2025-01-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Dumpen låtsas att de är ett riktigt barn, vet inte vad du får dina fantasier ifrån
De har väl hängt ut en kvinna som skulle sälja sitt eget barn?

Jag har inget med dumpen att göra, de får hänga ut vem de vill

Du svarar ju inte på frågorna. Dumpen låtsas att de är ett riktigt barn. Detta är samma sak som ett fiktivt barn.

Det är det här som är problemet med många av de som är för Dumpen - de duckar frågor.

Jag frågar dig om dina åsikter och värderingar här. Du bidrar inte med någon klarhet alls.
Citera
2025-01-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Säkerligen men man måste andas djupt innan man kollar Saras sida och vara beredd på kukar i ansiktet vilket inte är särskilt trevligt.
Börjar man läsa chattarna där Dumpen raggar stenhårt och skickar tummen upp efter varje kukbild och den gamle tjockisen kallas snygg så dyker ändå tanken upp att nja så här hade det nog inte gått till i verkligheten. En liten block kanske men nej.

Dumpen har en rejäl trafik från TikTok där massa ungar hänger direkt till Dumpen och Sara censurer som sagt dåligt.

Dumpens stora dröm är att föreläsa på grundskolor men jag tror det kan bli svårt med deras material.
99% av högstadietjejerna har fått det av jämnåriga men Dumpen skulle hjärntvätta dom till att nej nej allt kommer ifrån äldre män, ok.

Sen passar det sig inte med kukbilder framför lågstadieelever heller så dörren är låst när Dumpen försöker tränga sig in.

De ggr jag har tittat så kollar jag bara på konfrontationen … jag läser inte vad som har skrivits och jag kollar heller inte på kukar

Nu va mitt svar till hen som tycker att kukarma på dumpen är porr.
Själv tror jag mer att barn blir asexuella om de ser på gäddornas fula kukar och kroppar
Citera
2025-01-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixpelleTrollkarl
Du svarar ju inte på frågorna.

Det är det här som är problemet med många av Dumpen anhängarna - de duckar frågor.

Det är helt oväsentligt vad jag tycker om vissa uthängningar.
De har hängt ut en mamma som ville sälja sin son
Citera
2025-01-02, 00:26
Medlem
Citat:
Det är helt oväsentligt vad jag tycker om vissa uthängningar.
De har hängt ut en mamma som ville sälja sin son

Nej, det är inte oväsentligt eftersom du är för Dumpens aktiviteter. Jag undrar vart du drar gränsen? Vilka typer av människor ska hängas ut på Dumpen? Du har sagt: ''Inte andra grupper''. Varför inte andra grupper? Vart går skiljelinjen?

En mamma som vill sälja sin son är någon som har fångats upp i Dumpens nät. Läste du ens mitt förtydligande? Verkar inte så.
Citera
2025-01-02, 00:45
Medlem
Citat:
De ggr jag har tittat så kollar jag bara på konfrontationen … jag läser inte vad som har skrivits och jag kollar heller inte på kukar

Själv tror jag mer att barn blir asexuella om de ser på gäddornas fula kukar och kroppar

Bäste Karlsson kolla in chattarna. Dumpen-folket hugger direkt och gäddan kan vara hur fet och ful som helst men kommer ändå kallas snygg i Dumpens chatt, jag trodde mer om dig?
Fiskaren typ ber om fler kukbilder och vill att han ska ta hennes oskuld omgående.

Kukarna in your face. Du har blivit varnad då Dumpen inte använder sig av spoiler. Enjoy!
Citera
2025-01-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
I regel befattar jag mig sällan med sådana typer av publiceringar som rör olika brottsmål i tidningar, jag tittar inte heller på True Crime-dokumentärer eller följer Veckans Brott.

Jag har dock betraktat många exempel på rättsprövningar där vi väldigt länge har varit väldigt säker på att något är ett faktum (exempelvis Thomas Quick, Fallet Ulf, de två bröderna som var skyldig till att ha dränkt en pojke och nu senast fallet Da Costa) där jag kan konstatera att vi som samhälle har en tendens att glömma vårt kritiska tänkande och där rättssamhället brister i sin förmåga att göra objektiva värderingar av information.

Så jag vet inte vad du vill att jag ska svara. I de fall jag finner ett intresse av att granska en fråga fördjupar jag mig mer, i de frågor jag inte intresserar mig för så lägger jag ingen värdering i det. Det finns säkert tusen nyhetsrapporteringar där faktaunderlaget brister eller vantolkas av media.

