2011-04-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-c.Scenario
YouTube --> http://www.youtube.com/watch?v=S9oIKuI-ZXI

Där kom den efterlängtade videon. Tre år sen men över fyra sen jag kollade tråden här senast och videon är säkert värd en bump. Var det några som inte kände igen den från TV eller är det rätt video? Kan detta vara en efterkonstruerad fejk som serveras åt nyfikna medan den rätta originalvideon är längre och mer tomteliknande?
Citera
2013-03-11, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mytilus
Där kom den efterlängtade videon. Tre år sen men över fyra sen jag kollade tråden här senast och videon är säkert värd en bump. Var det några som inte kände igen den från TV eller är det rätt video? Kan detta vara en efterkonstruerad fejk som serveras åt nyfikna medan den rätta originalvideon är längre och mer tomteliknande?
Hmm... vad fan kan de där vara?
Citera
2013-03-13, 11:10
Medlem
Skarnfogdens avatar
Jag som trodde tomten var död.
http://dinby.dk/koebenhavn-oe/nisseskeletter-paa-zoologisk-museum
en död dansk tomte.
http://www.uib.no/universitetsmuseet/nyheter/2008/12/Nisseskjelett-paa-Bergen-Museum
och en död norsk.
Den svenska kanske är den enda som fortfarande lever.
Citera
2013-03-14, 16:39
Medlem
Limberjs avatar
jag tyckte de såg ut som en annan skidåkare som gick bakom bara? :/
Citera
2015-10-14, 18:05
Medlem
Det liknar ju ett litet djur med luden svans... var ser ni skidorna ?
Citera
2015-10-15, 00:08
Medlem
blue_no1s avatar
jag blev jätteglad när jag trodde nån filmat en tomte!

vem som helst kan ju se det var typ en tvättbjörn eller nåt, fan vad besviken jag blev..
skäms ts, att lura folk i din ålder!
Citera
2015-10-16, 20:00
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Ursprungligen postat av W-c.Scenario
YouTube --> http://www.youtube.com/watch?v=S9oIKuI-ZXI

Det ser mer ut som en apa, men den rör sig inte som apor gör för alla kroppsdelar är stilla samtidigt som hela apans kropp förlyttar sig bakom människan.

Jag tror någon dragit ett ap-fotografi bakom killen i vinterkläder. Fake!
Citera
2015-10-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
jag tyckte de såg ut som en annan skidåkare som gick bakom bara? :/

Eller åkte bakom haha, javisst är det så, ganska läskigt att ett sådant klipp kan få 28 sidor kommentarer, och alla säger saker som tvättbjörn, apor till tomtar.
Citera
2024-12-29, 10:05
Medlem
Det stod att de sett tomten i backen med, grönklädd.

Nu ser vi ju bara 2 sekunder klipp från Norska NRK.

Vart är hela filmen?
Citera
2024-12-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Tror ni på tomten?
För några år sedan såg jag ett inslag på TV om en kille i Norge som tränade backhoppning. För att kunna finslipa sin teknik lät han en kamrat videobanda hoppen. På en av filmerna ser man, just när snöröken lagt sig bakom hopparen efter avslutat hopp, en liten tomte passera bakom hopparen.

Sekvensen är bara ett fåtal sekunder men nackhåren reste sig när man fryste bilden på det som kanske var en livs levande tomte... för det var inte bara ett utklätt barn utan något helt annat.

Enligt backhopparen var ingen i teamet medveten om detta väsens närvaro under det att man spelade in sekvensen.

Är det någon som minns detta inslag?

Det är förmodligen en vätte. Jag har aldrig sett en tomte i hela mitt liv, men har sett 3 vättar totalt under min livstid.

Men de ser ju likadana ut i princip. Det är däremot inget trevligt väsen att få kontakt med. De är rätt jävliga och luriga. Tillhör den mörka sidan/ den nedre världen och lyder under den onde. Hoppas inte skidåkaren råkar illa ut framöver.
Senast redigerad av Facingevil 2024-12-31 kl. 10:57.
Citera
2024-12-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Det är förmodligen en vätte. Jag har aldrig sett en tomte i hela mitt liv, men har sett 3 vättar totalt under min livstid.

Men de ser ju likadana ut i princip. Det är däremot inget trevligt väsen att få kontakt med. De är rätt jävliga och luriga. Tillhör den mörka sidan/ den nedre världen och lyder under den onde. Hoppas inte skidåkaren råkar illa ut framöver.

Ja hallucinationer och yviga fantasier har du i alla fall, men då det inte finns minsta bevis för att vättar skulle existera, så räcker heller inte dina påståenden som bevis…
Citera
2025-01-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja hallucinationer och yviga fantasier har du i alla fall, men då det inte finns minsta bevis för att vättar skulle existera, så räcker heller inte dina påståenden som bevis…

Vem bryr sig vad du tror? Vad har du för bevis att de inte existerar bara för att du aldrig fått uppleva det?

Men sammanfattningsvis kan vi som fått uppleva saker du aldrig fått göra inte bry oss mindre.
Tråkigt för dig, men det är ingenting som påverkar mig att du inte fått uppleva något spännande Jag hade inte heller tagit kontakt med dig om jag var ett häftigt väsen

Sedan skall jag lära dig en sak, så du inte blir helt utanför. Stirra dig inte blind på vilken skepnad den kommer i. Den kan komma som din mor.

Du kommer känna en närvaro och en medvetenhet som inte kan förväxlas med dina trosuppfattningar, tvivel och fantasier. Du kommer inte kunna fly om det är dig den är ute efter. Du kommer inte vara så kaxig när det är du som blir utsatt. Men allt hänger på hur smart och stark du är på att göra motstånd.

Din trångsynthet och brist på tillit till andra mer än dig själv är ju en form av psykologiskt skydd. Det betyder inte att det alltid är rätt och ett bra sätt, men kan fungera i vissa situationer. Det är ett enkelt sätt att känna sig "stark" på.
För att du skall kunna inta information behövs en kommunikationsväg från tredje part och i ett formellt berättarperspektiv. Då blir konflikten med ditt ego inte lika stort, vilket gör det lättare för dig att inta informationen.

Just med bevis, vad behöver du för typ av bevis för att just du skall tro på någonting? Fysiska experiment? Då får du ge några exempel på hur detta skulle vara möjligt med väsen som.besitter en intelligens högre än din, kan ligga steget före dig, samt medvetet gömma sig för dig. Du får gärna lägga fram dina förslag på det du påstår inte finns? Vad har du för experimentella bevis för detta? Hur har du gått tillväga för att komma på att de inte finns?
Senast redigerad av Facingevil 2025-01-01 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in