2024-12-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej man kan inte bedöma allt genom internet
man kan få en någorlunda uppfattning av det genom att se vad arbetsgivare och hur de i gäddornas närhet agerar.
Vill arbetsgivare tex ha dem kvar? Vill folk umgås med dem? Vill man låta sina barn vara hos någon där pappan är en gädda?
De har ju trots allt inte gjort något olagligt
Du kan ju läsa igenom den här tråden så ser du att det är några få som skriver helt maniskt
Och det är inte de som tycker att dumpen är bättre än ingenting
Och det är heller inte någon som tycker att dumpen är perfekt
Men de flesta tycker att det är viktigare att man skyddar kvinnor och barn
Och att gäddorna får skylla sig själva, de fiktiva barnes ålder står skrivet.
Tycker du att det är svårt att förstå att det står 14 år?
Och som sagt de kommer helt självmant till en plats för att försöka ha sex med en minderårig
Så vad är det som du tycker är oklart?

Fan vad du raljerar och har dig. Det blir svårt att veta vad du vill att jag ska bemöta egentligen. Mycket av det du skriver går ju utanför det ursprungliga inlägget jag besvarade dig på.

Nej man kan inte utgå ifrån undersökningar av forum på internet för att bilda sig en uppfattning om vad samhället tycker i en fråga. Det är inte i linje med vetenskapliga metoder för statistika undersökningar.

Min uppfattning utifrån mitt egna umgänge är att jag har två kategorier av människor i min omgivning.
1. De som är följare på Dumpen som tycker det gör ett bra jobb och att det är rätt att hänga ut gäddorna.
2. De som inte har en uppfattning om vad Dumpen är eller som är vagt bekanta med det men som aldrig brytt sig att kolla på sidan. I denna grupp är det mer kluvet i åsikterna, en del tycker att det är bra att barn skyddas och en del tycker att det är fel sätt att hänga ut människorna på nätet utan rättegång (alltså vi ska inte ha ett pöbelsamhälle).

Kan jag då grunda min uppfattning om vad människor tycker på en aggregerad nivå? Nej det vore orimligt eftersom de som är i min umgängeskrets inte nödvändigtvis är representativt för samhället i stort.

Sen hade du massa frågor.

Vill arbetsgivare tex ha dem kvar?

Nej, men jag kan inte säga om det är på grund av gäddans agerande i sig eller om det är på grund av Dumpens exponering. Kan omöjligt svara på den frågan utan mer information. Vad jag däremot vågar påstå är att om den Gädda skulle motsätta sig att gå med en uppsägning så är det inte säkert att Arbetsdomstolen skulle tycka att en uppsägning var grundad på sakliga skäl i förhållande till anställningsavtalet.

Vill folk umgås med dem?
Ingen aning, misstänker att de flesta skulle välja ett avståndstagande dock. Det ska mycket till att se bortom en människas klandervärda beteende och "brottet".

Om pedofili är en sjukdom blir det ju problematiskt dock. Om det är så att individen inte fullt ut kan rå för sin sexuella läggning men lär sig hantera och inte agera på impulsen så skulle jag kunna vara vän med den människan. Jag tror inte att dessa människor rätt igenom är onda varelser, även om jag vill göra skillnad mellan de olika gäddorna. Vissa framstår som gubbsjuka kåtbockar med dåligt omdöme, andra som väldigt depraverade pedofiler med både gränslöst beteende och noll insikt i sina sjukdom eller vilja ta ansvar för den.

Vill man låta sina barn vara hos någon där pappan är en gädda?

Lämnar jag en 7 åring hemma ensam med en pedofil? Knappast. Kan min 14 åriga dotter få sova över hos en gubbe med snuskiga fantasier om unga barn? Fortfarande tveksamt. Möjligen om jag haft en dialog med min dotter, det finns fler vuxna individer i samma hushåll samt att jag gett mitt barn en stilettkniv innan.

Vart står det 14 år? Vad menar du? Vem är 14 år?

Personligen hade jag sagt "tack och hej" sekunden jag via någon dejtingapp fått kontakt med någon som säger "Fast jag är inte 18 år, jag är bara 14 år, tihi" om jag ens inlett ett samtal med någon under 25 år i dagsläget.

Det gubbarna gör är absolut klandervärt. Det är något de ska skämmas för och i fall de försöker ligga med ett riktigt barn dömas för.

Det är dock inte samma sak som att Dumpens verksamhet är ett effektivt och önskvärt verktyg i vårt samhälle.

