Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Finns fler som pratar om revolution och att ta till våld för att ändra samhället , PM är en av dem .
PMs tillstånd verkar ha förvärrats. Jag kommer ihåg när hon talade med Palm om att flera i desinformantgruppen var ett sänke man behövde ta avstånd ifrån, exempelvis pga att de använder våld mot barn och inom familjen. Palm sa då att om de skulle börja sortera bort människor som har någon sorts problematiskt bagage så skulle det inte bli någon kvar för kampen. PM sa då att de tycker olika. De senaste dagarna har jag hört en mkt förlåtande och ursäktande PM när hon vistats i lives med män som både ursäktar, försvarar och förespråkar barnmisshandel, och i vissa fall även misshandel av sin kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är bara en tidsfråga innan det kommer att ske ett allvarligt terrorbrott riktat direkt mot socialtjänsten. Som bekant går det inte att massdeportera personer som kommit hit och blivit svenska medborgare.
Så när jag skriver att de som säger att det behövs massdeportation har rätt, så är det underförstått att de juridiska förändringar som behöver göras också ska genomföras.
Citat:
Händelsen i Melleruds kommun, där en socialsekreterare attackerades, är ett tydligt exempel på detta, och risken är stor att liknande incidenter blir vanligare och allvarligare.
Hot och våld mot socialsekreterare är vardag, gissa vilka
tre specifika grupper som står bakom hot och våld mot socialsekreterare.
Citat:
Jag har svårt att förstå varför någon väljer att arbeta som socialsekreterare idag, särskilt när deras agerande tyvärr ofta upplevs som provocerande för klienterna. Socialtjänstens tjänstemän får den arbetsmiljö de själva förtjänat genom hur de röstat genom åren, men också genom sitt ofta ruttna uppträdande och attityd gentemot sina klienter.
Jag ska hjälpa dig att tänka lite större när det gäller en arbetsvardag med
hot och våld. Tror du socialtjänstens barn- och familjhandläggare är unika i sin utsatthet? Nej. Handläggare av försörjningsstöd kan tom ha det ännu jävligare. Här kommer yrkesutövare som har det lika eller ännu värre än socialsekreterare:
vårdpersonal, poliser, räddningsarbetare, skolpersonal, väktare och ordningsvakter, personal inom kollektivtrafik, butiksanställda/reklamationspersonal, till och med bibliotikarier har blivit en utsatt grupp. Gissa vilka
tre specifika grupper som är överrepresenterade när det gäller att hota och använda våld mot de kursiva yrkesgrupperna.
Det är nu du ska begripa att hot och våld mot socialsekreterare inte grundas i att felen ligger hos arbetsgruppen, eller vill du hävda att samtliga medarbetare i de nämna yrkesgrupperna behöver se över sitt bemötande mot just
tre specifika grupper som står bakom de hot och våld som riktas mot nämnda yrkesgrupper. Det är ett medialt misstag att fokusera enbart på LVU-desinformatörerna. Media behöver lyfta grundproblematiken bakom alla de svenska hot-och-våldsutsatta-yrkesgrupper, det vill säga faktumet att de alla drabbas av exakt samma
tre grupper som attackerar socialtjänsten.
Som det är nu ligger ditt och alla andra nötters fulla fokus på att socialtjänstens handläggare inom barn och familj måste göra något fel på grund av att de utsätts för hot, våld och en synnerligen högljudd grupp av missnöjda. Detta ger fel bild av verkligheten då det är långt fler yrken som drabbas av exakt samma dysfunktionella grupper.
I skrivande stund sågar Palm flera myndigheter och kommunalpolitiker med uttalandet
de är alla en sekt och socialtjänstens enda uppgift är att skada människor. Palm säger även att socialtjänsten gör allt för att slippa betala ut bistånd.