2025-01-01, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag tror att det var medvetet val av namn just för att få F ur balans , F tror ju att det kryllar av folk från socialtjänst bland kommentarer i hennes lives därifrån är steget inte långt att denne Anthony är någon kring barnens pappa . F godtar bara åsikter som är de samma som hennes så länge hon själv inte letar upp bevis på annat , angående könsstympning har hon backat lite och tids nog kanske hon begriper det med kontroll på flygplatser , snart kommer hon kanske googla barnäktenskap och i vilka regioner det förekommer

Häromdagen när hon satt på en live med ett gäng utomeuropéer, och medömkande PM, som förklarade att misshandel av barn är den primära uppfostringsmetoden i deras hemländer och att de i olika grad både försvarade det och ansåg att det var rimligt att utöva på barn även i Sverige, så lät det som Palm, med lite välvillig tolkning, var bekymrad över det hon hörde. Jag är nyfiken när, om, Palm kommer inse att den här sortens gäng inte gynnar hennes "kamp", tvärtom.
2025-01-01, 15:34
Medlem
Inanna-1921s avatar
Är det någon som vet vad beefen mellan YB och LL kommer ifrån?
Det verkar som att YB anklagar LL för att ha varit den som gjort att YBs bror fått en husrannsakan/polisbesök för att hon tipsat om att YB skulle befinna sig i Sverige.
Utöver det säger hon att LL & Co är några slags informatörer som jobbar för myndigheterna.
Hur fasen gick detta till?
2025-01-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Häromdagen när hon satt på en live med ett gäng utomeuropéer, och medömkande PM, som förklarade att misshandel av barn är den primära uppfostringsmetoden i deras hemländer och att de i olika grad både försvarade det och ansåg att det var rimligt att utöva på barn även i Sverige, så lät det som Palm, med lite välvillig tolkning, var bekymrad över det hon hörde. Jag är nyfiken när, om, Palm kommer inse att den här sortens gäng inte gynnar hennes "kamp", tvärtom.
Tror att hon är väl medveten om att somliga kring henne inte är något som gynnar henne men att hon är mer eller mindre tvingad att tolerera dem eftersom det annars blir en mycket liten krets av "folket" som är aktiva, hörs och syns
2025-01-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Är det någon som vet vad beefen mellan YB och LL kommer ifrån?
Det verkar som att YB anklagar LL för att ha varit den som gjort att YBs bror fått en husrannsakan/polisbesök för att hon tipsat om att YB skulle befinna sig i Sverige.
Utöver det säger hon att LL & Co är några slags informatörer som jobbar för myndigheterna.
Hur fasen gick detta till?
Föreningen som LL nu är verksamhetschef har vad det verkar som haft samarbete med myndigheter gällande ungdomsverksamhet säger ordföranden , där är nog en bit . Kan nog vara så att YB fått en del kritik av andra för att hon sysslat med återhämtning på turistorter i Turkiet i 1,5 år
2025-01-01, 16:13
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Föreningen som LL nu är verksamhetschef har vad det verkar som haft samarbete med myndigheter gällande ungdomsverksamhet säger ordföranden , där är nog en bit . Kan nog vara så att YB fått en del kritik av andra för att hon sysslat med återhämtning på turistorter i Turkiet i 1,5 år
Fattar fortfarande inte vad det har med YB att göra men hon verkar ju ha lite utmaningar med sin verklighet och säger att det är en massa folk i Sverige som vill mörda henne. Ja det ser ju hyfsat märkligt ut när hon glider runt i Turkiet och "kämpar" men LL verkar rätt harmlös ändå så varför skulle hon tipsa polisen, tydligen ska även han den fd centerpartisten vara med i detta gäng av informatörer enligt YB och foliehattarna verkar också tro det eftersom han säger emot när de kommer med sina teorier samt säger att de är sända av Wallenberg eller nåt sånt.
2025-01-01, 16:20
Medlem
Citat:
Fattar fortfarande inte vad det har med YB att göra men hon verkar ju ha lite utmaningar med sin verklighet och säger att det är en massa folk i Sverige som vill mörda henne. Ja det ser ju hyfsat märkligt ut när hon glider runt i Turkiet och "kämpar" men LL verkar rätt harmlös ändå så varför skulle hon tipsa polisen, tydligen ska även han den fd centerpartisten vara med i detta gäng av informatörer enligt YB och foliehattarna verkar också tro det eftersom han säger emot när de kommer med sina teorier samt säger att de är sända av Wallenberg eller nåt sånt.
LL var hemma hos fd centerpartisten när polisen tog sonen om det var han som var nye pojkvännen där LL tyckte soc kunde lämna sonen eller om det fanns pojkvän där också är lite oklart .