Och som sagt de kommer helt självmant till en plats för att försöka ha sex med en minderårig

Jag tycker mycket av det du skriver är oklart. Du skriver raljerande och bitvis osammanhängande. Du verkar vara ett bra exempel på det jag försöker illustrera, där både sidan som tycker det är bra med Dumpen och de som är emot Dumpen tenderar att hamna i någon form av pajkastning och lågbegåvade argument för sin sak.

Nej det är inte okej att ligga med barn. Det är inte naturligt att vilja göra en 14 åring gravid om man är 18+. Nej barn kan inte samtycka till sex och ska inte ligga med äldre gubbar. Om någon nu vill ha djupare diskussion kring samtyckesålder så får de gärna komma med ett längre resonemang kring detta, men jag kan inte finna skäl kopplat till barns mognad och utveckling för att tycka det ska vara okej eller naturligt.
Citera
2024-12-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilmerXx
Har varit på nyheterna ett antal gånger nu om män som försökt kidnappa barn, är det kopplat till Dumpen? Dvs att istället för att sitta och äckla sig online så gör dom det IRL nu?

Vad är då värst, att 1000 barn får penisbilder skickade till sig eller att 10 barn blir fysiskt våldtagna?

Såvida det inte framgått en koppling i rapporteringen så kan du nog släppa tanken på en koppling.

Sluta lägg rökridåer eller vad fan det nu var ett försök att göra.

Min uppfattning är att majoriteten av gäddorna antingen
1. Saknar intresse av att kidnappa barn
2. Saknar förmåga att kidnappa ett barn

De som är tillräckligt predatoriska att kunna tänka sig kidnappa ett barn i sexuellt syfte tillkommer inte på grund av risken för att deras kukbilder och äckel chattar kommer ut på nätet ökat.
Citera
2024-12-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Gräns för vadå?

Gräns för när du anser Dumpen har gått för långt, hittills har du försvarat att dom fipplar med BP, att dom uppmanar personer att begå övergrepp på riktiga barn, utpressning osv osv. Vart går din gräns?
Så som dom resonerar skulle det inte fövåna mig de minsta om du skulle försvara dumpen om dom själva började begå övergrepp på barn för att rädda fantasibarnen.
Citera
2024-12-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Framgick det inte av nyheterna, vad det handlade om? Det enda jag har sett angående kidnappning av barn på senare tid, har gällt (utländska) föräldrars återtagning av barn som har omhändertagits av socialvården pga vanvård eller t.ex misstanke om bortgifte av underåriga – ibland med fara för könsstympning. Föräldrarna har då varnat vitt och brett om i sina hemländer (och annorstädes), att svenska sociala myndigheter kidnappar deras barn... Varning! Håll era barn från Sverige!

Nej jag talar om medelålders män som försökt dragit med sig unga flickor i sin bil och liknande. Har inte ens hört talas om fenomenet tidigare förutom Anders Eklund.
Citera
2024-12-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Gräns för när du anser Dumpen har gått för långt, hittills har du försvarat att dom fipplar med BP, att dom uppmanar personer att begå övergrepp på riktiga barn, utpressning osv osv. Vart går din gräns?
Så som dom resonerar skulle det inte fövåna mig de minsta om du skulle försvara dumpen om dom själva började begå övergrepp på barn för att rädda fantasibarnen.

Det var för det första inte någon uppmaning utan fiskaren var ny och skrev fel

Utpressning har jag aldrig försvarat och har hela tiden sagt att OM det sker så ska dom åka dit givetvis men jag tror inte det ligger till på det viset

Min gräns går om det kommer fram att dom direkt skulle ljugit, inte bara komma med halvsanningar utan direkta lögner, där Sara sagt något klart och tydligt och sen visar det sig vara precis tvärtemot ELLER att dumpen skulle börja jobba för något helt annat som jag inte alls tror på
Citera
2024-12-30, 17:21
Medlem
Citat:
Nej jag talar om medelålders män som försökt dragit med sig unga flickor i sin bil och liknande. Har inte ens hört talas om fenomenet tidigare förutom Anders Eklund.

Kan du ge någon anvisning, t.ex en länk till var du har inhämtat de nyheterna?

