2025-01-02, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nu har ju Pia pengar som sagt.. om hon håller sig o leva på runt 10-12.000kr i månaden kan hon hålla på i många många år utan att bli pank! Om inte hennes lever ger upp innan dess!

Våran hjälte Marytrade har faktiskt räknat på det:

Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Om vi räknar lite på det. Ca 250 kr natten vandrarhem. Ca 250 kr per dag för vin, nikotin och mat i snitt. Lågt räknat. 2000 kr för annat blandat i månaden. Telefon, lite kläder, hygien artiklar mm.

Så, vandrarhemmet kostar henne 7500 kr i månaden. 7500 kr för käk och alla hinkar vin hon dricker. 15 000 kr totalt. Plus 2000 kr för allt övrigt. Då inkluderar det allt. Postbox mm, mm. Fast inget SL-kort.

Så hon bränner ca 17 000 kr i månaden. MINST. Jag tror det spelar ingen roll om hon bor borta enstaka nätter då hon betalar långt i förväg för vandrarhemmet för att komma ner i pris och ev. få någon bonusnatt.

17 000 kr i månaden ger en total på 204 000 kr per år. Jag räknar med ytterligare 16 000 kr per år för ev resor, läkarbesök, tandläkare etc. Så 220 000 kr per år.

Hur mycket har hon nu? 1 600 000 kr? Då räcker hennes pengar lite drygt i 7 år. Hur gammal är hon nu? 50 år? Nej, då räcker inte hennes pengar till hon får pension vid 68 år. Långt ifrån. Endera flyr hon Sverige och bor på någon camping i tält i värmen utomlands. Typ i Goa, Indien. Där kan hon leva bra på en camping för ca 3000 kr i månaden. Säg att hon klarar sig på 6000 kr i månaden där. 72 000 kr per år.
Om vi räknar 100 000 kr per år med allt i övrigt räcker hennes pengar där i 16 år. Dvs nästan till pension. Så Pia, dra till Indien. Här i Sverige måste du ha ett extra knäck.

Känner vi Pia rätt som kan vi väl halvera det och jämna ut till att pengar håller i 3år.
Citera
2025-01-02, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
När har hon avstått alkohol? Så vitt jag vet har hon druckit varje dag förutom första natten när hon var ”hemlös” och natten hos Tintin när hon inte kom åt pengar. När bolaget har varit stängt har hon satt sig på någon restaurang, när bolaget varit öppet har hon hällt det i plastglas på sitt hostel och kallat det vatten. Nu verkar detta hostel vara striktare så hon börjar supa tidigt så det ska ”räcka” hela natten. Vin var första prio både före och efter hennes så kallade hemlöshet.
Hon säger ju själv att hon hellre sover utomhus än att skippa vinet den dagen om hon tycker det börjar bli för dyrt.

Allright, då kör vi på det du säger och tar tillbaka mitt påstående om att hon inte skulle varit alkis i någon större bemärkelse.
Citera
2025-01-02, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nu har ju Pia pengar som sagt.. om hon håller sig o leva på runt 10-12.000kr i månaden kan hon hålla på i många många år utan att bli pank! Om inte hennes lever ger upp innan dess!

Vad är det som säger att hon lever på dessa summor varje månad?

Att bo på hostel är inte gratis. Nu är det lågsäsong, så det kanske är billigare nu. Men varje natt kan säkert bli närmare 8-10 lax i månaden bara det. Hon verkar ju inte löst med en långtidsdeal.

Sedan dricker hon vin på restaurang var och varannan dag. Vad kostar det, 100 kr glaset eller? Det är inte som att hon äter hemlagad mat heller direkt.

Har svårt att se att hon har levnadskostnader på några 10-12 i månaden. Det blir till och med svårt med en vanlig hyresrätt och mestadels hemlagad mat, och utan dessa alkoholvanor.
Citera
2025-01-02, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vad är det som säger att hon lever på dessa summor varje månad?

Att bo på hostel är inte gratis. Nu är det lågsäsong, så det kanske är billigare nu. Men varje natt kan säkert bli närmare 8-10 lax i månaden bara det. Hon verkar ju inte löst med en långtidsdeal.

Sedan dricker hon vin på restaurang var och varannan dag. Vad kostar det, 100 kr glaset eller? Det är inte som att hon äter hemlagad mat heller direkt.

Har svårt att se att hon har levnadskostnader på några 10-12 i månaden. Det blir till och med svårt med en vanlig hyresrätt och mestadels hemlagad mat, och utan dessa alkoholvanor.

Ja vi kan också lägga till utgiften hos sin gamla bostadsrättföreningen som har eller är på väg till kronofogden.
Något som hon påstår sig inte tänkt betala och om så är fallet så tickar väl en skön ränta på.
Kanske dumt att räkna den på månads utgiften iofs, blir väl ett saftigt och plötsligt avdrag från kontot istället.

