2024-12-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dom fick 13 miljoner när han gick till Newcastle för drygt 700. Så krävs en riktigt fet övergång för att det ska bli väldigt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Sådana tankar har lyfts i tråden av en synnerligen insatt skribent.

Ahh. Hursomhelst är det helt sjukt vilken guldkalv han varit för AIK.
Solidaritetsersättningen går dock till AIK FF och inte AIK Fotboll AB, som bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet, om jag förstått det rätt.

Sedan är det inte vattentäta skott där emellan.
Citera
2024-12-30, 09:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om medieuppgifterna stämmer.
Är Paulos verkligen bra. Jag gissar att det då är ett långt kontakt på 4-5 år. Vilket innebär att han är 27-28 år när det går ut.
Det är vad man får betala för spelare med CV idag. Ni betlade över 9 miljoner för en 27 årig Pittas.
Kolla på MFFs eller Häckens värvningar eller Gulliksen, Berisha, Mikkelsen, Guidetti, Valakari, Saletros, Adam Ståhl, Stensson, Viktor Bergh mfl.

Gör han succé 2025 så är han bara 23 år när säsongen är slut. Då har jag inget problem med att han har kontrakt 4 år till.
Skall man prata om märkliga kontrakt så är det snarare 2 år med en lika gammal Hofvander.

Citat:
Vad kan det vara för bonusar? Gruppspel och slutspel i europa? Inte helt orimligt att de faller ut med tanke på att både Elfsborg och Djurgården verkar ta sig vidare i år.
Det är väl snarare en regel än ett undantag att spelare säljs med diverse klausuler och bonusar (utöver VFKs)? Att denna affär delvis är baserad på prestation är väl inget konstigt?

Citat:
Jag menar inte att han inte är bra, men 15 miljoner + hans antagligen höga lön (2? mkr/år × soc.avgifter mm). Vad bör man förvänta sig då? 15+ mål per år?
Det har också sagts 15 miljoner inklusive bonusar, vilket låter rimligare även i mina öron.
Säg att Groningen får 5M på ett bräde, 5M när han spelat 15 matcher och ytterligare 5M om han gör mer än 10 allsvenska mål? Löser alla ut så är det välinvesterade pengar och win win för alla parter.

Att han var en av allsvenskans bästa anfallare förra året behöver vi väl inte diskutera? Kvalitet i den åldern kostar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-12-30 kl. 10:03.
Citera
2024-12-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är vad man får betala för spelare med CV idag. Ni betlade över 9 miljoner för en 27 årig Pittas.
Kolla på MFFs eller Häckens värvningar eller Gulliksen, Berisha, Mikkelsen, Guidetti, Valakari, Saletros, Adam Ståhl, Stensson, Viktor Bergh mfl.

Gör han succé 2025 så är han bara 23 år när säsongen är slut. Då har jag inget problem med att han har kontrakt 4 år till.
Skall man prata om märkliga kontrakt så är det snarare 2 år med en lika gammal Hofvander.

Det är väl snarare en regel än ett undantag att spelare säljs med diverse klausuler och bonusar (utöver VFKs)? Att denna affär delvis är baserad på prestation är väl inget konstigt?

Det har också sagts 15 miljoner inklusive bonusar, vilket låter rimligare även i mina öron.
Säg att Groningen får 5M på ett bräde, 5M när han spelat 15 matcher och ytterligare 5M om han gör mer än 10 allsvenska mål? Löser alla ut så är det välinvesterade pengar och win win för alla parter.

Att han var en av allsvenskans bästa anfallare förra året behöver vi väl inte diskutera? Kvalitet i den åldern kostar.

15 miljoner låter väldigt mycket pengar och sen kan man väl förmoda en saftig lön på det. Men det kanske är på den nivån det ligger idag för att köpa loss kvalitetspelare.
Nu har jag inte sett jättemycket av IFK men helt klart en av deras bättre spelare.
Citera
2024-12-30, 11:57
Avslutad
3 år till med AC? Inget klart men jag vet inte riktigt. 1 år hade väl varit det bästa för alla.

https://www.sydsvenskan.se/2024-12-30/uppgifter-ac-nara-nytt-mff-kontrakt-detaljer-aterstar/
Citera
2024-12-30, 12:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
15 miljoner låter väldigt mycket pengar och sen kan man väl förmoda en saftig lön på det. Men det kanske är på den nivån det ligger idag för att köpa loss kvalitetspelare.
Nu har jag inte sett jättemycket av IFK men helt klart en av deras bättre spelare.
Jag ska nog egentligen hålla käften eftersom jag är oerhört bitter över hela historien, men givet skadehistoriken är 15 miljoner för Paulos en enorm chansning. Vi pratar om en 22 åring som redan tvingats till en allvarlig knäoperation och som fick en fotledsskada så sent som i Oktober i år mot GAIS som höll honom borta från spel säsongen ut. Med detta sagt är det en spelare med hög potential, och RoddBull har pengar att bränna.
Citera
2024-12-30, 12:44
Medlem
snillet_1s avatar
Gustav Engvall ryktas vara på väg till polska andraligan:

Citat:
Nu erfar Sportbladet att Gustav Engvall är nära en transfer till Miedz Legnica, tabelltrea i polska andraligan med sikte på uppflyttning.

Engvall har ett år kvar på kontraktet med IFK Värnamo.

Om allt går som det ska i de avslutande detaljerna i förhandlingarna och vid läkarundersökningen i Polen kan transfern bli klar under de närmaste dagarna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4BX6Mo/avslojar-gustav-engvall-nara-att-lamna-varnamo
Citera
2024-12-30, 12:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Gustav Engvall ryktas vara på väg till polska andraligan:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4BX6Mo/avslojar-gustav-engvall-nara-att-lamna-varnamo
Polska andraligan för Engvall? Sjukt, det är ju en bra spelare. Varför har inte Jimmy och folket i Aberdeen agerat, t.ex?
Citera
2024-12-30, 13:00
Medlem
Vem styr egentligen Värnamo i dagsläget? Känns som fritt fall. Wenderson tvingar sig nog bort inom kort också.
Citera
2024-12-30, 14:35
Medlem
ardagulers avatar
https://fotbolldirekt.se/silly-season/uppgifter-deniz-hummet-pa-vag-bort-fran-djurgarden/
Hümmet till Sydkorea eller Kina tydligen
Citera
2024-12-30, 14:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hoppas inte det. Jag hatar uttrycket då det förminskar ligan, men Sema är för bra för allsvenskan.

Däremot borde ni göra ett försök på Simon Olsson. Det känns väldigt "görbart" för er.

Ja, om Peña eller LBJ lämnar bör han vara ett alternativ.

Men just nu har vi nog bara en ytterposition att fylla.
Citera
2024-12-30, 15:01
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, om Peña eller LBJ lämnar bör han vara ett alternativ.

Men just nu har vi nog bara en ytterposition att fylla.
Pena är väl på väg bort tyckte jag att jag läste häromdagen?
Citera
2024-12-30, 16:31
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Polska andraligan för Engvall? Sjukt, det är ju en bra spelare. Varför har inte Jimmy och folket i Aberdeen agerat, t.ex?
Polska andraligan > Aberdeen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in