Citat:
Ursprungligen postat av
MrSwagger
Är ni lata skaffa 10l kastrull, ba häll i olja, köttfärs, Lök, vitlök, Tomatkross, vita bönor, ris, vatten o kryddor. Låt stå medel värme 1h rör om då o då. Kan inte bli enklare o billigare o även folk med mkt lågt iq klarar av det
Vill du lyxa till det fräs lök vitlök o köttfärs först, sen I med allt annat men det kanske är överkurs för er med låg förmåga. Bind ihop med lite grädde på slutet
Blir i alla fall billigare godare o nyttigare än fryst skit
O för att svara på ts så nä, några ggr om året kanske för jag inte har möjlighet eller tid att laga mat just den kvällen, men i de fallen brukar det bli en pizza istället
Det påminner om recept på någon sorts chili-gryta eller chili con carne närmare. Fast då bör man som du också rekomenderar, bryna först lök och sedan köttfärs i panna. Ett tips är att krydda löken med curry under stekning... Sen hade jag hällt i krossad tomat, hackad paprika, kryddor och chilisås eller torkad chili och någon deciliter vatten. Möjligen lite tomatpuré...Hade dock skippat bönor. Efter det hade jag låtit det puttra i pannan 10 minuter eller mer...
Man kan också slänga i lite skivade champinjoner och en eller några buljongtärningar...
.
Man kan också hälla i vanlig ketchup om man tycker det behövs. Har det råkat bli lite starkt kan man tillsätta vanligt strösocker. Det kan ta udden av starka kryddor...
Jag hade serverat med makaroner då det är lättare att koka än ris...