2025-01-02, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Alla vill skydda barn ifrån nån som vill sätta på barn. Det råder ingen tvekan, alla är överens men är det inte ett problem att den förkrossande majoriteten av förövarna själva är barn?

Lite gammalt och upprepning men Anna Hedemo satte ju Dumpen på plats efter den där studien Sara försökte gömma sig bakom där 20 % av barnen säger sig blivit utsatta men då är bara 1% pedofili och resten står grabbarna i grundskolan för.
Snacka om att det blev pinsam tystnad i debatten när den faktan kom fram.

Hur ser Dumpen-folket på det och vad ska ni göra åt det? Kan ni ha missat målet med 80 meter?

År 2021 anmäldes 2 000 fall av Utnyttjande av barn för sexuell posering, tio år tidigare var samma siffra 200 fall.

Och då får man inte glömma bort sexuella ofredanden och sexuella trakasserier
Jag har träffat vuxna kvinnor som tagit väldigt illa vid sig av det, tänk då hur barnen drabbas

Problemet är större än vad många tycks tro
Citera
2025-01-02, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Nyss var ju polisen ett hot mot demokratin? Eller är du ny på jobbet? Eller skrev du fel?

Då har du missförstått det jag skrivit
Jag skrev att polisens alltför långtgående befogenheter är ett hot mot demokratin, att polisen har möjlighet att både beslagta föremål och avlyssna personer utan brottsmisstanke som exempel

Jag har hela tiden sagt att polisen behövs för att kunna lagföra dom personer dumpen konfronterar idag med hjälp av en förändrad lagstiftning
Citera
2025-01-02, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Bara för att du ser dumpen som en porrsida så betyder det inte att andra gör det.
Det som möjligtvis kan hända om någon yngre tittar där är att de blir asexuella
Hm... så 14-åring som får videon skiclad till sog blir traumatiserad för livet och förövaren ska, med alla medel, få livet förstört.
14-åring som tittar på samma video på dumpen.se blir på sin höjd asexiell...
Logiskt..
Citera
2025-01-02, 07:10
Avslutad
Hur traumatiserad 14-åringar blir av dickpicks och gäddor blir av att bli uthängda som pedofiler väljer man själv. Man måste inte stanna och prata med någon alls om inte vill.
Antingen säger man lämna mig ifred, jag har inte med saken att göra. Jag har inte gjort nånting. Hejdå och ha en bra dag.

Eller så kan man jogga/motionera förbi som en gråsosse och göra en VPN av sitt sinne genom att inte läsa nånting medan man anlitar jurister för att samla in allt tills rättegång om inte JK skulle ta fallet.

Sara kan hänga ut min stora penis när den sprutar som mest så länge inte Sjoberg runkar till filmen.
Citera
2025-01-02, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag ger dig svar på tal så får vi se om det får stå kvar.

Att dumpen är en kriminell organisation är lika etablerat som att SD är sprunget ur nynazismen.

Att de finns svagsinta personer som luras in i sekter över hela de politiska spectrat är knappast förvånande. Det är dock inget fel att vara dum i huvudet. Sen att du är en av dom största hycklarna jag någonsin stött på, kan mycket väl vara en bieffekt av det ovan nämnda. Men de som på riktigt gör dig till en vedervärdig person är att du mycket väl vet att åsikterna som du uttrycker här hade fått dig diskvalificerad/utesluten från både den "mänskliga rättigheters organisation" du påstår dig tillhöra och det politiska parti du påstår dig tillhöra, men du måste alltså vara så utsvulten på social tillhörighet att du hellre tillhör organisationer som inte hade välkomnat dig om dom visste vad du faktiskt tycker.
Det finns ett annat ord som beskriver sånna typer av organismer men jag antar att vedervärdig får duga i sammanhanget.

