Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
PS Vi har haft en paus sedan oktober men nya avsnitt kommer och det går utmärkt att lyssna på de som finns. De flesta är tidlösa. 😊
Verkligen. Nu har jag gått igenom nästan alla.
https://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A7.
Citat:
Hej på er och god fortsättning. Toppen att vår podd diskuteras. Dock kanske vissa är liksom jag, lite konfunderade över det, "underliga" diskussionsklimatet som råder här.
Underlig. Jaha.
Citat:
Det är inte representativt för andra ställen där RCB diskuteras.
Gärna källor.
Citat:
Men det är vad det är. Det vi ifrågasätter väcker naturligtvis känslor
Ett litet barn blir skoninglöst mördad på gatan. Å ena sidan har vi mordvapnet, mördaren, vittnen, offret, massor med vittnen att offret var offer, anhöriga till offret, bevis för offret var offer.
Å andra sidan har vi Cui Bono "ja vet'nte!"
Och Cui Bonos påstående att tyngden av vägningen av bevisbördan av dessa två är på jämlik nivå.....
Ja, det väcker känslor.
Citat:
eftersom det är att likna vid hädelse på medeltiden. Då gick det inte att objektivt vetenskapligt belägga att sjukdom faktiskt var ett straff från Gud, eller att Jorden var universums medelpunkt. Och det trots att alla var i rörande samförstånd över att detta stämde och det var därför helt orimligt att ifrågasätta detta och mycket annat på medeltiden.Och kanske är det så som vissa säger att historien upprepar sig? För jag kan i alla fall inte hitta några faktiska vetenskapliga belägg för att virus och smitta verkligen finns. Och påståenden som att raketer skulle kunna skapa framdrift i rymden eller att Jorden skulle kretsa kring Solen går att motbevisa med fysikens och geometrins lagar.
Varför alla dessa förstärkningsord?
Citat:
Konstigt va? Men vi gör ju framsteg, för även om det ger upphov till en del "ovett" när man påtalar dessa objektiva fakta som går emot de flestas övertygelser, så blir man i alla fall inte som på medeltiden utsläpad på torget och steglad. 😊 Allt gott /Patrik RCB
Nä, men man blir behandlad som en barnrumpa av sakkunniga. Tex
Fabian Fjälling.
det är dumheter det du säger (151:15)
jag vet att det du säger är fel
Det har ingen betydelse (155:58)
det är det det handlar om.... Det har ingen betydelse
”Det är heelt okunnigt att hävda det. Du har ingen aaning om du hävdar det” (159:10)
”Ja, ok. Du har alltså inte förstått skillnaden på en reamotor och en propellermotor?” (159:46)
”Alltså du (pust)…. Du vet inte vad du pratar om här” (160:22)
”Nä men alltså, Jag vill inte diskutera mer om detta” (162:21)
Känns det igen, Patrixx?