• 1
  • 2
2024-12-29, 21:13
Medlem
zickans avatar
Jag brukar stötta olika organisation med ett månatligt bidrag. När det gått ett tag brukar jag byta. Vill helst inte ge till SOS Barnbyar, Unicef och Amnesty osv. Söker organisationer som verkligen använder pengarna till nytta och inte har överdriven overhead. Tips och förslag med motivering mottas tacksamt!
Citera
2024-12-29, 21:23
Medlem
Detta vill jag också veta. Så, vilka organisationer är seriösa och värda att hjälpa?

Greenpeace, finns de forfarande. Finns någon bra fredsorganisation ens.
Citera
2024-12-29, 21:44
Medlem
Vid Din Sida tycker jag gör bra saker för pengarna.
Citera
2024-12-29, 21:50
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag hade aldrig gett pengar till någon välgörenhetsorganisation. De flesta pengarna försvinner inne i organisationen.
Jag tror det är bättre att ge till någon lokal organisation för ungdomsidrott.
Citera
2024-12-29, 22:20
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blanks
Vid Din Sida tycker jag gör bra saker för pengarna.

Tack för tipset! En vettig kandidat var det verkar.
Citera
2024-12-29, 22:22
Medlem
Djurens vänner
Valfri lokal organisation som tar hand om hemlösa katter
Kattjouren.
Citera
2024-12-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Jag brukar stötta olika organisation med ett månatligt bidrag. När det gått ett tag brukar jag byta. Vill helst inte ge till SOS Barnbyar, Unicef och Amnesty osv. Söker organisationer som verkligen använder pengarna till nytta och inte har överdriven overhead. Tips och förslag med motivering mottas tacksamt!

Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Detta vill jag också veta. Så, vilka organisationer är seriösa och värda att hjälpa?

Greenpeace, finns de forfarande. Finns någon bra fredsorganisation ens.

Varför ska ni godhetsknarka, när ni istället kan ge direkt till folk i er närhet, vetrinärer osv. Har ni inga bekanta som har det extra svårt?
Citera
2024-12-30, 03:09
Medlem
Läkare utan gränser.
Citera
2024-12-30, 05:45
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Varför ska ni godhetsknarka, när ni istället kan ge direkt till folk i er närhet, vetrinärer osv. Har ni inga bekanta som har det extra svårt?

Det blir väl inte lika mycket pluspoäng.
Citera
2024-12-30, 06:06
Medlem
borrasss avatar
Katthem eller liknande!
Citera
2024-12-30, 06:15
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
https://hemlosa.se/
Citera
2024-12-30, 07:18
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Finns Second hand & caféer som anställer missbrukare som kommit från eländet och är på rätt väg. Skänk möbler, böcker o annat. Gå och fika ofta, snacka med dem. Ge uppmuntrande ord och visa uppskattning.

Dessa brukar vara seriösa och gör sitt bästa. Fast nu i skrivande stund, dyker frågan upp-finns de kvar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in