Jag läser sällan Aftonbladet eller Expressen just eftersom jag upplever att de brister i sin förmåga att rapportera nyanserat och heltäckande. Vilken information som presenteras, hur den presenteras och hur den klipps ihop bidrar allt till att jag ska bilda mig en uppfattning om något är trovärdigt eller inte.

Aftonbladets 200 sekunder kan knappast anses nå upp till någon grad av granskande journalistik. Och inte bara i relation till Dumpen. Det är på sin höjd någon form av propagandvideo från Aschberg.

Och ja, jag läser mycket FUPar och rättsfall i överlag. Om det nu var av något intresse.

Det var ju väldigt intressant att du bara har betraktat ett antal sensationsfall där du sedan tycker dig finna paralleller till Aftonbladets granskning av Dumpen.
Det ironiska blir ju dock att i 3 av dom fall du nämner (jag känner inte till fallet Ulf) så är den gemensamma nämnaren att bevisningen huvudsakligen består av vittnesmål från personer som man idag hade klassat som högst opålitliga vittnen. Pojkarna själva 5 och 7 år (fallet Kevin) Den nerknarkade Thomas Quick själv, och en 4årig dotter till en av läkarnas ex (fallet Da Costa). Samtliga av dessa vittnen hade även någon egen form av vinning i att säga de dom sa. Quick ville få knark, pojkarna ville slippa dom tortyrliknande förhören och exet var ute efter nån form av hämd. Medans du i Aftonbladets granskning har all möjlig typ av bevisning från olika håll i form av både inspelningar av dom misstänka, vittnesmål från både målsäganden och f.d. dumpenvolontärer, transaktioner mellan dom inblandade parterna och dokumentation av upplägget.
Men där såg du alltså paralleller?

Det ännu mer ironiska blir att i samtliga fall av uthängningar på dumpen så förlitar du dig helt på bevisning som kommer från en enda person som har en sån gedigen dokumenterad brottslighet att du förmodligen inte hade släppt in personen i ditt hus utan att först kedja fast varenda pinal till golvet om hon inte haft sitt utgivningsbevis, som dessutom har allt att tjäna på att personerna framstår som så klandervärda som möjligt.
Men där såg du inga paralleller?

Jag hoppas inte de var ett exempel på din egna förmåga av kritiskt tänkande och att kunna göra objektiva värderingar av information?

Jag vill att du ska svara på om du när du senast läste/hörde om att någon blivit dömd för ett brott i en tidning/media accepterade det som tidningen/media skrev, eller om du gick och begärde ut FUPen för att få läsa ALLT material för att bilda dig din egen uppfattning?

För det blir ganska mycket hyckleri om du ska hävda att i det här specifika fallet måste du se ALLT material, även de som täcks av källskyddet, för att kunna acceptera att det som tidningen skriver stämmer om du inte gör det i ALLA fall du läser om.
Citera
2025-01-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Bäste Karlsson kolla in chattarna. Dumpen-folket hugger direkt och gäddan kan vara hur fet och ful som helst men kommer ändå kallas snygg i Dumpens chatt, jag trodde mer om dig?
Fiskaren typ ber om fler kukbilder och vill att han ska ta hennes oskuld omgående.

Kukarna in your face. Du har blivit varnad då Dumpen inte använder sig av spoiler. Enjoy!

Jag råkade se lite första gångerna, då vissa här påstod att åldern i stod
Men det gjorde det givetvis.
Det spelar ingen roll vad de skriver gäddan ska säga nej tack när det står 14år inte svårare än så
Citera
2025-01-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Det var ju väldigt intressant att du bara har betraktat ett antal sensationsfall där du sedan tycker dig finna paralleller till Aftonbladets granskning av Dumpen.
Det ironiska blir ju dock att i 3 av dom fall du nämner (jag känner inte till fallet Ulf) så är den gemensamma nämnaren att bevisningen huvudsakligen består av vittnesmål från personer som man idag hade klassat som högst opålitliga vittnen. Pojkarna själva 5 och 7 år (fallet Kevin) Den nerknarkade Thomas Quick själv, och en 4årig dotter till en av läkarnas ex (fallet Da Costa). Samtliga av dessa vittnen hade även någon egen form av vinning i att säga de dom sa. Quick ville få knark, pojkarna ville slippa dom tortyrliknande förhören och exet var ute efter nån form av hämd. Medans du i Aftonbladets granskning har all möjlig typ av bevisning från olika håll i form av både inspelningar av dom misstänka, vittnesmål från både målsäganden och f.d. dumpenvolontärer, transaktioner mellan dom inblandade parterna och dokumentation av upplägget.
Men där såg du alltså paralleller?

