Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Inte alls. Fenomenet att saker faller till marken kallas för just gravitation. HUR gravitation fungerar är en annan fråga. Om era diffusa idéer om densitet skulle kunna bli några snäpp mer stringent formulerade, så skulle DET vara en gravitationsteori.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Du har fått svar om precis det två gånger. Din brist och ovilja till att förstå vad du läser är ditt problem, inte mitt.
Slutar saker falla till marken om man kan bevisa att just gravitoner inte finns? T ex loopkvantgravitation är en teori om kvantgravitation utan gravitoner som iaf en fundamental byggsten.
Svar nummer 3.
Sluta upp med dina vanföreställningar nu. Du påstod att jag hade fel i mitt inlägg men inget av det du senare skrev hade någon som helst förklaring till vad i mitt inlägg som skulle vara fel.
Gravitation är som sagt bara en filosofisk teori, man har inte än idag lyckats bevisa vad den skulle bestå av och vad som generar krökningen. Dvs det finns inga bevis för dess existens mer än filosofi, och något som inte bevisats existera kan därmed inte användas som bevis, ex i detta fallet med att förklara fysiken kopplat till jordens eventuella sfäriska form.
Man kan likställa gravitation med att kalla det för hokus pokus.