2024-12-30, 22:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ungefär som Covid-19, de svaga kan drabbas hårt?

Det bästa är väl att så många som möjligt kavlar upp för att skydda de svaga?
Ska vi verkligen gå in i den diskussionen igen…
Citera
2024-12-30, 22:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ska vi verkligen gå in i den diskussionen igen…

Du får diskutera vad du vill för min del, jag kommenterar i linje med ts frågeställning.

Ts ger sken av att nya fågelinfluensan har likheter med Covid-19, det bör leda till samma åtgärder vad gäller vaccinationer och argument där för.
Citera
2024-12-30, 22:57
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ungefär som Covid-19, de svaga kan drabbas hårt?

Det bästa är väl att så många som möjligt kavlar upp för att skydda de svaga?

Ska folk ta ännu ett vaccin som inte gör någon som helst nytta? Aldrig i helvete att jag tar något mer vaccin igen. Folk blev ju ändå hur sjuka som helst i covid trots att man hade tagit alla sprutor.

Lycka till att få folk att vaccinera sig efter Covid-19-vaccinet. Jag kommer till 100% göra våldsamt motstånd om man försöker tvinga i mig något vaccin.

Fågelinfluensan verkar ge mycket mildare symtom än den första Covidvarianten för övrigt.
Senast redigerad av Steinarr 2024-12-30 kl. 23:10.
Citera
2024-12-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har skrivit om det här viruset i många år, ingen har lyssnat. Det är bara en tidsfråga tills det slår ut och när det slår ut blir det undantagstillstånd. Militären kommer att skjuta folk som bryter mot karantän.

Haha.
Ja dom där kvacksalvarna hittar alltid på nya ursäkter för att tjäna pengar. Det blir väl en ny ”pandemi” där vi alla ska hållas inlåsta för en vanlig influensa.
Covfefe 2.0 typ
Citera
2024-12-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icebitte
Njaee.. det ska jag nog inte.. både lukt,smak,kuk och syn kvar än..
Jag var den enda på jobbet som inte vaxade. Även den enda som inte var sjuk en enda dag under alla dessa år. Så kuken får jag nog se styv i fortsättningen med 👍
Jag med. Lustigt sammanträffande. 1 sjukdag på 3 år - kollegorna? Ja, det är fan vecka till vecka.
Citera
2024-12-30, 23:37
Moderator
OYs avatar
Expressen;

Citat:
[. . .] Svenska Folkhälsomyndigheten skriver att de flesta som smittas av viruset drabbas av mildare influensaliknande symtom, men att det finns fall som lett till en dödlig utgång.

Bratlie fruktar att en fågelinfluensapandemi kan bli mer dödlig än coronapandemin.

De flesta som smittas drabbas av milda symptom, trots det kan en eventuell pandemi bli dödligare, hur hänger det ihop?

Är det inte så att virus över tid muterar till mildare varianter eller att människan blir mer motståndskraftig?

Jag tror att en eventuell fågelflunsa flyger förbi relativt fort.
Citera
2024-12-30, 23:39
Medlem
Knotknets avatar
Jag kommer hoppa framför ett tåg om det blir en ny pandemi med restriktioner.

Låt folk med dåligt immunförsvar fömoch låt oss andra leva våra liv i frihet.
Citera
2024-12-30, 23:45
Avstängd
Hoppas att det blir en ordentlig pandemi denna gång. Så svår att de flesta människor försvinner. Det vore på tiden.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-12-30 kl. 23:47.
Citera
2024-12-30, 23:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Haha.
Ja dom där kvacksalvarna hittar alltid på nya ursäkter för att tjäna pengar. Det blir väl en ny ”pandemi” där vi alla ska hållas inlåsta för en vanlig influensa.
Covfefe 2.0 typ

Tror du inte på influensan heller eller? Jag kommer ihåg när ni sa att HIV inte fanns heller.
Citera
2024-12-30, 23:54
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Expressen;

De flesta som smittas drabbas av milda symptom, trots det kan en eventuell pandemi bli dödligare, hur hänger det ihop?

Är det inte så att virus över tid muterar till mildare varianter eller att människan blir mer motståndskraftig?

Jag tror att en eventuell fågelflunsa flyger förbi relativt fort.

FHM är inte uppdaterad. Att viruset i enstaka fall har smittat människor och de har fått milda symptom är sedan gammalt. Det som befaras nu är en mer smittsam variant med tuffare sjukdomsbild.
Citera
2024-12-31, 00:17
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Känner flera ovaxxade som blev av med luktsinnet, hoppas dom lärt sig göra rätt val nästa gång.
Jag känner flera som är vaccinerade och som fått ett skadat luktsinne. Det verkar inte hjälpa med eller utan vaccin. Har man haft COVID-19 så är risken lika stor oavsett om man är vaccinerad eller inte.
Citera
2024-12-31, 00:31
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Två virus som kräver restriktioner inom loppet av knappt 5 år?

Statistiskt otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in