Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Man får ju heller inte glömma i vilket tillstånd de var I, öppna blodiga och kladdiga köttdelar inuti plastsäckarna.
Borde det inte idag, med de tekniska möjligheter som finns numer, gå att säga vilken föruttnelsenivå de borde ha varit i. Vore ju av största vikt för att på ett ungefär tidsbestämma dödstidpunkten, alternativtkunna sägaomm de måste ha legat nerkylda. Förstås svårt när man endast har bilder att jämföra med, men nog tycker man att det skulle vara en väg att gå bara någon tog tag i det.
Det bör vara möjligt att få en second opinion men en läkare har ju en moralisk yrkeskodex att följa.
Jag har bett en läkare om hjälp och hen sa nej.
Däremot har jag kanske möjlighet att få en bedömning av en annan person. Vi får se vad som händer....
Det scenario som polisen arbetade med, bör iaf ha varit felaktigt. Det finns flera skäl att anta att säckarna lämnades utomhus
efter pingsthelgen:
- Påfallande sen upptäckt i båda fallen
- Frånvaro av attackerande djur
- Förvånansvärt intakta kvarlevor, särskilt på Eugeniavägen
En detalj som åtminstone jag har funderat mycket på, är BO:s intakta fingrar och tår. Jag beklagar om jag blir ännu mer gory, men vad ska man bli?
Jag har för mig att råttor angriper fingrar och tår på lik.
Och i detta fall har inga råttor tagit sig in i säckarna (på Eugeniavägen alltså) och angripit fingrar och tår.
Råttorna på Eugeniavägen hade sju veckor på sig, enligt polisens helkonstiga scenario.
Ändå gnagde de inte på BO:s fingrar och tår.