2006-10-19, 00:12
Medlem
Klåd Junkers avatar
Tror ni på tomten?
För några år sedan såg jag ett inslag på TV om en kille i Norge som tränade backhoppning. För att kunna finslipa sin teknik lät han en kamrat videobanda hoppen. På en av filmerna ser man, just när snöröken lagt sig bakom hopparen efter avslutat hopp, en liten tomte passera bakom hopparen.

Sekvensen är bara ett fåtal sekunder men nackhåren reste sig när man fryste bilden på det som kanske var en livs levande tomte... för det var inte bara ett utklätt barn utan något helt annat.

Enligt backhopparen var ingen i teamet medveten om detta väsens närvaro under det att man spelade in sekvensen.

Är det någon som minns detta inslag?
Citera
2006-10-19, 00:58
Medlem
Länka så fort nån hittar klippet.

Man blir ju nästan rädd om det nu skulle finnas tomtar. Ändå fast det är... tomtar..

Övernaturligt är naturligt skrämmande
Citera
2006-10-29, 07:07
Bannlyst
Ingen som vet om detta finns ute på nätet att beskåda?
Citera
2006-10-30, 09:33
Medlem
Kricas avatar
Denna video vill jag se....finns de ingen som kan länka till den eller langa upp den om dom har den ?
Citera
2006-10-30, 13:51
Bannlyst
...tomtar på loftet kanske? :P

Tycker dock att det låter fejk om historien, så skulle ju vara bra om nån kunde hitta den där filmsekvensen.
Citera
2006-10-30, 16:34
Medlem
nå hur var det med tomten?? nån som har hittat klippet??
Citera
2006-10-31, 00:09
Medlem
snapcases avatar
Inte helt oväntat är den här tråden rensad från trams och OT
//mod
Citera
2006-10-31, 01:55
Medlem
Millets avatar
Jag begär en länk till ett filmklipp på händelsen!
Citera
2006-10-31, 13:16
Medlem
Klåd Junkers avatar
Flashback i ett nötskal!

Efter ett tag så driftar det iväg och slutar i ett enda misch-masch av oseriösa inlägg. Här vore det dags för nån moderator att infinna sig och hyfsa diskussionen.

Jag är inte intresserad av eventuella tidsresor eller rätt lottorad!
Min fråga var om någon hade sett samma filmsekvens som jag. Vore tacksam om folk kunde hålla sig till ämnet.

Tack
Citera
2006-10-31, 16:39
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Flashback i ett nötskal!

Efter ett tag så driftar det iväg och slutar i ett enda misch-masch av oseriösa inlägg. Här vore det dags för nån moderator att infinna sig och hyfsa diskussionen.

Jag är inte intresserad av eventuella tidsresor eller rätt lottorad!
Min fråga var om någon hade sett samma filmsekvens som jag. Vore tacksam om folk kunde hålla sig till ämnet.

Tack

Kanske kunde vara bra om du gav ut lite mer information att gå på.
När du såg inslaget?
Var (På vilken kanal) du såg inslaget?
Hur gammalt det kan ha varit...
Citera
2006-10-31, 16:53
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Efter ett tag så driftar det iväg och slutar i ett enda misch-masch av oseriösa inlägg.
man kan ju fråga sig hur pass seriös du är lissom också "jag såg en tomte på film" och sen blir du asförbannad för att ingen vet vad du pratar om.
Citera
2006-10-31, 17:41
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Kanske kunde vara bra om du gav ut lite mer information att gå på.
När du såg inslaget?
Var (På vilken kanal) du såg inslaget?
Hur gammalt det kan ha varit...
Ja, du... Tror att det var kanske 10 år sedan. TV2 & Café Norrköping eller motsvarande.

Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
man kan ju fråga sig hur pass seriös du är lissom också "jag såg en tomte på film" och sen blir du asförbannad för att ingen vet vad du pratar om.
Men jag blir inte asförbannad för att ingen vet vad jag pratar om... Det är inte det som är bekymret. Jag tycker däremot att vissa tramsar och förstör trådarna på forumet. Moderatorerna borde ha fullt upp... Om du tycker att jag är oseriös så är det ingenting jag har bekymmer med. Läs inläggen i tråden så ser du vad jag menar. Jag vet vad jag pysslar med. Jag vet att jag en gång såg ett inslag på tv om en figur (kanske en tomte, eller nåt annat) som skymtar förbi i en hoppbacke. Tänkte att någon här på forumet kände till det hela. Att det skulle sluta i önskemål om rätta lottorader eller annat får man väl acceptera, men kalla inte mig oseriös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in