Citat:
Ursprungligen postat av
CLJA
Troligen för det finns för lite ute om det.
Min identitet är inte röjd.
Snackar inte med J.
Snacksr inte med någon av dom i den kretsen. Bor inte ens i närheten av Norrköping.
Det med Zara ?
Ja vad ska man säga. Finns liksom inget att prata om. Då det inte finns någon info.
Vad är det som det finns för lite ute om?
jag har ingen aning om vad någon Zara handlar om, aldrig skrivit om det och är inte så intresserad av det heller.
Istället är jag intresserad av saker som kommit ut och som ingen verkar våga ifrågasätta.
Bland annat varför man för ett halvår sedan sitter och hänger ut Julia som en riktigt kass morsa och uppmanar sina följare att anmäla henne och pappan till socialen, nu vill vittna till hennes fördel gällande LVU. Förstår du och andra inte hur skevt det är att vittna om att en förälder brister det grövsta i omvårdnaden kring ett barn, för att sedan vilja vittna till motsatsen när socialen väl gör något åt saken?
Jag är också intresserad av varför han fortsätter ge sig på brorsans mycket yngre brud när han själv uttalat sig som att han är livrädd för brorsan och inte ens vågar träffa honom själv, samt att han enligt egen utsago verkar vara medveten om att han på olika sätt utsatt sin tidigare brud för saker. Antingen är brorsan en galen våldsam man eller så är han det inte och om man påstår att han är det, varför skulle han inte vara det mot den här bruden?
Jag tycker att det verkar som att Joakim och co ändrar uppfattning om saker och ting beroende på hur deras relation med personen ser ut i den stunden. Det tycker jag är oärligt och manipulativt. En kvinna är ett offer för en våldsam man oavsett om man tycker illa om henne och oavsett om hon vill stanna hos mannen eller ej. Precis som en förälder inte slutar vara en dålig förälder för att man råkar ha en god relationen med personen för stunden.
Jag ifrågasätter också att man bara köper allting han säger rakt av, som att han har polisbeskydd och att hans brorsa skulle vara aktuell för grov kvinnofridskränkning för ett hot emot den förra bruden. Har man lite förståelse för rättssystemet så tycker jag att det finns stora skäl för att ifrågasätta detta. Det är inte svårt att läsa på om vad som krävs för att någon ska åtalas och dömas för grov kvinnofridskränkning och det är knappast ett hot om att någon ska dö.