Hycklare? Ibland behöver man bryta mot vissa regler för att nå politisk framgång
Det är vad civil olydnad handlar om

Enligt Greenpeace har den civila olydnaden följande fyra grundprinciper:[5]

Inget våld
Ingen skadegörelse
Öppenhet
Ansvarstagande

Allt detta uppfyller dumpen
Precis som arbetarrörelsen strejkade i sin tidiga historia trots att det var olagligt
Det var ett sätt för att skapa politisk förändring

Eller suffragetterna i Storbritannien som fängslades för störande demostrationer

På sin tid så ansåg nog många att deras aktioner var kriminella och oförsvarliga precis som dumpens metoder

Lyckas dumpen få igenom sin lagändring kommer vi kanske se på dumpen på samma sätt i framtiden
Citera
2025-01-02, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hycklare? Ibland behöver man bryta mot vissa regler för att nå politisk framgång

Inget våld
Ingen skadegörelse
Öppenhet
Ansvarstagande

Precis som arbetarrörelsen strejkade i sin tidiga historia trots att det var olagligt
Det var ett sätt för att skapa politisk förändring.

Inget våld:
Visserligen begår de kanske inte själva handlingen direkt, men de bidrar indirekt till dess konsekvenser. Rent tekniskt kan jag ge dig rätt på den punkten. Dock kvarstår det faktum att en av dem öppet har sålt och stolt visat upp föremål med texten "Kill Your Lokal Pedofiler."

Ingen skadegörelse:
De är ansvariga för betydande skadegörelse och förödelse. Därför kan deras agerande inte försvaras eller rättfärdigas i detta sammanhang.

Öppenhet:
Det finns få organisationer som verkar sträva efter att dölja så mycket som de gör. Därför är det svårt att acceptera deras agerande som försvarbart i detta avseende.

Ansvarstagande:
Det framstår som att de ofta undviker ansvar genom att skylla ifrån sig. Inget verkar någonsin vara ansvarig utgivares fel, utan skulden läggs konsekvent på andra aktörer. Därför är ditt resonemang i detta avseende svårt att acceptera.

Om jag ska vara generös kan jag medge att en av fyra punkter i ditt resonemang kan vara hållbart.
Citera
2025-01-02, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Vänsterextremistblaskan ETC, sossen Tomas Bodström, peddosarna själva och deras kramare är de som motsätter sig dumpens verksamhet. Det är ondska det handlar om. Inget annat.
Vad Bodström tycker bortom advokatrollen är det väl ingen som vet, och det angår inte heller någon. ETC och Aschberg med 200 Sekunder reagerar först när någon tjänar pengar. Pedofiler är snarare för Dumpen än emot.
Det är nog tacksamt att vara pedofil (barnvåldtäktsman) och hamna bakom dumpens medieskugga bland många. Beteendet normaliseras. Sexköp som parallell minskar med samma mekanism inte när Paolo Roberto med flera åker fast i offentligt rampljus.
Även om Dumpen nog kan göra att tillsvidare rätt många gromare kanske väljer anonymitet, försiktighet eller andra sätt så är jag övertygad om sajter som Avpixlat, Samnytt, Nordfront, dvs brunhögern, gillar sadistisk förnedring och inte sällan själva är pedofiler. De gillar Hitler helt enkelt, lite light till en början.
Det är oftast politiskt hatiska människor och ser Väst som förfallet och vill skapa ordning och reda genom kaos och digitala skampålar men att få utlopp är främst vad det handlar om.
Varför tråden är en sektliknande sadofascistisk ekokammare får du fråga andra skribenter om eller ansvarig utgivare. Entreprenören Douglas med flera avnjuter och skålar uppenbarligen till andras misär.
Senast redigerad av WaybackMachine 2025-01-02 kl. 09:32.
Citera
2025-01-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Inget våld:
Visserligen begår de kanske inte själva handlingen direkt, men de bidrar indirekt till dess konsekvenser. Rent tekniskt kan jag ge dig rätt på den punkten. Dock kvarstår det faktum att en av dem öppet har sålt och stolt visat upp föremål med texten "Kill Your Lokal Pedofiler."

