Gott nytt år! Idag stod min våg på 74,7 (BMI 24,1), jag är alltså nere under mitt officiella mål på 75.
1 juni (start): 96 kg
1 januari 2025: 74,7 kg
Totalt: -21,3 kg på 7 månader.
Jag kan tänka mig att gå ner några kilon till, men har ingen stress. Stannar jag här så är det helt okej. De flesta dagar ser jag i och för sig ingen skillnad i spegeln alls, men jag märker ju på klädstorlekarna (och studsen i stegen på promenad) att något har hänt.
Ska prata med läkaren och så får vi se vad nästa steg blir: skruva ner dosen lite eller ligga kvar på 0,5 ett tag till.
Jag har ju haft en väldigt smidig resa på Ozempic med låg dos och bra resultat. Viktminskning i all ära, men det allra bästa är lugnet i huvudet. Att kunna fatta vettiga(re) matval utan att det krävs all viljestyrka och motivation i världen (och att typ stjärnorna står rätt). Att kunna ha en öppnad chipspåse i skafferiet en vecka utan att röra den. Att kunna lämna mat på tallriken, eller i alla fall inte ta en andra portion. Och att känna en tillförsikt till att jag inte kommer ha gått upp alla kilon om ett halvår igen.
Vi hörs om nån månad kanske, så får vi se hur jag klarat januari! Kämpa på ni andra!