• 8
  • 9
2024-12-31, 14:04
Medlem
Vad jag vet. Ska idags läget bara vara två personer kvar i livet.
Citera
2025-01-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har jag inte hävdat men eftersom dom tog gisslan visar det på gemensamt och i samförstånd mer än inte gemensamt och i samförstånd.

Att några rånare planerar att ta gisslan bevisar inte att rånarna också planerat att begå ett mord.
Citera
2025-04-30, 22:04
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFlame
Vad jag vet. Ska idags läget bara vara två personer kvar i livet.
Har precis tittat på Veckan med Camilla och Leif GW. Enligt GW ska alla GM vara döda i dag.

Vilka personer kan GW mena?
Citera
2025-05-02, 00:32
Medlem
Vilka 4 personer var det som polisen tror att det är? Kan de ha gjort flera värdetransportrån?
Citera
2025-05-02, 21:44
Medlem
Undrar samma sak efter avsnittet..

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har precis tittat på Veckan med Camilla och Leif GW. Enligt GW ska alla GM vara döda i dag.

Citera
2025-05-03, 23:01
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Håller med. Åtminstone de som namngivits i tråden är ju inte gamla, utan i 55 års åldern. Så förstår absolut inte varför alla skulle vara avlidna idag, särskilt om de dessutom satt inspärrade. Där om någonstans finns väl rutiner och bra mat...
Citera
2025-05-11, 18:52
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabor
Militärligan som åkte fast i Sala 1993:

https://youtu.be/xblRdEGGfvw?si=PpEOYkYA4ksL9e0E

10-11 minuter in i detta föredrag berättas att Carl Sum0nja ska ha skurit ner och gjutit in vapnet som användes mot Widengren i betong och sänkt det i en sjö. Mer än så hade han inte velat säga.
Det var ett intressant föredrag, det ska jag kolla från början. Men ja, det verkar som att Militärligan var på något sätt involverat i detta rån där Widengren sköts ihjäl.

Och som sagt, Leif GW hävdade i programmet Veckan att polisen på ganska goda grunder visste vilka som var de skyldiga, men att brottet aldrig kommer att klaras upp.
Citera
2025-05-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Det var ett intressant föredrag, det ska jag kolla från början. Men ja, det verkar som att Militärligan var på något sätt involverat i detta rån där Widengren sköts ihjäl.

Föredraget rekommenderas starkt. Annars är det väl nästan bara Leif GW som berättar om brott i det förgångna.

Om det stämmer att ligaledaren gjorde sitt bästa för att destruera vapnet så är det väl tänkbart att vapnet och viss ammunition vandrade från ligan till rånarna. Av vad som framkommer i föredraget schabblade polisen bort chansen att få ligaledaren att berätta mer om den saken.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in