Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Ja hallucinationer och yviga fantasier har du i alla fall, men då det inte finns minsta bevis för att vättar skulle existera, så räcker heller inte dina påståenden som bevis…
Vem bryr sig vad du tror? Vad har du för bevis att de inte existerar bara för att du aldrig fått uppleva det?
Men sammanfattningsvis kan vi som fått uppleva saker du aldrig fått göra inte bry oss mindre.
Tråkigt för dig, men det är ingenting som påverkar mig att du inte fått uppleva något spännande

Jag hade inte heller tagit kontakt med dig om jag var ett häftigt väsen
Sedan skall jag lära dig en sak, så du inte blir helt utanför. Stirra dig inte blind på vilken skepnad den kommer i. Den kan komma som din mor.
Du kommer känna en närvaro och en medvetenhet som inte kan förväxlas med dina trosuppfattningar, tvivel och fantasier. Du kommer inte kunna fly om det är dig den är ute efter. Du kommer inte vara så kaxig när det är du som blir utsatt. Men allt hänger på hur smart och stark du är på att göra motstånd.
Din trångsynthet och brist på tillit till andra mer än dig själv är ju en form av psykologiskt skydd. Det betyder inte att det alltid är rätt och ett bra sätt, men kan fungera i vissa situationer. Det är ett enkelt sätt att känna sig "stark" på.
För att du skall kunna inta information behövs en kommunikationsväg från tredje part och i ett formellt berättarperspektiv. Då blir konflikten med ditt ego inte lika stort, vilket gör det lättare för dig att inta informationen.
Just med bevis, vad behöver du för typ av bevis för att just du skall tro på någonting? Fysiska experiment? Då får du ge några exempel på hur detta skulle vara möjligt med väsen som.besitter en intelligens högre än din, kan ligga steget före dig, samt medvetet gömma sig för dig. Du får gärna lägga fram dina förslag på det du påstår inte finns? Vad har du för experimentella bevis för detta? Hur har du gått tillväga för att komma på att de inte finns?