P.S. Jag googlade på "kidnappning av svenska barn" med filtrering på senaste året och i början av resultatlistan var det mest sådant som jag angav i min kommentar. Men sedan uppenbarade sig också kidnappningar som har begåtts av svenskar. En del av det fanns på t.ex någon journalists hemsida och andra utgåvor som man inte tröskar igenom dagligen. Har inte hunnit läsa så noga (måste vakta mat i ugnen... ;-) ), men skall göra det lite senare.
Senast redigerad av BeskB 2024-12-30 kl. 17:40. Anledning: P.S.
Citera
2024-12-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Såvida det inte framgått en koppling i rapporteringen så kan du nog släppa tanken på en koppling.

Sluta lägg rökridåer eller vad fan det nu var ett försök att göra.

Min uppfattning är att majoriteten av gäddorna antingen
1. Saknar intresse av att kidnappa barn
2. Saknar förmåga att kidnappa ett barn

De som är tillräckligt predatoriska att kunna tänka sig kidnappa ett barn i sexuellt syfte tillkommer inte på grund av risken för att deras kukbilder och äckel chattar kommer ut på nätet ökat.

Så här svarade ChatGPT:

Citat:
Kan Dumpens uthängningar på nätet ha ökat risken för att pedofiler kidnappar barn istället för att sexchatta med barn?

ChatGPT sade:
ChatGPT
Det är möjligt att offentliga uthängningar av personer som misstänks för pedofila handlingar, som de som sker på plattformar som Dumpen, kan påverka beteendet hos vissa individer. Här är några faktorer att överväga:

1. Förändrat beteendemönster hos förövare
Rädsla för upptäckt: Uthängningar kan öka risken för att individer som tidigare kommunicerat med barn online (sexchat) försöker undvika digital spårbarhet. Detta kan leda till att vissa förövare ändrar sitt beteende och blir mer benägna att söka direktkontakt, exempelvis genom kidnappning.
Ökad desperation: Uthängning kan skapa skam och isolering, vilket kan göra vissa individer mer desperata eller farliga.

Så jag frågar igen (speciellt mtp alla kidnappningsförsök media tagit upp dom senaste åren som jag aldrig tidigare hört talas om), är det bättre att 10 barn kidnappas våldtas och kanske mördas än att 1000 barn får dicpics skickade till sig? Och ja det är en ärligt ställd fråga då det är relevant och uppenbart att en del predatorer ändrar beteendemönster.
Citera
2024-12-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Fan vad du raljerar och har dig. Det blir svårt att veta vad du vill att jag ska bemöta egentligen. Mycket av det du skriver går ju utanför det ursprungliga inlägget jag besvarade dig på.

Nej man kan inte utgå ifrån undersökningar av forum på internet för att bilda sig en uppfattning om vad samhället tycker i en fråga. Det är inte i linje med vetenskapliga metoder för statistika undersökningar.

Min uppfattning utifrån mitt egna umgänge är att jag har två kategorier av människor i min omgivning.
1. De som är följare på Dumpen som tycker det gör ett bra jobb och att det är rätt att hänga ut gäddorna.
2. De som inte har en uppfattning om vad Dumpen är eller som är vagt bekanta med det men som aldrig brytt sig att kolla på sidan. I denna grupp är det mer kluvet i åsikterna, en del tycker att det är bra att barn skyddas och en del tycker att det är fel sätt att hänga ut människorna på nätet utan rättegång (alltså vi ska inte ha ett pöbelsamhälle).

Kan jag då grunda min uppfattning om vad människor tycker på en aggregerad nivå? Nej det vore orimligt eftersom de som är i min umgängeskrets inte nödvändigtvis är representativt för samhället i stort.

Sen hade du massa frågor.

Vill arbetsgivare tex ha dem kvar?

Nej, men jag kan inte säga om det är på grund av gäddans agerande i sig eller om det är på grund av Dumpens exponering. Kan omöjligt svara på den frågan utan mer information. Vad jag däremot vågar påstå är att om den Gädda skulle motsätta sig att gå med en uppsägning så är det inte säkert att Arbetsdomstolen skulle tycka att en uppsägning var grundad på sakliga skäl i förhållande till anställningsavtalet.

Vill folk umgås med dem?
Ingen aning, misstänker att de flesta skulle välja ett avståndstagande dock. Det ska mycket till att se bortom en människas klandervärda beteende och "brottet".