EDIT: Blir lite osäker om det gällde räkningen för elen nu, snuten gav henne iaf en delgivning när hon saknade boende och häckade på centralstationen.
Senast redigerad av Ratdancer 2025-01-02 kl. 02:29.
Citera
2025-01-02, 10:34
Medlem
Det är väl självklart att Pia är alkoholist...?
Ja hon kan vara nykter flera dagar, men en alkoholist kan vara alkoholist och ändå bara dricka på helger.
Det sitter inte i att dricka varje dag, eller ens i mängden utan HUR och varför.
Dricker man varje helg och inte kan vara ledig utan att dricka, då är man alkoholist.
Den som försöker normalisera Pias drickande till något som inte är ett missbruk, den har förmodligen en skev uppfattning om vad alkohol är, hur det fungerar och framförallt allt hur alkohol styr.
Varför Pia dricker kan vi spekulera om. Jag har följt henne och tråden "sedan start" (ja, jag har ett nytt konto men har haft ett annat i över tio år som jag stängde av olika skäl) hon självmedicinera kanske men hennes utlagda utredningar och dokumentation visar en person som betett sig illa mot sin omgivning under många år och missbruk av bantningspiller och sex har förekommit. Hon förlorade sitt jobb för en del år sedan , det går en hel del rykten om varför men hon var stor del i det själv kan jag nästan slå vad om...hon har varit gränslös och manisk i sin relation med barnen och har filmat och lagt ut det, hon har varit på väg till umgänge full...

Hennes ex har varit så snäll..löste ut henne första gången hon höll på att förlora bostaden. Tacken för det var en utskällning.
Han har själv inte varit drivande i vårdnadstvisten utan fick ett krav på sig från soc att skydda barnen från sin mamma annars kunde lvu bli aktuellt
Han agerade på inrådan av soc och i domen står klArt och tydligt att han vill att pojkarna ska ha ett umgänge med Pia
Det kommer nykomlingar in i tråden som vill leka goda samariter och socialarbetare utan insikt och kunskap.

Nej, det är inte synd om Pia. Hon har fått så många chanser men hon lever i ett parallellt universum där hon anser att det är hennes bild som är den som ska råda trots att det finns ett helt samhälle uppbyggt runt henne som säger annat

Tragiskt är det jag, i ett mer styrt samhälle hade hon troligen blivit omhändertagen
På 70-talet hade hon troligen suttit på någon institution...hög på medicin så frågan om om det hade varit bättre
God man är något som är frivilligt och som dessutom kostar pengar, något Pia aldrig skulle gå med på. Varför skulle hon? Hon fungerar ju enligt henne själv.
Förvaltare är heller inte aktuellt i hennes fall.
Enda sättet samhället rimligtvis skulle kunna ingripa är om hon får ett akut utbrott/psykos och hamnar under lpt men det har ju redan testats och hon blev utskriven.

Till saken..det finns mängder av "pior" ute i samhället...de använder inte SoMe utan de finns runt oss. Jag har haft två i min närmaste familj, en är avliden efter många års kamp mot myndigheter och sjukvården för att få rätt träffade hen en partner som tog skiten och stod ut men också styrde upp en del så skulder blev betalda och mediciner togs.

Jag tror att vi kommer att följa Pia in i graven om det inte kommer en "Hassan" som är henne trogen och lever för henne
Citera
2025-01-02, 11:32
Medlem
Ser framemot ett nytt år med nya upptåg från Olyckan Gräddrumpsbarnet. 🚬🐰🎩
Citera
2025-01-02, 14:04
Medlem
Nu ska Pia polisanmäla sin gamla bostadsrättsförening för "jag har inget att göra och jag kan lika väl göra det".
Citera
2025-01-02, 14:25
Medlem
vonDys avatar
Fortfarande inget nytt från Nyberg, efter nyårsnattens snöpromenad ” hem” till hostel?
Citera
2025-01-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Ser framemot ett nytt år med nya upptåg från Olyckan Gräddrumpsbarnet. 🚬🐰🎩
Ett guilty pleasure måste jag säga😁
Citera
2025-01-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Fortfarande inget nytt från Nyberg, efter nyårsnattens snöpromenad ” hem” till hostel?

Det är lite synd att man inte kan se TikTok Stories på datorn utan bara på appen.
Skulle iofs inte rekommendera någon att ha Tiktok på telefonen men vill minnas att hon lägger upp betydligt mer på sina storys än permanenta tiktok klipp.
Citera
2025-01-02, 15:37
Medlem
Vad är oddsen för att hon är hos Hassan igen? Han hade ju skickat nån godnatthälsning till henne på nyårsafton 😵‍💫
Citera
2025-01-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Ett guilty pleasure måste jag säga😁
Haha..Ja som när min polare slog en köksstol över näsan på mig och jag fick åka till SöS och räta ut den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in