Ingen skadegörelse:
De är ansvariga för betydande skadegörelse och förödelse. Därför kan deras agerande inte försvaras eller rättfärdigas i detta sammanhang.

Öppenhet:
Det finns få organisationer som verkar sträva efter att dölja så mycket som de gör. Därför är det svårt att acceptera deras agerande som försvarbart i detta avseende.

Ansvarstagande:
Det framstår som att de ofta undviker ansvar genom att skylla ifrån sig. Inget verkar någonsin vara ansvarig utgivares fel, utan skulden läggs konsekvent på andra aktörer. Därför är ditt resonemang i detta avseende svårt att acceptera.

Om jag ska vara generös kan jag medge att en av fyra punkter i ditt resonemang kan vara hållbart.

Trycket gjordes för att väcka uppmärksamhet och det lyckades

Dumpen har inte ägnat sig åt någon skadegörelse, att sedan människor på eget bevåg tar till skadegörelse är något som dumpen tar avstånd ifrån

Dumpen är så öppna som dom kan, Christoffer röstlund har tillomed berömt dom för deras transparens

Skylla ifrån sig? För att dom ger svar på tal mot dom anklagelser dom får menar du?
Senast redigerad av Bertil87 2025-01-02 kl. 10:19.
Citera
2025-01-02, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Ondskan personifierad. Så vår nation kan läkas och återhämta sig igen efter denna fars som pågått flera år nu.
Man misstänker att juryn om förtal sattes sent för att f.d. skinnhuvuden med bomberjacka men numera med hitlerlugg och kostym inom SD ska hinna glädjas/hetsa upp sig åt freakshowen så länge som möjligt utan att det skulle bli uppenbart.

"Pedofiler" och kriminella blattar som hängs ut blir inte mindre brottsbenägna. Varken Avpixlat/Samnytt eller Dumpen räddar enligt självständigt tänkande kriminologer inte barn/minderåriga.
Tvärtom på flera sätt men populism är opium för en del med gruppmentalitet utan kritiskt tänkande där hat, bitterhet och skadeglädje löpt amok.

Både vänster, högerpublicister, islamister och andra tycker att det är smidigt att gömma sig bakom utgivningsbevis, meddelarskydd och ytlig godhet som de ironiskt kallar samhällsnytta.
Kolla Nordfront där de har satt en vattenmelon i en afrikansk mans mun och skrattar. Ungefär samma...
Citera
2025-01-02, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaybackMachine
Man misstänker att juryn om förtal sattes sent för att f.d. skinnhuvuden med bomberjacka men numera med hitlerlugg och kostym inom SD ska hinna glädjas/hetsa upp sig åt freakshowen så länge som möjligt utan att det skulle bli uppenbart.

"Pedofiler" och kriminella blattar som hängs ut blir inte mindre brottsbenägna. Varken Avpixlat/Samnytt eller Dumpen räddar enligt självständigt tänkande kriminologer inte barn/minderåriga.
Tvärtom på flera sätt men populism är opium för en del med gruppmentalitet utan kritiskt tänkande där hat, bitterhet och skadeglädje löpt amok.

Både vänster, högerpublicister, islamister och andra tycker att det är smidigt att gömma sig bakom utgivningsbevis, meddelarskydd och ytlig godhet som de ironiskt kallar samhällsnytta.
Kolla Nordfront där de har satt en vattenmelon i en afrikansk mans mun och skrattar. Ungefär samma...

Ja att personligheter som återfinns långt ut till högerkanten har hittat hem till dumpenkoncernen är känt sedan länge. Det som är rätt uppseendeväckande är att de på något sätt lyckas samsas med skinkryttarna som också på något skevt sätt känt sig hemma inom dumpenkoncernen.

Jag tror det mycket handlar om personer som saknar tillhörighet och mening i samhället som får någon slags gemenskap inom Dumpen AB. Där de även kan få utlopp för sina störda ondskefulla läggningar på ett legitimt sätt. När det är dags för styrelsen att bidra till samhället med muttersorteringen kommer det antagligen bli enorma motsättningar och hat gentemot varandra inom koncernen.
Citera
2025-01-02, 12:31
Avslutad
Det är inte enbart högerkanten som vill att så många som möjligt ska pissa blod.
Många vill tro att en uthängning löser kriminalitet.

