Citat:
Ursprungligen postat av
DMfanNo1
Ett mönster jag har upptäckt under senaste åren bland folk jag är bekant med är att de tar reda på information om mig om vad jag ska göra i mitt liv och senare ger de mig samma råd om sånt jag själv har sagt eller bestämt mig för att göra. Vad driver dessa personer till att göra det? Försöker de ta åt sig äran för mina egna påkomna strategier eller vad är grejen? Är de för lata och dumma för att komma med något eget smart och vettigt istället för att hela tiden kopiera mig och kasta tillbaka dem mot mig själv?
Haha jag har också råkat ut för detta. Det är väldigt märkligt.
Antingen är de glömska och tror att de kom på det.
Eller så vet de att du sa det och liksom försöker lura dig att de inte knyckt din idé så de ändå kan mästra dig.
Jag tror det senare förekommer bland en del personer som absolut måste "stå överst". Jobbiga typer.
En gång har jag råkat ut för detta i ett affärsammanhang. Jag snackade med en person om en affärsidé. Denna person gav sedan denna idé till några andra som gjorde verklighet av det
några veckor senare. När jag frågade honom så sa han att han redan berättat för mig om detta. Ett rövhål.