Om pedofili är en sjukdom blir det ju problematiskt dock. Om det är så att individen inte fullt ut kan rå för sin sexuella läggning men lär sig hantera och inte agera på impulsen så skulle jag kunna vara vän med den människan. Jag tror inte att dessa människor rätt igenom är onda varelser, även om jag vill göra skillnad mellan de olika gäddorna. Vissa framstår som gubbsjuka kåtbockar med dåligt omdöme, andra som väldigt depraverade pedofiler med både gränslöst beteende och noll insikt i sina sjukdom eller vilja ta ansvar för den.

Vill man låta sina barn vara hos någon där pappan är en gädda?

Lämnar jag en 7 åring hemma ensam med en pedofil? Knappast. Kan min 14 åriga dotter få sova över hos en gubbe med snuskiga fantasier om unga barn? Fortfarande tveksamt. Möjligen om jag haft en dialog med min dotter, det finns fler vuxna individer i samma hushåll samt att jag gett mitt barn en stilettkniv innan.

Vart står det 14 år? Vad menar du? Vem är 14 år?

Personligen hade jag sagt "tack och hej" sekunden jag via någon dejtingapp fått kontakt med någon som säger "Fast jag är inte 18 år, jag är bara 14 år, tihi" om jag ens inlett ett samtal med någon under 25 år i dagsläget.

Det gubbarna gör är absolut klandervärt. Det är något de ska skämmas för och i fall de försöker ligga med ett riktigt barn dömas för.

Det är dock inte samma sak som att Dumpens verksamhet är ett effektivt och önskvärt verktyg i vårt samhälle.

Jag tycker mycket av det du skriver är oklart. Du skriver raljerande och bitvis osammanhängande. Du verkar vara ett bra exempel på det jag försöker illustrera, där både sidan som tycker det är bra med Dumpen och de som är emot Dumpen tenderar att hamna i någon form av pajkastning och lågbegåvade argument för sin sak.

Nej det är inte okej att ligga med barn. Det är inte naturligt att vilja göra en 14 åring gravid om man är 18+. Nej barn kan inte samtycka till sex och ska inte ligga med äldre gubbar. Om någon nu vill ha djupare diskussion kring samtyckesålder så får de gärna komma med ett längre resonemang kring detta, men jag kan inte finna skäl kopplat till barns mognad och utveckling för att tycka det ska vara okej eller naturligt.

Jag raljerar inte ett skit!
Det är väldigt lätt att likt dig skriva massa snömos där många kan hålla med till viss del.

Men nu är det så att det är ett vanligt fenomen att både yngre tjejer och äldre kvinnor utsätts för saker som inte är ok.
De har ett stort fysiskt underläge så det är inte samma sak som att en ful gammal tant raggar på dig
Det här har fått pågå alldeles för länge, delvis på grund av syltryggar som dig.

Det finns inte så mycket att diskutera, det är dax att agera

Jag tycker tex att det är korkat för både en män och kvinnor att följa med okända hem
Man bör inte heller som varken man eller kvinna gå på undanskymda platser på kvällen

Men det spelar ingen roll då det är förövaren som har allt ansvar även om något gör dumma val.

De här männnen har kommit till avtalad plats med en förhoppning av att utföra något som räknas som våldtäkt av barn, att de nu blir ”ditlurade” spelar ingen som helst roll.

Det är mycket bättre att det kom fram på det här sättet än att det hade kommit från när de hade utfört en riktig våldtäkt.

För mig är de potentiella våldtäksmän, vilket de faktiskt är
Du får gärna tycka annorlunda och försöka att skydda dem

Men det är bara henmän med liknande tankar som skyddar dem.

Ni får starta en tråd med titeln vi miffon som tycker att det är ok att knulla 13-16 åringar
Citera
2024-12-30, 17:44
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Så här svarade ChatGPT:

Så jag frågar igen (speciellt mtp alla kidnappningsförsök media tagit upp dom senaste åren som jag aldrig tidigare hört talas om), är det bättre att 10 barn kidnappas våldtas och kanske mördas än att 1000 barn får dicpics skickade till sig? Och ja det är en ärligt ställd fråga då det är relevant och uppenbart att en del predatorer ändrar beteendemönster.
Är det bättre att jag hugger av dig din lilla pillesnopp eller att Dumpen avslöjar gubbslem?

Lika relevant jämförelse.
Citera
2024-12-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag raljerar inte ett skit!
Det är väldigt lätt att likt dig skriva massa snömos där många kan hålla med till viss del.

"Bla bla bla"

Men det är bara henmän med liknande tankar som skyddar dem.

