2024-12-29, 18:03
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Vad ska du ha för bevis?
Bild och inspelning INIFRÅN häktet?
Jocke och Jacke är släkt med Chrippa. Det borde väl räcka som bevis kan man tycka?

Säger Jocke och Jacke att han är gripen då? Var kan man se och höra det?
Citera
2024-12-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
På deras IG-storys. Men det är nog över 24h sen så finns inte kvar. Har postasts screenshot här i tråden så finns här någonstans.
Citera
2024-12-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Oavsett vad så har detta par plockat fram varandras absolut sämsta sidor. De är så otroligt dåliga för varandra och jag tror att Chrippas liv hade sett annorlunda ut om han inte hade involverat sig med Linnea.

Men om vi tänker tillbaka lite, var C & J konstellationen så mycket bättre?

Det stormades lägenheter där det öppet låg doping och knark i, på den tiden med, detta blev han dömd för. Det var nog ett jävla helvete för barnet på den tiden med. Ekobrotten eskalerade grovt redan 2021 enligt misstankarna.

Detta året har varit mer öppet får oss att se, jag tror alla konstellationer C plus vem som helst hade fått denna utgången.

Men kalt det hade varit annorlunda hade en hederlig kvinna träffat han förra sommaren hade han kanske blivit sannolikt misstänkt för dessa brott redan då.

Hade han fortsatt med J så hade det säkert tagit längre tid än nu.
Citera
2024-12-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Men om vi tänker tillbaka lite, var C & J konstellationen så mycket bättre?

Det stormades lägenheter där det öppet låg doping och knark i, på den tiden med, detta blev han dömd för. Det var nog ett jävla helvete för barnet på den tiden med. Ekobrotten eskalerade grovt redan 2021 enligt misstankarna.

Detta året har varit mer öppet får oss att se, jag tror alla konstellationer C plus vem som helst hade fått denna utgången.

Men kalt det hade varit annorlunda hade en hederlig kvinna träffat han förra sommaren hade han kanske blivit sannolikt misstänkt för dessa brott redan då.

Hade han fortsatt med J så hade det säkert tagit längre tid än nu.
Jag ger dig rätt i detta! Chrippa behöver behandling och förhoppningsvis nå en självinsikt.
Citera
2024-12-29, 18:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
På deras IG-storys. Men det är nog över 24h sen så finns inte kvar. Har postasts screenshot här i tråden så finns här någonstans.
Dem sa inte ordagrant att han var gripen. Det var vad folk trodde jocke menade.
Citera
2024-12-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Kan detta vara intressant läsning?
https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/internationellt-efterlysta

Ja det var intressant. Är han gripen för brottet han var efterlyst för. Så kanske han är hemma redan i fredags, om kriminalvården var inkopplade och på plats. Annars så kanske det tar ett tag att skicka ner några kriminalvårdare för hämtning.

Ungefär så tolkar jag läsningen.
Citera
2024-12-29, 18:39
Medlem
micke_mans avatar
Så det var alltså Linne som tipsade polisen om chrippas skattebrott medans han satt häktad första gången.Chrippa har ju beskyllt jocke för att vara den som läckt till eko.Men han har ju också själv skrytit med att han inte betalar skatt
Citera
2024-12-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem sa inte ordagrant att han var gripen. Det var vad folk trodde jocke menade.

Men Jocke gick ju ut och sa att det gällde chrippa och inte hockeylaget han hejar på.

Chrippa är gripen och fortfarande kvar i Spanien.
Citera
2024-12-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Så det var alltså Linne som tipsade polisen om chrippas skattebrott medans han satt häktad första gången.Chrippa har ju beskyllt jocke för att vara den som läckt till eko.Men han har ju också själv skrytit med att han inte betalar skatt

Så kanske det är, då är hon en hederlig kvinna trots allt ont som sägs om henne.

Hennes nästa jobb eller rent av nuvarande jobb kanske är undercover åt ekobrott
Citera
2024-12-29, 18:44
Medlem
Citat:
Så det var alltså Linne som tipsade polisen om chrippas skattebrott medans han satt häktad första gången.
Ja så var det.
Citera
2024-12-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Dagens generation alltså, hur orkar ni bry er så mycket om vad denna herre gör eller inte gör?

Skummade igenom tråden och man ser folk sitta dag ut och dag in och skriva kommentarer om hur mycket ni hatar han, ändå sitter ni och väntar på videor och kommenterar allt han gör.

Varför sitta och vänta ivrigt på videor och vara så jäkla nyfikna på en person ni inte gillar? Jag fattar det inte, är ju precis ni som ger han views som borde vara det sista ni vill ge om ni inte gillar han?

Är mest nyfiken på hur ni kan följa en person så maniskt när ni uppenbarligen inte gillar personen i fråga?

Jag tycker han skapar bra content, speciellt innan allt drama, och jag har själv träffat chrippa på en fest för några år sedan, och han var grymt trevlig och en snäll person. Tror dom flesta i tråden hade ändrat uppfattning om ni hade träffat han.
Kan bara hålla med dej om detta..
Tror dom varken har arbete eller familjer att bry sig om..Helt besatta av Crippa Anjo Rask Jocke Linnea och Simon..
Citera
2024-12-29, 19:05
Medlem
Citat:

Utredningen påbörjades först i mitten av april 2024. Det är ungefär samtidigt som Anjo publicerade sin video om penningtvätt som i sin tur baserades på Julias bankuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in