Det ännu mer ironiska blir att i samtliga fall av uthängningar på dumpen så förlitar du dig helt på bevisning som kommer från en enda person som har en sån gedigen dokumenterad brottslighet att du förmodligen inte hade släppt in personen i ditt hus utan att först kedja fast varenda pinal till golvet om hon inte haft sitt utgivningsbevis, som dessutom har allt att tjäna på att personerna framstår som så klandervärda som möjligt.
Men där såg du inga paralleller?

Jag hoppas inte de var ett exempel på din egna förmåga av kritiskt tänkande och att kunna göra objektiva värderingar av information?

Jag vill att du ska svara på om du när du senast läste/hörde om att någon blivit dömd för ett brott i en tidning/media accepterade det som tidningen/media skrev, eller om du gick och begärde ut FUPen för att få läsa ALLT material för att bilda dig din egen uppfattning?

För det blir ganska mycket hyckleri om du ska hävda att i det här specifika fallet måste du se ALLT material, även de som täcks av källskyddet, för att kunna acceptera att det som tidningen skriver stämmer om du inte gör det i ALLA fall du läser om.

Åter igen det står att barnet är 14 år, det räcker gott
Och de kommer till en avtalad plats för att möta upp den de tror är ett barn för sex.
Då är man smuts och förtjänar att bli uthängd
Citera
2025-01-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Man ansluter sig inte till mediaombudsmannen eller mediaetiska rådet. Privatpersoner eller organisationer anmäler medier eller vad det nu kan vara till mediaombudsmannen, så tittar ombudsmannen på det och gör en bedömning. Du kan anmäla dem nu, på en gång, om du tycker att de agerar oetiskt.

Känns det bra nu? Nu har du ju fått som du vill.

Snark läs moralhorans inlägg efter ditt så får du en förklaring till varför de här dravlet är fel. Och för guds skull de finns så många sätt att söka information idag och absolut 0 anledningar att få något som är en googling bort fel.
Citera
2025-01-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Givetvis är det förjävligt att dumpen måste göra detta jobb för att polisen inte har dom förutsättningarna för att kunna fiska upp gäddorna som vill våra barn illa

Jag anser att dumpen egentligen inte ska behövas om rättsstaten fungerar som den ska, om den har verktyg och resurser att se till att vuxna inte har sexuell kontakt med barn och ser till att få gäddor dömda för att ha försökt upprätta sådan kontakt

Nyss var ju polisen ett hot mot demokratin? Eller är du ny på jobbet? Eller skrev du fel?
Citera
2025-01-02, 01:48
Medlem
Citat:
Jag råkade se lite första gångerna, då vissa här påstod att åldern i stod
Men det gjorde det givetvis.
Det spelar ingen roll vad de skriver gäddan ska säga nej tack när det står 14år inte svårare än så

Du har rätt Karlsson men Dumpen spelar fult som väljer ut en gädda som ofta är leftover och efterbliven. Man inleder sexsnacket som en kåt 19-åring och bygger upp förtroende och sen som lite hastigast vid väl vald tidpunkt slänger man ur sig att jag är 14 men vill gärna knulla äldre så vips är han pedofil inför svenska folket.
Det här är Dumpens melodi och det stör mig.

T om lille kommunisten Bertil här i tråden stötte på Dumpen på nån gayapp och dom snuskade loss men sen kom det där magiska ”Jag är 14 men vill knulla äldre”, hen sa det ju med egna ord.
Duktige Bertil sa ju nej så klart, guldstjärna på den för det hade fan inte sett bra ut med Bertil på Dumpen.

Dumpen-folket ska göra det dom ska men gör det rätt annars blir det fel!
Citera
2025-01-02, 03:04
Medlem
Citat:

Jag ber om ursäkt för mitt avbrott, men det är anmärkningsvärt att du inte granskar chattarna eller ser bilderna av genitalier, men ändå har en uppfattning om att de är av en ogillad karaktär.

Såvitt du vet, kan det faktiskt vara så att de är av en estetiskt tilltalande eller rentav exceptionell karaktär.

Jag finner det anmärkningsvärt att du uttrycker en åsikt om något som du hävdar att du inte har tillräcklig kunskap om.

Det var en reflektion som uppstod, med tanke på den ofta förekommande diskussionen om att många uttrycker åsikter utan att ha tillräckliga belägg för dem.

Jag önskar dig en trevlig fortsättning, på återseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in