Ni får starta en tråd med titeln vi miffon som tycker att det är ok att knulla 13-16 åringar

1. Vem är det som skriver massa snömos?
2. Vad gör mig till en syltrygg?
3. Vad har vuxna män och kvinnor som går hem till okända personer med Dumpens verksamhet att göra?

Jag vill påpeka åter igen att du bara bekräftar bilden som någon som har väldigt lite att tillföra det vuxna samtalet.

Även om det är gäddornas ansvar att de hamnat i den sitsen de befinner sig i och att de själva måste ta ansvar för att inte agera på sina sexuella böjelser så förändrar det inte det faktum att vi har pedofiler i alla samhällen genom alla tider.

Hur ska vi hantera dem?
Är det att sätta en hammare i huvudet på dem?
Hänga dem på stora torget?
Vilken lösning är manlig nog för dig?

Jag blir smickrad när du kallar mig för henman, det var ett fint epitet. Jag skulle personligen inte ha något emot att vi demokratiskt upphäver alla lagar i vårt land en gång per år och kör en Purge. Jag är övertygad om att jag skulle klara mig alldeles galant med det våldskapital jag besitter, men jag tror dock inte att vi skulle få varken ett bättre eller mer civiliserat samhälle genom det.

Slutligen, om vi ska tillåta Dumpens verksamhet i vårt samhälle, varför inte utöka det till andra brott? Varför inte förfölja och hänga ut alla brottslighet i dagens ljus?
Citera
2024-12-30, 18:13
Medlem
Citat:
Så här svarade ChatGPT:

Du får nog läsa om texten från ChatGPT ett par gånger, för den styrker inte sambandet utan säger att det kan leda till effekten. Det är inte samma sak som att förhållandet existerar.

Snälla länka gärna en forskning på området som styrker sambandet om du menar att det finns och speciellt i de nu aktuella fallen som du påstår dig ha läst utan att vilja länka till nyhetskällan.
Citera
2024-12-30, 18:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Bra inlägg och jag håller med. Det är ändå intressant på ett "inte kunna slita blicken från olyckan"-sätt att läsa den här gruppen som så idogt försvarar gäddor och förövare, om och om igen drar upp åldersgränser och gamla mossiga myter om kvinnor och barnafödande, att övergrepp inte är farligt och småtjejer ska ta äckliga penisbilder som en komplimang. De som argumenterar om rättssäkerhet är betydligt mer nyanserade och, enligt mig då, relevanta. De är också sällan de som önskar att sara ska dö (alltid sara sällan Patrik, misogyna som de är), inte tycker det är fel att ragga på (=trakassera) småtjejer, fastnar på och driver maiskt skumma teorier om Dumpen, allt om från inlägg på Facebook, till ekonomi. Alla vet naturligtvis exakt vad Sara (sällan Patrik som sagt) har för avsikter, motiv, tycker och tänker för de är alla synska, insiktsfulla personer som kan ta olika perspektiv och har tolkningsföreträde framför alla andra. Det upplevs som oerhört arga, bittra, hämndlystna personer. Eller de som menar att de ska hitta "riktiga" pedofiler, dvs bebisknullar, vilket bara belyser att den typ av -fil de själva är "inte är så farligt". Den typen som skriver "Jag är för att jaga pedofiler/hatar pedofiler MEN...".

Personligen trodde jag aldrig Dumpen skulle kunna hålla på så här länge och tyckte (tycker delvis fortfarande även om Dumpen vuxit till mer och annat som nog inte var avsett från start) det var ett bra sätt att uppmärksamma vad ungar (och kvinnor) möter på nätet och vad det kan leda till för ffa trasiga ungar (skräpflickor kallar en skribent här dem och menar att de är m e m förbrukningsvaror). Att det är ett samhällsproblem när män tycker det är okej och deras rättighet att fråga tioåringar om de är kåta i Roblox- eller Ponyfarm-chatten, eller värre. Att barn sexualiseras så extremt på nätet. Det finns tydliga problem med det Dumpen gör, vilken många av oss har svårt att ens kunna diskutera eftersom man ständigt fastnar på att bemöta och ifrågasätta helt bisarra påståenden om biologi, statistik, övergrepp eller Dumpen, eller ständigt blir påhoppade och kallade för "fanclub", "sekten", eller "dumpling" av alla de som tycker det är okej att betala 14-åringar att suga av en, till den grad att det är tydligt att det inte finns intresse av en nyanserad diskussion. I den här tråden.

Årets bästa inlägg.
God fortsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in