Eller så bara gillar de förnedring då de själva känner sig viktiga och duktiga. En del är bittra kvinnor som gillar mansförtryck även om de inte ser det så men en del hatar både svarta och vita män, judar, muslimer, kristna och de hatar tom familjer och deras barn.

De hatar i stort sett alla och de avskyr samhället men vet att hetsa mot HBTQ är olagligt enligt praxis så ondskan släpps ut mot andra grupper då de älskar att hata.

Dessas mobbing börjar på dagis, fortsätter i skolan, universitet, till kontoren, arbetsliven och slutar på ålderdomshem som de basic tribal people de är.
"Människan" är oftast inte bättre. Moralen är dålig även om de inte skulle hålla med. Det är dock inte min grej eller fajt att ta.

Personligen gillar jag smala och petita kvinnor men inte minderåriga. Det måste vara realistiskt och kunna leda till nått konkret. En miljon gånger hellre en petit 60-årig kvinna, som min flickvän, än en 20-årig fetknopp.
Citera
2025-01-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Inget våld
Ingen skadegörelse
Öppenhet

Ansvarstagande

Det var ett sätt för att skapa politisk förändring

Eller suffragetterna i Storbritannien som fängslades för störande demostrationer

På sin tid så ansåg nog många att deras aktioner var kriminella och oförsvarliga precis som dumpens metoder

Lyckas dumpen få igenom sin lagändring kommer vi kanske se på dumpen på samma sätt i framtiden
Bakom stängda dörrar så är Katta helt öppen med att förespråka eller säga att hon har mörka tankar om att dessa som de hänger ut borde sättas i skampåle och få ruttenfrukt och ägg kastat på sig.

Detta även om hon säger det bara är mörka tankar strider helt emot dina punkter.

Enligt henne vill hon således att skampålen skall införas igen för att skämma dessa individer som de valt att döma.
Alltså individer som enligt rådande lag undkommit att begå brott och ändå fått straff värre än om de fullbordat de brott som Dumpen påstår att de hade begått eller skulle begått utan tvekan. Vilket är spekulationer som du själv brukar säga. Vi kan inte veta. Därför kan vi inte agera på ett sätt som tyder på att vi vet med all säkerhet. Sätt som dessutom skadar folk runt om. Oskyldiga som står vid sidan av.

Men om de 4 punkterna är grunden för "Civil olydnad" så förespråkar alltså katta våld emot dem bakom stängda dörrar. Vilket rent av bryter emot 3 av dina 4 punkter.

Och som Fredrik sa, de tar inte ansvar för sina handlingar och de effekter som sker där efter.
Om man kastar en sten i sjön blir det ringar på vattnet, likt sitt sätt att agera skyller de ringarna på vattnet på den som gav dem stenen. eller rent av på stenen i sig.
Det är bara ett exempel på hur de inte tar ansvar, sedan kan man ju ta de med att JK beslutar att allmän åklagare kan åtala för videor som ligger på rumble och likt någon som varken tar ansvar eller vet att de inte har något att dölja så väljer de att snabbt som attan städa innan lagen kan gå till väga.

Där har du 2 exempel på hur de väljer att inte ta ansvar.

Sedan kan vi åter gå till när Sara säger hur folk som blivit misshandlade inte får te sig som offer i den rättegång som handlar om just hur de är offer för misshandel utan skall sitta och gråta om hur de förtjänade det för de kunde ha skadat barn med mera. Hon sket således totalt i att de blivit misshandlade, snarare tyckte de var bra och att de skulle gråta ut om sina offer och potentiella offer.
Det är inte så det fungerar, så hon fördömde inte våldet i detta skede. Hon fördömde inte ens den grupp som stod åtalad, en grupp som går i deras fotspår.

Så de misslyckas på 4 av dina 4 punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in