grov kvinnofridskränkning utdöms om man ska förklara det så enkelt som möjligt vid mord, dråp eller upprepade fall av straffbar misshandel.

Lita på socialtjänsten är precis vad jag gör och socialtjänsten har beslutat att ansöka om LVU, ett beslut som inte tas lättvindigt. I ansökan kan man också läsa att det inte främst gäller samarbetssvårigheter mellan förälder utan att båda brister i sina förmågor. Därför tycker jag att det är väldigt konstigt att personer som tidigare vittnat om den här förälderns bristfälliga föräldraskap plötsligt ska vittna om motsatsen, det skulle jag säga gör deras vittnesmål väldigt opålitliga och jag hoppas att förvaltningsrätten blir varse om hur dessa personer tidigare uttalat sig. Man slänger inte ur sig sådana vittnesmål, uppmanar människor att massanmäla till socialtjänsten, för att sedan sitta i rätten och vittna om motsatsen, det är helt befängt.





__________
Citera
2025-01-02, 19:47
  #10507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har sagt mitt ang detta, vi kommer ingenstans.

Säger samma sak om kvinnofridskränkningen, har redan svarat på det.

Ang LVU så får man bara lita på att det blir bra för barnet det är det ända som är viktigt nu och där får vi lita på att myndigheter tar reda på all fakta och gör en bra bedömning.

Jag har förstått att du inte kan svara på någonting jag skriver, då kan det kanske vara dags att överhuvudtaget sluta svara? Speciellt om du sitter och påstår att vi inte kommer någonstans. Men det är förstått nu, du litar mer på Joakim än svensk lagstiftning.

Och en bra bedömning kan självklart inte göras på opålitliga vittnen som tidigare uttalat sig mycket negativt om någons föräldraförmåga. Speciellt ifrån personer som knappt träffat barnet sedan dess och överhuvudtaget inte varit involverade i barnets vardag.
Där har vi också ytterligare ett fall där du och Joakim påstår saker som inte stämmer, han blir inte kallad som vittne av förvaltningsrätten, han blir kallad som vittne för att Julia har bett om det och det är inget som helst krav på att han behöver delta. Återigen något ni vetat om ni läst på om saken.




__________
Citera
2025-01-02, 20:14
  #10508
Medlem
Joakim "jag ska inte uttala mig mer" är igång igen på story, den här gången för att uppmana människor att anmäla streaming av nätcasino till ekobrottsmyndigheten. Hade helt backat honom i den frågan, problemet blir när hans högra hand och ekonomisk ansvariga i flera av hans bolag själv fixar samarbeten med casinos till kreatörer, tar procent på dealen och betalning i crypto. Han kanske ska passa på och anmäla Danjal till eko när han ändå är igång?




__________
Citera
2025-01-02, 20:47
  #10509
Medlem
Verkar som att Jockes hjärna klappar ihop totalt nu, se senaste instastoryn.
Citera
2025-01-02, 21:01
  #10510
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Och här är Jockis nya stories:
https://ibb.co/s1QfF1J
https://ibb.co/VCJ2PPs

Kredd till "Banal" här på Flashback!

Ska alla anmäla Cluee News / Danjals ekobrott nu? Är inte Jockiboi och Danjal vänner längre?
Får man bedriva Casinodeals från Dubai? Danjal lär INTE vara glad på Jockibois uppmaning att "alla ska göra rätt för sig"
__________________
Senast redigerad av kanblikul 2025-01-02 kl. 21:05.
Citera
2025-01-02, 21:20
  #10511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Kredd till "Banal" här på Flashback!

Ska alla anmäla Cluee News / Danjals ekobrott nu? Är inte Jockiboi och Danjal vänner längre?
Får man bedriva Casinodeals från Dubai? Danjal lär INTE vara glad på Jockibois uppmaning att "alla ska göra rätt för sig"

Danjal har inget med det att göra? Satte inte han ihop två st företag bara? Sen tog han betalt för det?

Men Joke är pinsam också..
Vad jag vet är det inte olagligt att spela på dessa sidor så länge du skattar och redovisar detta om du gör uttag vinster..
Citera
2025-01-02, 21:28
  #10512
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Danjal har inget med det att göra? Satte inte han ihop två st företag bara? Sen tog han betalt för det?

Men Joke är pinsam också..
Vad jag vet är det inte olagligt att spela på dessa sidor så länge du skattar och redovisar detta om du gör uttag vinster..

Jockiboi beskriver ClueeNews / Danjals brott som "Grovt främjande av olagligt spel", har inget med skatt av göra. Cluee har sagt att han skattat för sina casinopengar men utmana Danjal att bevisa det samma. Sen om det är populärt att bedriva den verksamheten av SkejkCasino(Danjal) i Dubai är nog problematiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in