Dessa personer blir osams hela tiden för att någon inte håller med eller säger ifrån , kan ju räcka med att LL ifrågasatt varför Y ägnar tid åt att dansa runt i Turkiet istället för att vara i Sverige och ha umgänge med sina barn . Y är ju kvar där för att undvika de rättsprocesser som väntar i Sverige , hon lär komma hem när preskription träder i kraft

LL har sagt att polisen bedömt henne som farlig om det ligger något i det eller om det är hennes tolkning vet ingen utomstående
Senast redigerad av adina 2025-01-01 kl. 16:26.
2025-01-01, 16:47
Avslutad
Citat:
Tror att hon är väl medveten om att somliga kring henne inte är något som gynnar henne men att hon är mer eller mindre tvingad att tolerera dem eftersom det annars blir en mycket liten krets av "folket" som är aktiva, hörs och syns

Ja men det jag menar är att förståelsen är så grund att den inte kan betraktas som förståelse. Jag funderar över om hennes avstånd mot barn-agans olika former är mer ideologisk och symbolisk snarare än att den grundar sig på hennes faktiska förståelse för dess konsekvenser. För om hon hade förstått det så hade hon nog hållit dessa människor ifrån sig, då hon hade förstått att hon faktiskt är starkare och mer trovärdig som ensam än i det sällskapet.

Det som får mig att fundera i dessa banor är att hon å ena sidan säger att hon tar avstånd från föräldrar som slår sina barn, men å andra sidan anser hon att omplacering bara ska vara aktuellt om det finns uppenbar risk för barnets liv, och där hon menar att fysisk misshandel kan räknas. När det gäller våld, exempelvis de två formerna fysiskt/psykiskt, så finns det studier som visar att den psykiska misshandeln kan orsaka mer skada än den fysiska, och det gäller både vuxna och barn.

Palm kan ge intryck av att vara rätt skärp men sedan häver hon ur sig det mest verklighetsfrånvända, vilket i sig har ett signalvärde, så jag tror helt enkelt inte att Palm faktiskt begriper hur och varför dessa människor kostar mer än de smakar för hennes kamp.
2025-01-01, 17:38
Medlem
Citat:
Skit också att jag missade det haha!
Efter debaclet med delgivningen för paketen som inte skrevs under av socialnämndens ordförande sa hon att hon skulle samla kraft och sen jävlar skulle vi få se!
Nu pratar hon om att 2025 kommer att bli väldigt bra och att hon ska engagera sig i politiken, starta ett pari möjligtvis eftersom det inte finns några bra.
Socsekreterarna ska stå på kö för att hamna i fängelse och hon uppmanade alla att säga upp sig för att på det sättet komma undan straff.
Så ett parti är hennes grand scheme?
Det känns som att en apokalyps närmar sig så vi kan behöva lite underhållning på vägen 😁.

Fan också, då kan jag inte släcka ner mitt TikTokkonto som jag tänkt göra😂. The show must go on helt enkelt.
2025-01-01, 22:09
Medlem
BB har utvecklat sin teori , vi föds från vatten där kommer sjö och handelsrätt in vilket vi fråntas när vi får personnummer
2025-01-01, 23:09
Avslutad
Citat:
BB har utvecklat sin teori , vi föds från vatten där kommer sjö och handelsrätt in vilket vi fråntas när vi får personnummer

Nu snackar GM med en @musikboss17 som menar att det måste till mer hot mot socialarbetare för att "få dem att förstå". Han lägger till "annars får vi sänka Sverige" och refererar till att det idag finns så många människor från krigshärjade länder som fått nog av soc och tar massakern på julmarknaden som exempel på vad som kan hända när "sådana" får nog. GG säger att hon inte tror på sådan metod.

Dessa samtal som återkommer får iaf mig att förstå att de som säger att Sverige behöver massdeportation har rätt.
2025-01-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Nu snackar GM med en @musikboss17 som menar att det måste till mer hot mot socialarbetare för att "få dem att förstå". Han lägger till "annars får vi sänka Sverige" och refererar till att det idag finns så många människor från krigshärjade länder som fått nog av soc och tar massakern på julmarknaden som exempel på vad som kan hända när "sådana" får nog. GG säger att hon inte tror på sådan metod.

Dessa samtal som återkommer får iaf mig att förstå att de som säger att Sverige behöver massdeportation har rätt.
Ja , BB vet uppenbarligen inte vad hans ord kan göra hos någon med svår psykisk sjukdom som fått sina barn omhändertagna och som genom detta även förlorat jobb och bostad och som lever vid sidan av samhället .
Finns fler som pratar om revolution och att ta till våld för att ändra samhället , PM är en av dem .
2025-01-02, 01:52
Medlem
Nån som kan vara vänlig i lägga ut namn på alla förkortningar ni använder när ni diskuterar personer här? Helt omöjligt att sätta sig in som ”ny”! Skulle uppskattas mycket!

Sen undrar jag om någon kan länka eller tipsa om vart jag kan läsa Lejonmammans dokument/domar om omhändertagandet/förhandlingar.
Jag har läst för några månader sen men minns inte vart jag hittade dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in